رئیس سابق ارتش لبنان ، روسای اطلاعات متهم به فساد اداری | خاورمیانه

[ad_1]

بیروت، لبنان – دو قاضی لبنانی گفت که یک قاضی لبنانی هشت مقام عالیرتبه امنیتی سابق ، از جمله یک رئیس سابق ارتش و یک مقام ارشد اطلاعات سابق ارتش را به جرم فساد مالی متهم کرده است.

مقامات رسماً به “ارتکاب جرم غنی سازی غیرمجاز و بهره برداری از موقعیت های خود برای جمع آوری ثروت و مبالغ هنگفت با استفاده از نفوذ و دریافت رشوه” متهم شدند ، یکی از این منابع که خواست نامش فاش نشود ، به دلیل روز چهارشنبه به الجزیره گفت که مجاز به صحبت با رسانه ها است.

این منبع گفت که آنها همچنین به “معرفی افسران به ارتش لبنان در ازای دریافت مبالغ هنگفت و ارائه خدمات به افراد با نفوذ در ازای دریافت منافع شخصی” متهم شدند.

از جمله متهمان ، فرمانده سابق نیروهای مسلح ، ژن کهواجی ، که از 2008 تا 2017 خدمت کرده است ، و روسای سابق اطلاعاتی ادموند فدل و کامیل داچر ، که به ترتیب از 2008 تا 2016 و 2016 تا 2017 خدمت کرده اند ، وجود دارد.

اتهامات سطح بالا علیه فرمانده سابق ارتش و روسای اطلاعات در لبنان ، جایی که فساد گسترده است ، اما پاسخگویی آن گریزان است ، بی سابقه است.

پنج متهم دیگر رئیس ستاد سابق کهواجی محمد جعفر الحسینی ، رئیس سابق اطلاعات نظامی در بیروت جورج خامیس ، رئیس سابق اطلاعات ارتش در شمال لبنان ، عامر الحسن ، سرتیپ بازنشسته تربچه عبدالله عبدل هستند. آژانس امنیت عمومی لبنان احمد الجمال.

سخنگوی ارتش لبنان از اظهار نظر در این باره خودداری کرد. سخنگوی امنیت عمومی گفت که آنها هیچ اطلاعاتی برای ارائه ندارند. الجزیره نتوانست با هشت متهم تماس بگیرد.

در دادگاه های مدنی آزمایش شده است

یک منبع دادگاه دوم به الجزیره گفت که این ادعاها براساس تحقیقات مقدماتی دادستانی لبنان است که تصمیم گرفته است مدارک کافی برای طرح اتهامات عمومی را در اختیار دارد.

دادستان ، از جمله ، به اطلاعات ارائه شده توسط سیاستمداران ، گزارش های مکتوب و تصویری در رسانه ها و سایر اطلاعات در مورد “شرایط بزرگی که متهمان در دوران حکومت خود ایجاد کرده اند” متکی است.

قاضی بیروت زیاد ابو حیدر این پرونده را متهم و به قاضی تحقیق شربل ابو سامرا که وظیفه دارد تاریخی برای بازجویی از افسران سابق تعیین کند ، به بیروت منتقل کرد.

منبع دوم گفت ، طبق قانون غنی سازی لبنان ، مقامات امنیتی سابق در دادگاه های غیرنظامی مورد تحقیق و محاکمه قرار می گیرند ، نه دادگاه نظامی ، که مسیر معمول پرونده های مربوط به نیروهای امنیتی است.

پرونده علیه هفت افسر ارشد ارتش سابق ضربه بالقوه ای به چهره ارتش لبنان است که به عنوان یکی از معدود نهادهای دولتی دیده می شود که در اثر تقلب نفوذ نکرده است.

بودجه ارتش به طور عمده از ایالات متحده و سایر کشورهای غربی تأمین می شود و کهواجی خود در ایالات متحده ، انگلستان ، ایتالیا و سوئد آموزش دیده است.

این اتهامات همچنین موضوع سوusesاستفاده در نهادهای امنیتی کشور را در زمانی مطرح می کند که بسیاری خواستار مسئولین امنیتی و سایر مقامات ارشد مسئول انفجار در بندر بیروت در ماه اوت هستند که منجر به کشته شدن 200 نفر و زخمی شدن بیش از 6500 نفر شد. و قسمتهای زیادی از پایتخت شکسته شد.

بازرسان فادی ساوان ، بازپرس اصلی پرونده ، روسای امنیتی را متهم نکرده است ، اگرچه آنها سالهاست که از وجود مواد بسیار منفجره در بندر اطلاع دارند ، اما در حذف آن موفق نشده اند.

ساوان 25 نفر را دستگیر و 33 مقام سطح پایین و متوسط ​​اداری و امنیتی را متهم کرد – بسیاری از آنها صرفاً به دلیل آگاهی از حضور مطالب بودند.

ارتش مستقیماً نگران دفع مواد منفجره است.

کهواجی از اواخر سال 2013 که مواد وارد بندر شد ، فرمانده نیروهای مسلح بود تا اینکه در سال 2017 جایگزین شد ، اما ساوانا از او س heال نکرد.

اولین منبع دادگاه می گوید ساوان قبلاً سعی کرده بود کههوجی را برای بازجویی وارد کند ، اما رئیس سابق ارتش در آن زمان در سفر بود.



[ad_2]