رئیس واگنر نخبگان روسیه را پس از حمله پهپاد در مسکو منفجر کرد | اخبار سلاح

[ad_1]

رئیس نیروی مزدور واگنر روسیه پس از حمله پهپادی به مسکو که منجر به زخمی شدن دو نفر، آسیب رساندن به اموال و خشم برخی از اینکه کرملین بهتر از پایتخت محافظت نکرد، دوباره از نخبگان نظامی و سیاسی روسیه انتقاد کرد.

یوگنی پریگوژین – که مزدورانش نقشی کلیدی در جنگ اوکراین داشته‌اند – در بیانیه‌ای توهین‌آمیز که روز سه‌شنبه توسط دفتر مطبوعاتی او در تلگرام منتشر شد، این حمله هواپیمای بدون سرنشین را به مقامات ناشناس ساکن در حومه مرفه مسکو متهم کرد. روبلوکا.

پریگوژین در این بیانیه گفت: “شما، وزارت دفاع، هیچ کاری برای شروع حمله انجام ندادید.”

“چطور جرات کردی که اجازه دادی پهپادها به مسکو برسند؟”

و مردم عادی وقتی هواپیماهای بدون سرنشین با مواد منفجره به پنجره‌هایشان برخورد می‌کنند چه می‌کنند؟

پریگوژین با متمرکز کردن خشم خود بر ساکنان با نفوذ منطقه معتبر روبلیوکا در حومه غربی مسکو، از ” تفاله” و “خوک” صحبت کرد که در حالی که مسکو مورد حمله قرار می گرفت، ساکت نشسته بودند.

الکساندر خینشتاین، یکی از اعضای برجسته پارلمان روسیه از بلوک حاکم روسیه متحد، در پستی تلگرامی پس از حمله روز سه‌شنبه، گفت که سه پهپاد از هشت پهپاد بر فراز سه روستا در روبلیوکا سرنگون شدند که یکی از آنها تنها 10 دقیقه با ماشین فاصله دارد. اقامتگاه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نوو اوگاروو.

روبلوکا، مجموعه‌ای از جوامع نخبگانی در جنگل‌های غرب مسکو که زمانی دارای بالاترین قیمت املاک در جهان بود، خانه بسیاری از نخبگان سیاسی، تجاری و فرهنگی روسیه است. گزارش شده است که دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهور سابق و میخائیل میشوستین، نخست‌وزیر روسیه، همراه با بسیاری از ثروتمندترین بازرگانان روسیه در روبلیوکا صاحب خانه هستند.

پریگوژین، رئیس واگنر، که به زبان صریح و اغلب ناسزا شهرت دارد، بارها ساکنان روبلیوکا را به عنوان نخبگانی غیرقابل لمس، که به اندازه کافی به جنگ در اوکراین متعهد نیستند، معرفی کرده است و رهبری ارشد را مسئول شکست های روسیه می داند. میدان جنگ

وبلاگ نویس جنگی روسی، ایگور گیرکین – که دادگاه هلند او را به قتل 298 نفری که در اثر سرنگونی پرواز MH17 بر فراز شرق اوکراین در سال 2014 کشته شدند، محکوم کرد – همچنین روز سه شنبه از ساکنان روبلیوکا انتقاد کرد که به گفته او، “آنها بودند. هرگز فکری برای کشور نیست».

او همچنین پوتین را به خاطر ادامه ادعای این که جنگ در اوکراین یک «عملیات نظامی ویژه» بود، علی‌رغم حملات پهپادی به پایتخت روسیه، مؤسسه مطالعات جنگ (ISW) سرزنش کرد. نوشت در روز چهارشنبه

پس از حملات هواپیماهای بدون سرنشین، رمضان قدیروف، رهبر قدرتمند استان چچن روسیه، از کرملین خواست تا در سراسر کشور حکومت نظامی اعلام کند و از تمام منابع خود در اوکراین “برای از بین بردن این باند تروریستی” استفاده کند.

ISW، یک اندیشکده مستقر در واشنگتن، گفت قدیروف همچنین به کشورهای اروپایی در مورد تامین تسلیحات اوکراین هشدار داده و گفته است که “اگر آنها به تامین تسلیحات اوکراین ادامه دهند، تسلیحات لازم برای دفاع از خود را در صورت ضربه زدن روسیه در اختیار نخواهند داشت. روی درهایشان».

برخی از ناظران کرملین خاطرنشان کردند که پاسخ آرام پوتین به حمله هواپیمای بدون سرنشین به شدت با اظهارات خشم آلود شاهین های روسیه در تضاد است و به نظر می رسد منعکس کننده اعتقاد وی است که مردم روسیه از این حمله ناراحت نمی شوند.

پوتین گفت واضح است که پدافند هوایی مسکو باید در برابر آنچه او “تروریسم” اوکراین توصیف می کند، بهبود یابد.

محافظت قانونی

نماینده روسیه در ایالات متحده روز چهارشنبه گفت که واشنگتن با بیان نکردن علیه حمله پهپادی به مسکو، کی یف را به انجام چنین حملاتی تشویق کرده است.

کاخ سفید اعلام کرد که از حملات در روسیه حمایت نمی کند و همچنان در حال جمع آوری اطلاعات درباره این حادثه است.

«این تلاش‌ها برای پنهان کردن پشت عبارت «جمع‌آوری اطلاعات» چیست؟» این را آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن در نظرات ارسال شده در کانال پیام رسان تلگرام بیان کرد.

او گفت: «این یک تشویق برای تروریست های اوکراینی است.

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا، در حالی که به طور خاص در مورد حملات پهپادی در مسکو اظهار نظر نکرد، روز سه شنبه گفت که اوکراین حق دارد برای دفاع از خود به اهدافی در خاک روسیه حمله کند.

کلورلی در جریان یک کنفرانس خبری با همتای استونیایی خود مارگوس تساخنا در تالین پایتخت استونی گفت: «اوکراین حق مشروع دفاع از خود را دارد».

او گفت: «البته، این کشور حق قانونی دارد که این کار را در داخل مرزهای خود انجام دهد، اما همچنین این حق را دارد که قدرت را فراتر از مرزهای خود به نمایش بگذارد تا توانایی روسیه برای نمایش قدرت در خود اوکراین را تضعیف کند.» «بنابراین اهداف نظامی قانونی در فراسوی مرزهای خود، بخشی از دفاع از خود اوکراین است. و ما باید این را بشناسیم.»

فرماندار این منطقه روز چهارشنبه گفت که نیروهای اوکراینی روز چهارشنبه برای سومین بار در یک هفته یک شهر روسی در نزدیکی مرز را گلوله باران کردند که به ساختمان‌ها آسیب رساند و خودروها را آتش زد.

ویاچسلاو گلادکوف فرماندار بلگورود گفت که حداقل یک نفر در جریان حمله توپخانه ای به شبکینو زخمی شده است.

فرماندار منطقه کراسنودار روسیه گفت که یک پهپاد اوکراینی روز چهارشنبه در پالایشگاه نفت آفیپسکی در جنوب روسیه آتش سوزی ایجاد کرد.

فرماندار ونیامین کندراتیف در برنامه پیام رسان تلگرام گفت که آتش به زودی خاموش شد و تلفات جانی نداشت. پالایشگاه آفیپسکی فاصله چندانی با بندر نووروسیسک در دریای سیاه ندارد، در نزدیکی پالایشگاه دیگری که در این ماه چندین بار مورد حمله قرار گرفته است.



[ad_2]