راجر واترز از پینک فلوید می گوید جنجال کنسرت برلین “تهمت” است | اخبار سیاسی

[ad_1]

واترز گفت که کنسرت های پینک فلوید از دهه 1980 تصاویری از یک “عوام فریب فاشیست بی قانون” را به نمایش گذاشته است.

راجر واترز، خواننده گروه پینک فلوید، پس از غوغایی در آلمان که در آن ستاره راک در کنسرتی در برلین یونیفرم سبک نازی پوشیده بود و تحقیقات پلیس را برانگیخت، گفت که با “فاشیسم” در تمام اشکال آن مخالف است.

پلیس برلین روز جمعه گفت که در حال تحقیق درباره واترز پس از انتشار عکس‌هایی از بنیانگذار پینک فلوید در شبکه‌های اجتماعی است که او را روی صحنه نشان می‌دهد هفته گذشته در مرسدس بنز آرنا، در حالی که یک کت بلند مشکی با خطوط قرمز روی آستین‌ها پوشیده است و به شکلی شبیه به عکس شلیک می‌کند. مسلسل جنگ جهانی دوم.

یک سخنگوی پلیس به خبرگزاری فرانسه گفت: پلیس در حال بررسی “ظن تحریک نفرت عمومی است، زیرا لباس پوشیده شده روی صحنه می تواند برای ستایش یا توجیه رژیم نازی استفاده شود.”

پلیس گفت: هنگامی که تحقیقات پلیس کامل شود، پرونده به دادستانی در برلین تحویل داده خواهد شد.

فلیکس کلاین، کمیسر دولت آلمان برای مبارزه با یهودستیزی، خواستار پاسخگویی واترز شد. طبق گزارش گروه رسانه ای آلمانی Funke، کلاین گفت که مقامات باید پس از این حادثه “هوشیار” باشند و مکان های موسیقی باید در رابطه خود با این نوازنده تجدید نظر کنند.

کلاین گفت: “سازمان دهندگان کنسرت باید در نظر بگیرند که آیا می خواهند به نظریه پردازان توطئه پلت فرمی ارائه دهند.”

واترز در بیانیه‌ای که روز شنبه در حساب توییتر خود منتشر کرد، گفت که کنسرت او در برلین “با حمله‌های بد کسانی مواجه شده است که می‌خواهند به من تهمت بزنند و من را ساکت کنند، زیرا با دیدگاه‌های سیاسی من موافق نیستند.”

واترز گفت که تلاش ها برای نشان دادن عملکرد او به عنوان چیزی جز ضد فاشیسم “غیر صادقانه و با انگیزه سیاسی” بوده است.

او گفت: «عناصر اجرای من که زیر سوال رفته است، بیانیه بسیار واضحی از مخالفت با فاشیسم، بی عدالتی و تعصب در همه اشکال آن است.

او گفت: «به تصویر کشیدن عوامفریبی افسارگسیخته فاشیست از زمان نمایش «دیوار» پینک فلوید در سال 1980 یکی از ویژگی های برنامه های من بوده است.

او گفت: «تمام زندگی‌ام را صرف سخن گفتن علیه استبداد و ظلم کردم… والدینم در جنگ جهانی دوم با نازی‌ها جنگیدند و بهای نهایی را پدرم پرداخت کرد».

«صرف نظر از عواقب حملات علیه من، من به محکومیت بی عدالتی و همه کسانی که آن را مرتکب می شوند ادامه خواهم داد.

واترز یک فعال برجسته طرفدار فلسطین است که به عقاید ضد یهودی متهم شده است. او یک خوک بادی با منقش به ستاره داوود در کنسرت های خود حمل کرده است. این خواننده اتهامات یهودی ستیزی را رد کرده و گفته است که به سیاست های اسرائیل اعتراض کرده است نه به مردم یهود.

واترز در هفته های اخیر به عنوان بخشی از تور “This Is Not A Drill” خود در چندین شهر آلمان بازی کرده است. اما این بسیار بحث برانگیز بود، به طوری که برخی از مقامات شهر حتی تلاش کردند، ناموفق، او را از اجرای برنامه منع کنند.

در همان کنسرت در برلین، واترز نام چند مرده از جمله آن فرانک، نوجوان یهودی که در اردوگاه کار اجباری نازی ها درگذشت، را روی یک صفحه نمایش بزرگ پخش کرد.

همچنین به شیرین ابواکله روزنامه نگار فلسطینی-آمریکایی الجزیره که سال گذشته در کرانه باختری اشغالی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی هدف گلوله قرار گرفت، اشاره شد.

خانواده ابواکله شکایت رسمی خود را به دادگاه کیفری بین المللی (ICC) ارائه کرده اند تا عدالت را برای مرگ او پیگیری کنند.

واترز قرار است یکشنبه شب آخرین کنسرت آلمانی خود را در شهر غربی فرانکفورت اجرا کند و معترضان قصد دارند در خارج از محل برگزاری تظاهرات کنند.

مقامات شهر فرانکفورت تلاش کردند تا کنسرت را متوقف کنند، اما دادگاه با استناد به آزادی هنری حکمی علیه آنها صادر کرد.



[ad_2]