زیمبابوه تلاش می کند تا معدنچیان اسیر شده را نجات دهد زیرا سیل نجات را متوقف کرده است | زیمبابوه

[ad_1]

هراره ، زیمبابوه – امید پس از توقف عملیات امداد و نجات به دلیل جاری شدن سیل ، بیش از 48 ساعت پیش برای 40 متقاضی غیررسمی گرفتار در معدن ریزش یافته در زیمبابوه هر روز کم رنگ می شود.

معدن گمشده پس از انفجار غیرقابل کنترل توسط معدنچیان غیررسمی که می خواستند سریع پول در این کشور از نظر اقتصادی در آفریقای جنوبی بدست آورند ، اواخر روز چهارشنبه در شهر بینورا ، در حدود 70 کیلومتری شمال پایتخت هراره ، فرو ریخت.

ولینگتون تاكاوراشا ، رئیس فدراسیون معدنچیان زیمبابوه ، كه نماینده معدنكاران مقیاس كوچك در این كشور است ، به الجزیره گفت كه این معدن هنوز تحت آب است ، اما امید معدنچیان اسیر شده را نشان داد.

“هیچ چیز زیادی روی زمین تغییر نکرده است. در حال حاضر ما در حال آبگیری مین هستیم زیرا این معدن دچار آبگرفتگی شده است تا عملیات نجات از سر گرفته شود. وی گفت: “زمین در حال حاضر بیش از حد مرطوب است و این امر عملیات نجات را خطرناک می کند.”

“این یک معدن زیرزمینی است ، بنابراین من فکر می کنم که کارگران معدن می توانند به دنبال ایمنی در هر یک از تونل ها باشند. اما معدن زیر آب رفته است. “

تاکنون فقط شش معدنچی نجات داده شده اند [Jekesai Njikizanan/AFP]

تاكاوراشا گفت كه معدنكاران در معدن طلای ران مشغول كار بودند كه معدن عقب نشینی كرد. وی گفت: معدنچیان غیرقانونی از مواد منفجره برای دستیابی به کمربندهای طلای غنی استفاده کردند.

وی افزود تعداد افراد حبس شده در زیر زمین می تواند بیشتر باشد ، زیرا استخراج کنندگان غیررسمی منجر به لیست افرادی نمی شود که در معادن مشغول کار هستند.

تاکنون تنها شش معدنچی از لاشه هواپیما نجات یافته و در بیمارستان در حال بهبود هستند.

تنها در هفته گذشته ، هنگامی که صاحبان معادن عملیات احیای مجدد را آغاز کردند – 10 پروسه بازگرداندن زمین استخراج شده به یک شرایط طبیعی یا اقتصادی قابل استفاده ، 10 جاسوسی غیرقانونی در Premiere Estate واقع در بخش شرقی کشور زنده به گور شدند.

یک بحران در حال تعمیق

زیمبابوه در اوج بحران اقتصادی قرار دارد که با تورم بالای 500 درصدی ، کمبود ارز خارجی ، ترکیبی ویرانگر از ارز در حال تضعیف سریع و دستمزد راکد و بیکاری زیاد مشخص می شود.

در دسامبر سال گذشته ، برنامه جهانی غذا هشدار داد که این کشور با بزرگترین بحران قحطی در 10 سال گذشته روبرو شده است ، به طوری که نیمی از جمعیت آن – 7.7 میلیون نفر – از نظر غذایی ناامن هستند.

ترکیبی از بیش از 90 درصد بیکاری و گرسنگی ، مردم زیمبابوی معمولی را مجبور به انجام مشاغل غیررسمی خطرناک مانند استخراج غیرقانونی طلا کرده است.

فرای مگوئو ، مدیر مرکز مدیریت منابع طبیعی (CNRG) ، گفت که تخریب امری عادی است ، زیرا استخراج صنایع دستی اکنون برای بسیاری از زیمبابوه یک شغل تمام ساله است.

“معادن بزرگ طی سالهای گذشته در حال کوچک شدن بوده اند. مگوئو گفت: “هنگامی که تولید را متوقف می کنند ، اتحادیه های مرتبط با سیاستمداران به این مین ها حمله می کنند و هنگام حفاری به اقدامات ایمنی سخت پایبند نیستند”

“نوعی صنعتگر که کار صنایع دستی انجام می دهند خطرناک است زیرا بیشتر آنها هیچ اطلاعی از معدن و مهندسی ندارند.”

حفاری صنایع دستی

مگووو گفت عدم موفقیت دولت در احیای اقتصاد ، مردم زیمبابوه را به سمت تولید صنایع دستی سوق داده است.

“در این فصل ما باید کمتر و بیشتر حفاری های صنعتگری را تماشا کنیم. وی گفت: “در عوض ، مردم باید مزارع را زیركش ببرند زیرا زمین برای من مرطوب و پر خطر است.”

وی افزود: “خشکسالی ناشی از تغییر اقلیم به این معنی است که تولید صنایع دستی یک کار تمام وقت در طول سال است ، زیرا زمین اغلب خشک است.”

در حال حاضر ، بیشتر مناطق زیمبابوه شاهد طلسم مرطوب هستند.

براساس فدراسیون معدنچیان زیمبابوه ، حدود 50،000 معدنچی در مقیاس کوچک در کشور ثبت شده اند که در هر یک حداقل 10 کارگر استخدام می شوند.

این فدراسیون می گوید که بخش کوچک و صنعت معدن زیمبابوه بیش از 1.5 میلیون نفر سود می برد.

این کشور آفریقای جنوبی که محصور در خشکی است ، سرشار از طلا و مواد معدنی از جمله الماس و پلاتین است. طلا 60 درصد از صادرات کشور را تشکیل می دهد.

ذخایر طلای زیمبابوه به چاپخانه ها و پالایشگاه ها فیدلیتی ، تنها خریدار طلا در این کشور ، به دلیل قاچاق توسط معدن کاران کوچک ، در سپتامبر 73 درصد کاهش یافت و از 1.8 تن در مدت مشابه سال گذشته به 1.36 تن رسید.



[ad_2]