زیمبابوه با افزایش موارد COVID-19 محدودیت های جمع آوری را تشدید می کند | زیمبابوه

[ad_1]

هراره ، زیمبابوه – دولت زیمبابوه محدودیت های جمع آوری را مجدداً اعمال کرده و دستورالعمل دقیق رعایت اقدامات با هدف کاهش سرعت شیوع ویروس کرونا را در میان ترس از رشد عفونت COVID-19 در کشور صادر کرده است.

در یک کنفرانس مطبوعاتی روز سه شنبه ، مونیکا موتسوانگوا ، وزیر اطلاعات گفت که تعداد افراد مجاز به اجتماع در هر رویدادی به 100 نفر کاهش یافته است.

“[The] کابینه از این فرصت استفاده می کند و از همه شهروندان می خواهد که به شدت به دستورالعمل های حفاظت و پیشگیری از COVID-19 پایبند شوند تا روند موج را در موارد تایید شده متوقف کند.

مقامات با محدود کردن حضور در اجتماعات پس از کاهش عفونت های جدید تایید شده در ماه سپتامبر ، محدودیت ها را کاهش دادند ، اما جهش ناگهانی در هفته های اخیر دولت را مجبور به تجدید نظر کرده است.

تجزیه و تحلیل داده های COVID-19 رسمی نشان می دهد که موارد جدید از ماه نوامبر در حال افزایش است و در حال حاضر به طور متوسط ​​100 مورد در روز است ، در مقایسه با دو ماه قبل ، که عفونت ها در روز حدود 25 بود.

از روز چهارشنبه ، این کشور 10129 مورد تایید شده ویروس کرونا را ثبت کرده است ، از جمله 277 مورد مرگ ، از 8374 مورد عفونت و 243 مورد مرگ یک ماه پیش.

راشوات موکوندو ، تحلیلگر سیاسی گفت که این افزایش “اشاره به [a] یک شکست قابل توجه در واکنش دولت به COVID-19 ، و همچنین سو mis مدیریت گشایش بخش اقتصادی-اجتماعی “

موکوندو از سرگیری مجدد مدارس در ماه گذشته “بدون اقدامات احتیاطی کافی” را یکی از دلایلی عنوان کرد که “بمب ساعتی” را توصیف می کند.

موكوندو گفت: “پاسخ دولت تا حد زیادی سیاسی شده است” و از مقامات خواست كه به صفحه نقاشی برگردند.

بحران اقتصادی ، مشکلات بهداشتی

زیمبابوه در بحران عمیق تر شدن بحران اقتصادی قرار دارد که مشخصه آن تورم آسمانی و کمبود ارز خارجی و همچنین ترکیبی ویرانگر از ارز به سرعت در حال تضعیف و دستمزد راکد و بیکاری زیاد است. داروها کمبود دارند و خزانه دولت تخلیه شده به این معنی است که دولت قادر به خرید لوازم کافی برای مراکز درمانی دولتی نیست.

با برخورداری از سیستم شکننده زیمبابوه ، ساکنان و متخصصان بهداشت بارها نگرانی در مورد شیوع عمده COVID-19 را مطرح کرده اند.

در ماه مارس ، دولت برای جلوگیری از گسترش COVID-19 در کشور محاصره سراسری را اعمال کرد ، اما از آن زمان به دلیل ترس از تلاطم اقتصادی بیشتر ، بیشتر محدودیت های مربوط به ویروس کرونا را کاهش داده است.

زیمبابوه برای جلوگیری از گسترش COVID-19 در کشور ، در ماه مارس محاصره شدید ملی را اعمال کرد [File: Philimon Bulawayo/Reuters]

از زمان از سرگیری کلاس ها در 9 نوامبر ، تقریباً 300 دانش آموز از نظر COVID-19 مثبت بودند.

در این میان بیش از 180 دانش آموز در دبیرستان جان طلا ، در نزدیکی بولاویو ، دومین شهر بزرگ این كشور ، حضور داشتند. در مجموع 54 مورد نیز در دبیرستان Chinhoyi گزارش شد ، مدرسه ای واقع در مرکز شهر Mashonaland West.

مدارس شبانه روزی آسیب دیده قرنطینه شده و هیچ کس اجازه ورود و خروج ندارد.

در همین حال ، 10 مورد مثبت در دبیرستان Matopo در استان Matabeleland South گزارش شد ، در حالی که 20 دانش آموز نیز در دبیرستان اندرسون ، مدرسه ای در گورو ، یکی از شهرهای کوچکتر در مرکز زیمبابوه ، آزمایش ویروس مثبت داشتند.

اما مقامات گفتند که همه چیز از قبل تحت کنترل بوده است.

Taungana Ndoro ، مدیر ارتباطات و وکالت در وزارت آموزش ابتدایی و متوسطه گفت: “وضعیت خوب و قابل کنترل است.” وی با اشاره به اینکه بیشتر دانش آموزان آلوده در قرنطینه بهبود یافته و اجازه دارند مدرسه را ترک کنند ، افزود: “ما اطمینان داریم که قادر خواهیم بود موارد را زودتر کشف کنیم.”

خوش آمدید ملیلو ، مدیر پزشکی بولاویو ، وضعیت در شهر حدود 640،000 نفری را “کاملاً پایدار” توصیف کرد و “مانند برخی از مناطق کشور نگران کننده نبود”.

اما با افزایش تعداد عفونت های منتقله از طریق موضع در هفته های اخیر ، پلیس اقدامات لازم برای اجرای اقدامات ویروس کرونا را افزایش داده است ، از جمله مجازات ضربه زدن به مجازات های مردم در کشور به دلیل عدم رعایت دستورالعمل های COVID-19 مانند استفاده از ماسک های صورت و فاصله فیزیکی. .



[ad_2]