ساخت و ساز بهتر در کره جنوبی با فناوری های دیجیتال سبز اخبار کره جنوبی

[ad_1]

کره جنوبی برای رشد اقتصاد خود می خواهد در صنعت تولید نسل بعدی اتومبیل ، مراقبت های بهداشتی و آلایندگی کم مصرف به یک رهبر تبدیل شود.

به گفته یک سیاستمدار ارشد که بر روی برنامه اقتصادی سال آینده کار می کند ، کره جنوبی به دنبال تمرکز بر صنایع سبز و دیجیتال است زیرا به نظر می رسد موقعیت خود را در اقتصاد جهانی تقویت می کند.

لی هیون ایر ، مدیرکل دفتر سیاسی وزارت دارایی ، در یک مصاحبه تلفنی گفت ، دولت در حال تهیه لیستی از اولویت های صنعتی است که می تواند پتانسیل رشد اقتصاد را افزایش دهد و در عین حال از بهبودی سریعتر از آنچه انتظار می رود ، منتقل شود.

وی در بیانیه ای با تکرار درخواست جو بایدن برای “ساختن اقتصاد بهتر” آمریکا گفت: “ما باید از این فرصت استفاده کنیم تا اقتصاد را به وضعیت اقتصادی دیگر برگردانیم.” لی گفت: “حرکت به سمت دیجیتال و سبز ضروری است.”

لی افزود ، اتومبیل های آینده ، سلامت بیولوژیکی ، نیمه هادی های سیستم و صنایع کم کربن از جمله صنایعی هستند که دولت بر آنها تمرکز خواهد کرد.

[Bloomberg]

لی ، معمار طرح سیاست اقتصادی 2021 ، که در اواخر این ماه ارائه خواهد شد ، نشان دهنده آگاهی روزافزون در بین سیاست گذاران و شرکت های جهانی است که اقتصاد پسا همه گیر نیاز به تمرکز بر روی مقابله با تغییرات آب و هوا و اطمینان از پایداری تجارت.

تاکنون ، کره جنوبی توانسته است از انقباضات عمیق متحمل شده توسط اقتصادهای بزرگ ، به لطف تلاش های قرنطینه ای که انسداد شدید غیر ضروری ایجاد کرده است ، و حمایت از صادرات فناوری مانند تقاضای تراشه های حافظه ، که در طی همه گیر شدن بیماری افزایش یافته است ، جلوگیری کند.

هنوز هم پیش بینی می شود که اقتصاد امسال 1.1٪ کاهش یابد و صدها هزار شغل تقریباً هر ماه از بین برود. به گفته لی ، خسارات ناشی از همه گیری می تواند پس از یک چرخه اقتصادی عادی ادامه یابد ، همانطور که پس از بحران مالی آسیا در دهه 1990 و بحران جهانی در سال 2008 مشاهده شد.

وی گفت: “اقتصاد زخم خورده همیشه فقط به نیمی برمی گردد ، نه كاملاً. لی با بیان اینکه هدف این است که سال آینده اقتصادی بسازیم که قویتر از سال 2019 باشد ، گفت: “این بار ما نمی خواهیم این اجازه را بدهیم.”

وی در مورد پیش بینی رشد تولید ناخالص داخلی برای سال آینده ، که یکی از ملفه های اصلی چشم انداز سیاست است ، از اظهار نظر خودداری کرد ، اما به توافق در حال رشد حدود 3٪ در میان سایر نهادهای اقتصادی اشاره کرد.

لی یو یول ، رئیس بانک کره هفته گذشته گفت که احتمالاً سال آینده اقتصاد 3 درصد رشد خواهد کرد ، به شرط آنکه بازده تجارت جهانی همراه با سرمایه گذاری باشد.

داده های اخیر خوشبینی در مورد بهبود کره جنوبی را افزایش داده است ، با صادرات و فعالیت های تولیدی سودهای چشمگیر و رشد سه ماهه سوم قویتر از آنچه تصور می شد ، داشته است. در حالی که مصرف هنوز از بهبود کلی عقب مانده است ، نفوذ بالای خدمات تلفن همراه و باند پهن در کره به رشد ویروس کرونا در هزینه های خانوار کمک کرده است زیرا سیستم عامل های آنلاین و موبایل شکوفا شده اند.

لی از وزارت دارایی گفت که سیگنال های مثبتی را از شاخص های پیش بینی می بیند که به رشد شاخص های مطابقت و شاخص در ماه های اخیر اشاره دارد.

وی از اظهارنظر درباره سود اخیر خودداری کرد.



[ad_2]