رادیو نیوزیلند به دلیل برچسب “دولت” توئیتر را تهدید به خروج از آن کرد | اخبار شبکه های اجتماعی

[ad_1]

رادیو نیوزیلند می‌گوید برچسب «با بودجه دولت» نشان‌دهنده استقلال تحریریه پخش‌کننده نیست.

به دنبال تصمیم ایلان ماسک برای برچسب زدن برخی حساب‌های رسانه‌ای به‌عنوان «تأمین‌شده توسط دولت»، پخش‌کننده عمومی نیوزیلند تهدید کرده است که توییتر را ترک خواهد کرد.

مگان ویلان، مدیر محتوای رادیو نیوزلند، روز دوشنبه گفت برچسبی که توییتر برای توصیف رسانه‌هایی که «ممکن است درجات مختلفی از دخالت دولت در محتوای سرمقاله داشته باشند» استفاده می‌کند، نشان‌دهنده استقلال تحریریه پخش‌کننده نیست.

ویلان در بیانیه‌ای که در توییتر منتشر شد، گفت: «نه تنها استقلال تحریریه ما توسط قانون محافظت می‌شود، بلکه به شدت از آن محافظت می‌کنیم».

طی چند روز آینده، گزینه‌های خود را بررسی خواهیم کرد، از جمله گفتگو با توییتر در مورد حذف یا اصلاح برچسب یا، همانطور که دیگر رسانه‌های عمومی در سراسر جهان انجام داده‌اند، خروج از پلتفرم.

بیانیه RNZ پس از آن منتشر شد که رادیو عمومی ملی و پخش عمومی در ایالات متحده از توئیتر در اعتراض به آنچه آنها به عنوان تلاش ماسک برای تضعیف مشروعیت خود می‌دانند، کنار رفت.

در روزهای اخیر، توییتر به دنبال تصمیم قبلی مبنی بر اعمال برچسب «رسانه‌های وابسته به دولت» به رسانه‌های دارای بودجه عمومی، از جمله بی‌بی‌سی بریتانیا، سی‌بی‌سی کانادا، صدای آمریکا و الجزیره، برچسب «تأمین‌شده توسط دولت» را اضافه کرد. NPR واکنش معکوس

قبل از اینکه ماسک کنترل توییتر را در سال گذشته به دست بگیرد، “رسانه های وابسته به دولت” به سخنگویان دولتی مانند شین هوا چین و RT روسیه اختصاص داشت.

ماسک بعداً پیشنهاد کرد که تصمیم NPR یک اشتباه بوده است و گفت که توصیف این پخش کننده به عنوان یک رسانه دولتی “ممکن است دقیق نباشد”.

[ad_2]