رسانه دولتی: مرد اماراتی-ترکیه از اردن به امارات تحویل داده شد | اخبار

[ad_1]

خلف الرمیتی در سال 2013 به اتهام “ایجاد” یک سازمان مخفی، اخوان المسلمین غیرقانونی، به طور غیابی محکوم شد.

رسانه های دولتی گزارش دادند که یک مرد اماراتی-ترکی الاصل که 10 سال پیش توسط دولت امارات متحده عربی به طور غیابی محکوم شده بود، از اردن مسترد شده است.

به گفته گروه های حقوق بشر، خلف الرمیطی، شهروند ترکیه ای اماراتی، توسط خبرگزاری رسمی امارات متحده عربی WAM به عنوان یک “تروریست” توصیف شد و گفت که وی با محاکمه مجدد مواجه است.

WAM گفت، در سال 2013، الرمیطی از سوی دادگاه عالی فدرال امارات به دلیل “ایجاد یک سازمان مخفی مرتبط با اخوان المسلمین تروریستی” به 15 سال زندان محکوم شد.

«طبق قانون آیین دادرسی کیفری امارات، خلف الرمیطی طبق مقررات قانونی که مقرر می دارد در صورت دستگیری یا تسلیم متهمی که به طور غیابی محکوم شده است، تسلیم می شود تا مجدداً محاکمه شود به همان اتهامات علیه. WAM اضافه کرد.

پرونده او نگرانی گروه های حقوق بشری را برانگیخته است، به طوری که دیده بان حقوق بشر و مرکز حقوق بشر خلیج فارس می گویند که او یکی از 94 منتقد دولت امارات متحده عربی بود که با یک محاکمه دسته جمعی “ناعادلانه” روبرو شد که منجر به محکومیت 69 نفر شد.

جوی شای، محقق اماراتی در سازمان دیده بان حقوق بشر، گفت: «همدستان الرمیتی بیش از یک دهه است که به ناحق در زندان های اماراتی به سر می برند.

دیده‌بان حقوق بشر گفت که اردن الرمیطی 58 ساله را در 7 مه در فرودگاه بین‌المللی امان هنگام ورود از ترکیه، جایی که در تبعید به سر می‌برد، بازداشت کرد.

دیده بان حقوق بشر گفت که مقامات اردنی او را به طور موقت قبل از آزادی با قرار وثیقه بازداشت کردند. آنها او را دوباره در 8 مه قبل از استرداد به امارات بازداشت کردند.

WAM گفت، امارات متحده عربی “در تعقیب افراد تحت تعقیب برای عدالت و محاکمه آنها در یک محاکمه عادلانه تردید نخواهد کرد.”

اخوان المسلمین که قرن گذشته برای حمایت از اسلام سیاسی به عنوان یک گروه اپوزیسیون در مصر و سایر کشورهای منطقه تشکیل شد، از سوی امارات و اکثر کشورهای عربی خلیج فارس یک گروه تروریستی محسوب می شود.

[ad_2]