روسیه جدیدترین زیردریایی هسته ای خود را در ماه اوت به اقیانوس آرام منتقل می کند | اخبار نظامی

[ad_1]

جنرالیسیمو سووروف که در اواخر سال 2022 وارد خدمت شد، بخشی از کلاس جدید زیردریایی های رادارگریزتر و چابک تر Borei است.

به گزارش خبرگزاری دولتی روسیه تاس، در حالی که مسکو حضور نظامی خود را در اقیانوس آرام افزایش می دهد، روسیه قصد دارد جدیدترین زیردریایی هسته ای خود را در ماه اوت به پایگاه دائمی در شبه جزیره کامچاتکا منتقل کند.

ژنرالیسیمو سووروف که در اواخر سال 2022 وارد خدمت شد، تا 16 موشک بالستیک قاره پیمای بولاوا روسی با کلاهک هسته ای حمل می کند که هر کدام قادر به حمل بیش از یک کلاهک هسته ای هستند.

تاس به نقل از یک منبع نزدیک به وزارت نظامی اعلام کرد: زیردریایی جنرالیسیمو سووروف در ماه اوت از ناوگان شمالی (در قطب شمال) به ناوگان اقیانوس آرام انتقال خواهد یافت.

«این گذرگاه در امتداد مسیر دریای شمالی، از جمله در زیر آب انجام خواهد شد.

روسیه در حال تقویت دفاع در مناطق وسیع خاور دور خود در همسایگی منطقه آسیا و اقیانوسیه است و نگرانی‌های امنیتی در ژاپن و سراسر منطقه را در زمان تشدید نگرانی از قدرت نظامی رو به رشد چین افزایش می‌دهد. ایالات متحده همچنین در حال افزایش حضور خود در منطقه است و این هفته یک پیمان امنیتی با پاپوآ گینه نو امضا کرد.

ژنرالیسیمو سووروف یکی از چندین کشتی جدید بود که توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اواخر سال گذشته سفارش داده شد، زیرا وی قول داد نیروی دریایی این کشور را بیشتر تقویت کند، به طوری که خبرگزاری های روسی گزارش دادند که هدف از آن تقویت ناوگان هسته ای در پایگاه زیردریایی ریباچی در این کشور است. شبه جزیره کامچاتکا

پوتین در آن زمان گفت: “ما سرعت و حجم ساخت کشتی های مختلف را افزایش خواهیم داد، آنها را به سلاح های پیشرفته مجهز خواهیم کرد.”

وی افزود: “به طور کلی، همه چیز برای اطمینان از امنیت روسیه، حفاظت از منافع ملی ما در اقیانوس جهانی است.”

آژانس های روسی گفتند که این زیردریایی ششمین کشتی از کلاس Borei از زیردریایی های کوچکتر و رادارتر روسیه است. آنها جایگزین نسل های قبلی زیردریایی های موشک بالستیک کشور خواهند شد.

[ad_2]