رئیس جمهور پیشین فرانسه ژیسکاردستین در سال 94 در اثر COVID-19 درگذشت فرانسه

[ad_1]

رئیس جمهور پیشین فرانسه والری ژیسکاردستاین ، که فرانسه را به عصر مدرن هدایت کرد و در اوایل دهه 1970 معمار اصلی ادغام اروپا بود ، پس از نتیجه گیری COVID-19 در سن 94 سالگی درگذشت.

جیسکارد که در ماه های اخیر چندین بار در بیمارستان به دلیل مشکلات قلبی در بیمارستان بستری شده بود ، “در محاصره خانواده اش” در خانه خانواده در منطقه لور درگذشت.

این خانواده در بیانیه ای به خبرگزاری فرانسه گفتند: “سلامتی او بدتر شده و در اثر COVID-19 درگذشت.”

ژیسکار ، که فرانسه را از 1974 تا 1981 هدایت می کرد ، در 48 سالگی رئیس جمهور شد – جوانترین مرد انتخاب شده در قرن 20 – و اصلاحات اساسی را انجام داد که شامل قانونی کردن سقط جنین ، آزادسازی طلاق و کاهش از سن رأی دادن تا 18 سال.

در اروپا ، وی با همکاری نزدیک با هلموت اشمیت ، صدراعظم آلمان ، به حرکت در جهت اتحادیه پولی کمک کرد و این دو نفر دوستان خوبی شدند. آنها با هم سیستم پولی اروپا (EMS) ، پیشگام ارز واحد امروز یورو را راه اندازی كردند.

دنی از سراسر طیف سیاسی فرانسه ریخت.

کریستوف کاستانر ، رهبر حزب حاکم رئیس جمهور امانوئل مکرون در پارلمان ، گفت: “سیاست مدرن و قاطعانه مترقی او … میراث وی را برای مدت طولانی مشخص خواهد کرد.”

فرانسوا اولاند ، رئیس جمهور پیشین گفت: “فرانسه دولتمردی را از دست داده است كه ترجیح داده است به جهان گشوده شود.” وی به مردی “کاملاً اروپایی” که به تقویت روابط فرانسه و آلمان کمک کرد تبریک گفت.

ژیسكارد به اروپا و یك آنگلوفیلی مشتاق بود. وی (پنجم از چپ) در ملاقات با ملکه الیزابت دوم در ماه مه 1977 دیده شد. [File: Jimmy Carter Presidential Library/US National Archives and Records Administration/Handout via Reuters]

ژیسكارد همچنین آنگلوفیلی مشتاق است و یك سال پس از پیوستن انگلیس به جامعه اقتصادی اروپا ، كه بعداً به اتحادیه اروپا تبدیل شد ، مسئولیت خود را آغاز كرد. اکنون انگلیس پس از همه پرسی تقسیم شده در سال 2016 ، این گروه را ترک کرده است.

در اوایل دهه 2000 ، وزیر اسبق انگلیس در اوایل دهه 2000 ، دنیس مک شین در بیانیه ای در توئیتر گفت: “یک ارتباط کامل با عشق و نفرت با کشور ما.”

میشل بارنیر ، که اصلی ترین مذاکره کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات Brexit با انگلیس است ، گفت: “برای والری ژیسکار دو استاین ، اروپا باید جاه طلبی فرانسه و فرانسه یک کشور مدرن باشد. توجه. “

جیسکارد که در یک خانواده ثروتمند فرانسوی به دنیا آمده ، کاملاً جز part نخبگان فرانسه است.

قد بلند و لاغر و با روشی زیبا و اشرافی ، در نخبگان Ecole Polytechnique فرانسه و مدرسه ملی مدیریت تحصیل کرد.

در 18 سالگی به مقاومت فرانسه پیوست و در آزادی پاریس از جنگ جهانی دوم توسط اشغالگران نازی در سال 1944 شرکت کرد.

به عنوان رئیس جمهور ، جیسکارد به سبک آرام خود معروف است و گاهی اوقات در بین تماشاگران بازی فوتبال یا آکاردئون دیده می شود.

وی همچنین صبحانه میزبان جمع آوری زباله بود و برای شام در خانه های شهروندان عادی دعوت شد.

این مرد 94 ساله در 30 سپتامبر سال گذشته یکی از آخرین حضورهای عمومی خود را برای مراسم تشییع جنازه رئیس جمهور سابق دیگر ، ژاک شیراک ، که نخست وزیر وی بود ، انجام داد.

فرانسوا بایرو ، مرکز سابق ، وزیر اسبق و نامزد ریاست جمهوری ، گفت: “ژیسکار” با حضور ، تمایز ، زبان ، نشاط و شهود خود تقریباً به طور طبیعی سلطه دارد.



[ad_2]