رقبای قدیمی بار دیگر با انتخابات کم ریاست جمهوری در غنا روبرو هستند غنا

[ad_1]

رأی دهندگان در غنا روز دوشنبه برای انتخاب رئیس جمهور بعدی این کشور در رقابت نزدیک میان نانا آکوفو-آدو ، رئیس جمهور فعلی و جان ماهاما ، سلف خود ، به پای صندوق های رای می روند.

این دو رقیب دیرینه که برای سومین بار پیاپی از سمت خود کنار می روند در حالی که به دنبال یک دوره دوم و نهایی هستند ، به عنوان دو رهبر در یک زمینه شلوغ 12 نامزد دیده می شوند.

این کمپین بیشتر بر روی اقتصاد ، توسعه زیرساخت ها و درمان بیماری همه گیر COVID-19 تمرکز دارد. مبارزه با فساد در انتخابات زودهنگام نیز برجسته است ، در طی آن رقابت سیاسی که باعث ایجاد مبارزات آکوفو-آدو ، حزب میهن پرست میانه رو (NPP) و ماهاما ، حزب چپگرای ملی دموکراتیک ، در دهه گذشته شده است. کنگره (NDC) تا حد زیادی در معرض دید قرار گرفت.

مایکل اوپوکو ، بازرگان 54 ساله در کوماسی ، شهر دوم غنا ، گفت: “نامزدها به جای تمرکز بر چالش های مردم ، زمان بیشتری را صرف تبادل کلمات کرده اند.”

“من یک غنا بهتر می خواهم تا آینده ام را تضمین کند. وی افزود: “من چندان نگران رأی دادن به یک حزب سیاسی نیستم ، اما به کسانی رأی خواهم داد که وقتی انتخاب می شوند آماده ایجاد تغییر باشند.”

علی رغم تنش های شدید سیاسی ، دو نامزد برجسته روز جمعه در مراسمی در آکرای پایتخت با حضور رهبران سنتی و مذهبی و همچنین ناظران بین المللی پیمان رفتار خوب و انتخابات صلح آمیز را امضا کردند.

رای گیری در روز دوشنبه هشتمین گام اول گانا به سوی دموکراسی چند حزبی در سال 1992 خواهد بود. این کشور تجربه زیادی از انتقال آرام قدرت دارد و غنائی ها امیدوارند که این کشور اعتبار خود را به عنوان یکی از پایدارترین دموکراسی های آفریقای غربی تقویت کند.

نیروگاه هسته ای و NDC در دهه های اخیر چندین بار مبادله برق کرده اند ، اما امسال این اختلاف در میان ادعاهای مخالفان درباره استقلال کمیسیون انتخابات زیاد است. ماه گذشته ، ماهاما گفت که بدن برای برگزاری “انتخابات ناقص” تصمیم گرفته است و تهدید به رد نتایج کرد.

ماهاما ، 62 ساله ، هنگام سخنرانی در امضای پیمان صلح روز جمعه گفت: “وقایع اخیر در دولت فعلی بسیاری از لحظات نگران کننده را در مورد توانایی دولت در برگزاری انتخابات صلح آمیز بدون خشونت ایجاد کرده است.”

مقامات انتخابات اتهامات مخالفان در تلاش برای جعل انتخابات را رد کرده اند.

وی افزود: “در حال حاضر تنش زیادی در زمین ، به ویژه از طرف مخالفان ، درباره نتیجه احتمالی انتخابات وجود دارد. کمیسیون انتخابات باید نسبت به همه منصفانه باشد. “، سینتیا اکوف ، دانشجوی 29 ساله در آکرا گفت.

از طرف خود ، آکوفو-آدو 76 ساله قول داد كه به اراده انتخاب كنندگان احترام گذاشته شود.

وی در این مراسم گفت: “ما به انتخابات اعتقاد داریم و خوشحالم كه قول می دهم كه رأی مردم غنا را بپذیریم.”
“بیش از هر چیز ، من قول می دهم که صلح ، وحدت و امنیت در غنا اولین اولویت ما خواهد بود.”

پروفسور کوسی آنینگ ، که رئیس دانشکده امور دانشگاهی و تحقیقات مرکز آموزش صلح بین المللی کوفی عنان در آکرا است ، گفت که نگرانی ها در مورد دوره پس از انتخابات واقعی است.

وی گفت: “اگرچه برای معامله ، به ویژه با پیامدهای نتایج ، پیمان صلح امضا شده است ، اما ما باید برای طرفداران حساس در سطح محلی در مورد قانون و لزوم حل اختلافات قانونی تلاش كنیم.”

“بار مسئولیت رهبران و ساختارهای حزب است. بین کلمات رنگارنگ صلح و سرعتی که طبل ها هنگام اختلافات انتخاباتی وجود دارد ، فاصله زیادی در تاریخ وجود دارد. “

حدود 63000 افسر نظامی و شبه نظامی در سراسر کشور مستقر شده اند تا صلح را در روند انتخابات حفظ کنند و به ناآرامی های احتمالی پاسخ دهند.

غنا تولید کننده عمده کاکائو ، طلا و روغن است. اما اقتصاد در حال رشد سریع در طی همه گیری ویروس کرونا ضربه ای را متحمل شد و نگرانی تحلیلگران را درباره سطح بالای بدهی های عمومی بیشتر کرد.

در ماه آوریل ، این کشور یک میلیارد دلار بودجه از صندوق بین المللی پول (صندوق بین المللی پول) برای غلبه بر تأثیرات همه گیر دریافت کرد و انتظار می رود در حال حاضر اقتصاد حدود 1 درصد رشد کند.

Akufo-Addo و Mahama هر دو وعده داده اند كه با وجود مشخصات بدهی رو به رشد ، زیرساخت ها را بهبود بخشند.

در هفته های اخیر ، آکوفو-آدو سابقه دولت خود را در زمینه آموزش و دسترسی به برق برجسته کرده و قول داده است که یک فرودگاه جدید در منطقه مرکزی کشور ایجاد کند.

ماهاما کارهای عمومی انجام شده در طول چهار سال ریاست خود (2012-2016) را برجسته کرد و متعهد شد که در صورت انتخاب مجدد ، هزینه های زیرساخت را افزایش دهد. وی همچنین قول داد لپ تاپ های رایگان به دانشجویان دانشگاه ارائه دهد.

جان ماهاما وزیر سابق آموزش و پرورش جین نائانا اوپوکو آژمان را به عنوان شریک زندگی خود انتخاب کرده است [Francis Kokoroko/Reuters]

برنده انتخابات با اکثریت ساده برای نامزدی که بیش از 50 درصد آرا را به دست آورد ، تعیین خواهد شد. اگر هیچ نامزدی به آستانه آرا. نرسد ، دور دوم انتخابات طی 21 روز برگزار می شود.

برخلاف انتخابات گذشته ، نتایج می تواند توسط کمیسیون انتخابات ظرف 24 ساعت پس از رأی گیری در حدود 39000 مرکز رای دهی پراکنده در سراسر کشور اعلام شود.

“ما در حال ارتقا برخی از کارایی ها در سیستم هستیم. ما با شماره های خود کار کرده ایم و دوره ای داریم که در آن نتایج باید منتقل شود “. اخیراً رئیس کمیسیون انتخابات ژان منسا به خبرنگاران در آکرای پایتخت گفت. وی گفت: “به دلیل کارآیی که ما در فرآیندها اعمال کرده ایم ، باید بتوانیم نتایج را ظرف 24 ساعت اعلام کنیم.”

دانشجو اکوف گفت: “وقتی نتایج به موقع اعلام می شود ، حدس و گمان درباره نتیجه انتخابات را کاهش می دهد.”

در میان دوازده نامزدی که برای ریاست جمهوری رقابت می کنند ، سه زن وجود دارد ، از جمله نانا کونادو آگیمان-راولینگز ، بیوه رئیس جمهور سابق جری رولینگز.

در مجموع 275 کرسی پارلمان در صندوق های رأی گیری روز دوشنبه گشوده خواهد شد.

با این حال ، ناظران انتظار ندارند که نیرو به این زودی ها توسط NPP یا NDC جایگزین شود.

آنینگ گفت غنیایی ها “بیشتر به صلح” رای خواهند داد.

“داستان این است که تغییری رخ نداده است و اگر ایجاد تغییر در زندگی افراد دشوار باشد ، آنها صلح را به هر قیمت ترجیح می دهند.



[ad_2]