زودرس و بی پروا: ایالات متحده دفاع گرگ خاکستری را به حالت تعلیق درآورد آمریکا و کانادا

[ad_1]

گروه های حفاظت از تصمیم دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای حذف گرگ خاکستری از لیست گونه های در معرض خطر در ایالات متحده انتقاد کرده اند.

ایالات متحده اعلام کرد که قصد دارد گرگ خاکستری را از لیست گونه های در معرض خطر انقراض خارج کند و گفت: تلاش های بهبودی موفقیت آمیز بوده است و حیوان دیگر نیازی به حمایت فدرال ندارد.

در بیانیه روز پنجشنبه ، خدمات ماهی و حیات وحش ایالات متحده گفت آژانس های حیات وحش ایالتی و قبیله ای به زودی مسئولیت ادامه تلاش ها برای حفظ و حفاظت از گونه ها را بر عهده خواهند گرفت.

آژانس گفته است که بیش از 6000 گرگ خاکستری در 48 ایالت پایین ایالات متحده وجود دارد – همه ایالت ها به جز هاوایی و آلاسکا.

وزیر کشور ایالات متحده ، دیوید برنهارد ، در بیانیه ای گفت ، گرگ خاکستری اکنون “طبق گونه های در معرض خطر” “نه در معرض خطر است و نه در معرض خطر”.

برنهارد گفت: “اقدام امروز منعکس کننده تعهد مداوم دولت ترامپ برای حفاظت از گونه ها بر اساس پارامترهای قانون و بهترین داده های علمی و تجاری موجود است.”

دو گرگ کوچک خاکستری از یک ورود به سیستم در جنگل ملی رودخانه سیسکیو در مدفورد ، اورگان ، ایالات متحده آمریکا نگاه می کنند [File: Oregon Fish & Wildlife/Handout via Reuters]

شورای دفاع از منابع طبیعی (NRDC) بلافاصله اقدام دولت رئیس جمهور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را رد کرد و گفت این گونه ها به حفاظت دائمی احتیاج دارند زیرا ایالات متحده برنامه ملی بهبودی گرگ ها را ندارد.

“شما نمی توانید بدون برنامه ملی بهبودی گرگ ، بهبود ملی گرگ داشته باشید. این هنوز اتفاق نیفتاده است ، بنابراین لغو حمایت فدرال از گرگهای خاکستری یک شکست بزرگ در تلاش برای بهبودی است. “” سیلویا فالون ، مدیر ارشد گروه حفاظت از حیات وحش گفت.

فالون در بیانیه ای گفت كه گرگهای خاکستری هنوز در بسیاری دیگر از زیستگاههای خود در ایالت های غربی و شمال شرقی ایالات متحده مفقود شده اند و او تصمیم گیرندگان را به “اولویت سیاست بر علم” متهم کرد.

کریستن بویل ، وکیل شرکت حقوقی محیط زیست Earthjustice ، این موضوع را تکرار کرد.

وی در بیانیه ای که به امضای تعداد زیادی از گروه های محیط زیست متعهد شد که در دادگاه با تصمیم دولت ترامپ مبارزه کنند ، گفت: “این تصمیم برای حذف لیست مواردی است که وقتی علم بد منجر به سیاست بد می شود ، اتفاق می افتد.”

بدون تهیه یک برنامه ملی بهبودی گرگ ، شما نمی توانید یک بهبود ملی گرگ داشته باشید. این هنوز اتفاق نیفتاده است.

سیلویا فالون ، شورای دفاع از منابع طبیعی

“برداشتن حفاظت از گرگهای خاکستری زودرس و بی پروا است. گرگ های خاکستری فقط قسمت کوچکی از دامنه قبلی خود را اشغال می کنند و برای بهبودی کامل به حفاظت مداوم فدرال احتیاج دارند. “

“ما برای حفاظت از این گونه شاخص ، خدمات ماهی و حیات وحش ایالات متحده را به دادگاه خواهیم برد.”

فدراسیون ملی حیات وحش در وب سایت خود اعلام کرد که گرگ خاکستری در طول تاریخ در دو سوم کشور زندگی می کرده است ، اما امروز جمعیت آن در آلاسکا و مناطقی از میشیگان ، ویسکانسین ، مونتانا ، آیداهو ، اورگان و وایومینگ است.

این حیوان در سال 1978 به لیست گونه های در معرض خطر اضافه شد.

https://www.youtube.com/watch؟v=J6QnAgV2TsE

سرویس ماهی و حیات وحش ایالات متحده اعلام کرد این تصمیم در تاریخ 3 نوامبر در رجیستری فدرال منتشر می شود و 60 روز بعد در 4 ژانویه 2021 اجرا می شود.

این آژانس روز پنجشنبه اعلام کرد که گرگ مکزیکی ، زیرگونه گرگ خاکستری یافت شده در نیومکزیکو و آریزونا ، همچنان در لیست گونه های در معرض خطر قرار دارد.



[ad_2]