رتبه بدهی ایالات متحده در مقایسه با سایر نقاط جهان چگونه است؟ | اخبار تجارت و اقتصاد

[ad_1]

به گفته موسسه مالی بین المللی (IIF)، یک انجمن جهانی صنعت مالی، بدهی جهانی در حال حاضر 305 تریلیون دلار است که 45 تریلیون دلار بیشتر از قبل از همه گیری کووید-19 است.

بدهی جهانی کل مقدار پولی است که شرکت ها، دولت ها و افراد در سراسر جهان بدهکار هستند. از 305 تریلیون دلار بدهی، شرکت ها 161.7 تریلیون دلار (53 درصد)، دولت ها 85.7 تریلیون دلار (28 درصد) و افراد 57.6 تریلیون دلار (19 درصد) هستند.

IIF پیش‌بینی می‌کند که بدهی‌های جهانی همچنان به افزایش خود ادامه خواهد داد، زیرا استقراض دولت به دلیل عواملی مانند پیری جمعیت، تنش‌های ژئوپلیتیکی، افزایش هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی و عدم تطابق مالی آب‌وهوایی افزایش خواهد یافت.

کدام کشورها بیشترین بدهی را دارند؟

بدهی دولت نشان دهنده تعهدات مالی معوق یک کشور است که از دسته های مختلفی مانند وام ها و اوراق بدهی تشکیل شده است.

نظارت بر بدهی جهانی IIF 21 اقتصاد بازار توسعه یافته، از جمله منطقه یورو، و همچنین 30 کشور بازارهای نوظهور را پوشش می دهد.

ایالات متحده دارای بالاترین بدهی ملی در جهان با 30.1 تریلیون دلار بدهی به طلبکاران در سه ماهه اول سال 2023 است. بدهی واشنگتن اکنون به 31.4 تریلیون دلار رسیده است که نگرانی های بیشتری را در مورد هزینه های دولت ایالات متحده و هزینه های استقراض ایجاد کرده است.

برای در نظر گرفتن این شرایط، ایالات متحده به اندازه چهار کشور بدهکار بعدی، از جمله چین (14 تریلیون دلار)، ژاپن (10.2 تریلیون دلار)، فرانسه (3.1 تریلیون دلار)، و ایتالیا (2.9 تریلیون دلار) بدهکار است.

نمودار زیر بدهی های دولت را در سراسر جهان رتبه بندی می کند.

کدام کشورها پول کافی برای بازپرداخت بدهی دارند؟

کشورهایی که سطح بدهی بالایی دارند اگر تولید ناخالص داخلی (GDP) آنها – که معیاری برای ارزش کل کالاها و خدمات تولیدی کشور است – بیشتر از بدهی ملی آنها باشد، می توانند پرداخت های خود را جبران کنند.

نسبت بدهی دولت به تولید ناخالص داخلی، که میزان بدهی یک کشور را با اقتصاد آن مقایسه می کند، یکی از شاخص های پایداری مالی دولت است. هر مقدار بیشتر از 100 درصد نشان می دهد که کشور بیشتر از آنچه که می کند هزینه می کند.

بر اساس گزارش IIF، نسبت بدهی دولت به تولید ناخالص داخلی جهانی 95.5 درصد است.

ژاپن، سومین اقتصاد بزرگ جهان، بالاترین نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی را با 239 درصد دارد. نسبت بدهی بالا به تولید ناخالص داخلی توکیو را می توان تا حدی به جمعیت پیر و هزینه های رفاه آن نسبت داد.

یونان با 197 درصد بالاترین نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی را دارد و پس از آن سنگاپور (165 درصد)، ایتالیا (135 درصد) و ایالات متحده (116 درصد) قرار دارند.

سقف بدهی آمریکا چقدر است؟

سقف بدهی حداکثر مقدار پولی است که دولت می تواند وام بگیرد. در 19 ژانویه، ایالات متحده به سقف وام 31.4 تریلیون دلاری خود رسید. از آن زمان، خزانه داری تعدادی از اقدامات را برای جلوگیری از عدم تعهد به تعهدات قانونی خود به اجرا گذاشته است که به عنوان نکول شناخته می شود.

ورشکستگی ایالات متحده احتمالاً این کشور را وارد یک رکود بزرگ می کند، اقتصاد جهان را تکان می دهد و باعث افزایش بیکاری می شود.

در 28 مه، پس از هفته ها مذاکره، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و کوین مک کارتی، رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان، به توافقی آزمایشی دست یافتند تا سقف بدهی را برای دو سال افزایش دهند و در عین حال برخی از هزینه ها را محدود کنند.

در صورتی که بایدن و مک کارتی بتوانند آن را در کنگره در 31 می به تصویب برسانند، این توافق از نکول بدهی جلوگیری می کند.

INTERACTIVE - سقف بدهی ایالات متحده چقدر است

[ad_2]