رئیس جمهور کنیا سازمان مالیاتی را به رشوه دادن متهم کرد اخبار

[ad_1]

افزایش پرداخت بدهی ها، عدم جمع آوری درآمد و قیمت های بالای کالاهای اساسی، اقتصاد کنیا را تحت نظارت روتو تحت فشار قرار داده است.

ویلیام روتو، رئیس‌جمهور کنیا، مقامات سازمان جمع‌آوری مالیات را متهم به کاهش درآمد دولت از طریق مشارکت در فساد و توطئه با فراریان مالیاتی کرده است.

تبانی، رشوه خواری و فساد عمومی همچنان در عملیات KRA فراگیر شده است [the Kenya Revenue Authority]رئیس جمهور به مدیریت و اعضای هیئت مدیره KRA در رویدادی که روز جمعه به طور زنده در صفحات رسانه های اجتماعی آن پخش شد، گفت.

روتو در ماه آگوست پس از تعهد به کمک به فقرا انتخاب شد، اما تاکنون دوران سختی را در این سمت سپری کرده است زیرا افزایش پرداخت بدهی های دولت، کمبود در جمع آوری درآمد و قیمت بالای کالاها اقتصاد را تحت فشار قرار داده و به اعتراضات منجر شده است.

تا ژانویه، بدهی خارجی کنیا به 34 میلیارد دلار رسید که بخشی از بدهی عظیمی است که روتو از سلف خود اوهورو کنیاتا به ارث برده است.

پرداخت سود سالانه به تنهایی از بدهی داخلی از 180 میلیارد شیلینگ (1.34 میلیارد دلار) تقریباً یک دهه قبل افزایش یافته است، زمانی که اوج بدهی به 680 میلیارد شیلینگ (5.09 میلیارد دلار) در سال جاری شروع شد و بر جریان نقدی دولت فشار وارد کرد. در آوریل گفت.

کارکنان خدمات عمومی از تأخیر در پرداخت حقوق در ماه‌های اخیر شکایت کرده‌اند، در حالی که مقامات محلی تهدید کرده‌اند در اعتراض به تأخیر در پرداخت‌های نقدی دولت ملی، فعالیت خود را تعطیل خواهند کرد.

روتو روز جمعه متهم کرد که تلاش‌های دولت برای افزایش جمع‌آوری مالیات توسط کارکنان بی‌وجدان KRA که وقت خود را صرف کمک به مالیات‌دهندگان فاسد برای اجتناب از پرداخت می‌کنند، مختل شده است.

این آژانس هنوز در مورد این ادعا اظهار نظر نکرده است.

مقامات کنیا در حال مبارزه با فساد هستند و سازمان جمع آوری مالیات تحت نظارت است. در ماه مه 2019، 75 نفر از مقامات KRA به ظن مشارکت در فرار مالیاتی و رشوه دستگیر شدند.

روز جمعه، روتو همچنین مقامات آژانس را به مقاومت و خرابکاری در تلاش‌ها برای دیجیتالی کردن جمع‌آوری درآمد در گذشته متهم کرد تا از بستن راه‌ها توسط دولت جلوگیری کند.

رئیس جمهور گفت: «باید رک و پوست کنده باشم زیرا کارهایی برای انجام دادن دارم.

KRA آخرین آمار جمع آوری مالیات خود را منتشر نکرده است، اما رسانه های محلی گزارش داده اند که 1.57 تریلیون شیلینگ (11.5 میلیارد دلار) در 10 ماه منتهی به پایان آوریل جمع آوری کرده است، یعنی فقط دو ماه باقی مانده است تا به هدف 2.1 تریلیون شیلینگ دولت برسد. تا پایان ژوئن

رئیس جمهور گفت که از نظر مالیات جمع آوری شده به عنوان سهمی از تولید اقتصادی سالانه، کنیا عملکرد کمتری نسبت به سایر کشورها مانند آفریقای جنوبی دارد.

دولت او برای افزایش درآمد، یک سری افزایش مالیات را در طرح هایی که قرار است ماه آینده به مجلس ارائه شود، پیشنهاد کرد که خشم شهروندان و مخالفان را برانگیخت.

[ad_2]