زینب ردوآن: آیا پلیس فرانسه مادربزرگ الجزایری را هدف قرار داد؟ | اخبار فرانسه

[ad_1]

پاریس، فرانسه – تحقیقات جدید در مورد مرگ یک زن 80 ساله الجزایری پس از اصابت گاز اشک آور در جریان تظاهرات “جلیقه زرد” نشان می دهد که پلیس در پاسخ به گزارش اولیه ای که افسران را آزاد کرد ، مستقیماً به سمت پنجره وی شلیک کرد. از هرگونه تخلف .

در اول دسامبر 2018 ، زینب ردوآن هنگام برخورد با گاز اشک آور که توسط یک افسر پلیس به آپارتمان خود در طبقه چهارم پرتاب شد ، کرکره های آپارتمان خود را بست.

یک روز بعد ، وی بر اثر جراحات در بیمارستان درگذشت.

در تحقیقات انجام شده توسط سازمان غیردولتی Disclose ، از بازسازی های معماری پزشکی مستقر در دانشگاه لندن و گزارش رسمی کارشناسان بالستیک فرانسه برای بازآفرینی یک مدل سه بعدی از صحنه استفاده شده است.

براساس این گزارش ، مخزن گاز اشک آور با برخورد به ردوان با سرعت بیش از 97 کیلومتر در ساعت (60 مایل در ساعت) حرکت می کند.

مارتینا مارچینیاک ، یک محقق معماری قانونی که روی این گزارش کار می کرد ، به الجزیره گفت: “شما می توانید بگویید که این یک احساس بسیار موجهی است که هدف قرار گرفته است.”

مارچینیاک نتوانست این سو susp ظن را تأیید کند ، اما گفت که مدارک رسمی محدودی از طرف دولت فرانسه ارائه شده است.

گزارش بالستیک 73 صفحه ای که در ماه مه منتشر شد ، به این نتیجه رسید که یک افسر پلیس که با گاز اشک آور شلیک می کند ، ردوآن را هنگام شلیک نمی بیند و می گوید او “کاملاً تصادفی به مقتول برخورد کرده” و از زاویه شلیک کرده است. حد قانونی 30 تا 45 درجه.

مارچینیاک گفت: “ما از محدودیت بیانیه شوکه شدیم … هیچ شرایط دیگری ذکر نشد که نشان دهد این شلیک غیرمسئولانه ، خطرناک و غیرقانونی است.”

طبق تحقیقات متقابل ، حتی اگر آتش سوزی در حد قانونی باشد ، “وجود چندین ساختمان مستقیم در مقابل افسر اخراج حداقل باید یک سیگنال قرمز باشد.”

دادگاه لیون که اکنون مسئولیت رسیدگی به پرونده را در دست دارد ، هنوز در مورد یافته های گزارش بالستیک حکمی صادر نکرده است.

زینب ردوان با نوه هایش [Courtesy of Milfet Redouane]

وزیر کشور پیشین به کتمان شواهد متهم شد

تحقیقات متقابل زمانی انجام شد که دختر ردوان ، میلفد ، به دلیل “پنهانکاری شواهد” از وزیر کشور وقت کریستف کاستانر شکایت قانونی کرد.

یاسین بزرو ، وکیل خانواده ، به الجزیره گفت: “دروغ های کاستنر تأثیر زیادی در دادگستری داشته است ، که از پیگرد قانونی پلیسی که مادام ردوان را کشت ، خودداری می کند.”

در ماه های بعد از این حادثه ، کاستانر بارها ادعا کرد که مرگ ردوان به دلیل ایست قلبی است که هیچ ارتباطی با پلیس ندارد.

کاستنر در مارس 2019 به رادیو فرانسوی France Inter گفت: “من اجازه نمی دهم که گفته شود پلیس Zineb Redouan را کشته است زیرا این واقعیت ندارد.”

در دفاع اخیر ، كاستنر گفت كه او فقط به گزارش كالبدشكافی كه توسط دادستان مارسی ، خاویر تارابو سفارش شده است ، اشاره می كند ، كه می گوید او “قربانی ایست قلبی روی میز عمل بوده است”.

در کالبد شکافی بعدی که در الجزایر انجام شد ، نتیجه گیری شد:[Facial] این صدمات مستقیماً مسئول مرگ وی است. “

تحقیقات مقدماتی جداگانه توسط Inspection Generale de la Police Nationale (IGPN) ، ناظر رسمی پلیس فرانسه ، همچنین پلیس را از هرگونه تخلف تبرئه کرد.

Milfet Redouan سال گذشته در مصاحبه ای با Mediapart گفت که با مادرش در تماس تلفنی با گاز اشک آور تماس گرفته است.

وی به Mediapart گفت: “سپس تلفن افتاد.” “من صدای جیغ او را شنیدم … سپس او تلفن را برداشت و گفت:” او مرا راهنمایی كرد ، پلیس مرا راهنمایی كرد! ” من با دو افسر پلیس ارتباط چشمی برقرار کردم – یک گلوله به سمت من شلیک کرد. سپس سوار ماشین خود شدند و رفتند. “

میلفت گفت پلیس ممکن است باور کند مادرش هنگام پرتاب نارنجک از آنها در حال فیلمبرداری است.

در همین حال ، بزرو گفت که او از این که دادستان ها دیگر برای پاسخگویی مسئولان در این پرونده تلاش نمی کنند ، شوکه شده است.

وی به الجزیره گفت: “من هرگز چنین تحقیقاتی را ندیده ام” و افزود كه نمی تواند تعجب كند اگر قربانی یک زن 80 ساله الجزایری نبود قضیه فرق می كرد.



[ad_2]