سازمان های مدافع حقوق بشر از بنگلادش می خواهند تا جابجایی روهینگیا را متوقف کند بنگلادش

[ad_1]

مقامات روز چهارشنبه گفتند ، علی رغم مخالفت بسیاری از پناهندگان و گروه های حقوق بشری که خواستار پایان دادن به جابجایی هستند ، بنگلادش آمادگی برای انتقال هزاران پناهنده روهینگیا به یک جزیره دور افتاده در سواحل خود را آغاز کرده است.

اسماعیل ولف ، مدیر منطقه ای Fortify Rights ، گفت: “بنگلادش باید این روند انتقال سریع را متوقف کند.” “تا زمانی که کلیه نگرانی های حقوق بشری و بشردوستانه برطرف نشده و رضایت آگاهانه واقعی حاصل نشود ، هیچ پناهنده ای نباید جابجا شود.”

بنگلادش می گوید حمل پناهندگان به باسان چار ، خلیج جزیره خلیج بنگال ساعت ها با قایق ، از ازدحام مزمن در اردوگاه های Cox’s Bazar ، محل زندگی بیش از یک میلیون روهینگیا ، اعضای اقلیت مسلمان در اقلیت ، می کاهد. میانمار

گروه های بشردوستانه و حقوق بشر خواستار پایان دادن به این اقدام شده اند و می گویند این جزیره که 20 سال پیش از دریا بیرون آمده و هرگز در آن ساکن نبوده ، در معرض سیل است و در برابر سیلندهای مکرر آسیب پذیر است ، به شرطی که دولت به سازمان ملل اجازه ندهد ارزیابی ایمنی را انجام دهید.

سعد حمادی ، کمپین عفو ​​بین الملل در آسیای جنوبی ، در بیانیه ای گفت: “مقامات باید بلافاصله جابجایی بیشتر پناهندگان به بهان چار را متوقف کنند …”

وی گفت: “انتقال تعداد زیادی از پناهندگان روهینگیا به یك جزیره دور افتاده كه هنوز هم برای همه ممنوع است ، از جمله گروه های حقوق بشر و روزنامه نگاران بدون مجوز قبلی ، نگرانی های جدی در مورد نظارت مستقل حقوق بشر را ایجاد می كند.”

یک مقام ارشد محلی که خواست نامش فاش نشود ، در بیانیه ای به رویترز گفت که “بسیاری از خانواده ها” تا چهارشنبه شب از اردوگاه ها بیرون رانده شدند ، اما از دادن تعدادی خودداری کرد.

سرکوب علیه میانمار

بیش از 730،000 روهینگیا پس از سرکوب شبه نظامی ، که به گفته سازمان ملل ، با قصد نسل کشی اعدام شد ، در سال 2017 از میانمار گریخت. میانمار ارتکاب نسل کشی را انکار کرده و می گوید نیروهایش شورشیان روهینگیایی را که به مراکز پلیس حمله کردند هدف قرار داده اند.

نمایی از جزیره کار باسان در خلیج بنگال [File: Reuters]

در یک توجیهی توسط یک سازمان بشردوستانه بین المللی ، که توسط رویترز مشاهده شده است ، گفته شد صدها پناهنده شناسایی شده توسط مقامات مایل به رفتن به این جزیره در روز چهارشنبه به یک مرکز حمل و نقل منتقل شدند ، برخی از آنها تشویق شدند ، از جمله پرداخت های نقدی. .

محمد شمسود دوزا ، معاون رسمی دولت بنگلادش در امور پناهندگان ، گفت که 100000 نفر ساخته شده اند و مقامات می خواهند آنها را در فصل خشک از نوامبر تا آوریل ، زمانی که دریا آرام است ، منتقل کنند.

وی از طریق تلفن گفت: “ما هیچ كسی را مجبور نخواهیم كرد كه به آنجا برود.”

سازمان ملل متحد در بیانیه ای اعلام کرد که “اطلاعات محدودی” در مورد جابجایی ها دریافت کرده و در آماده سازی شرکت نکرده است.

سخنگوی لوئیز دونووان به رویترز گفت که دولت به سازمان ملل اجازه انجام ارزیابی های فنی یا بازدید از پناهندگان قبلا در آنجا را نداده است.

سازمان ملل در بیانیه ای گفت: “[A]جابجایی های جدید به Bhasan Char باید با ارزیابی های جامع حفاظت فنی انجام شود. “

برخلاف میل آنها انجام شده است

بیش از 300 پناهجو پس از ناکامی تلاش برای فرار از بنگلادش به مالزی در اوایل سال جاری به این جزیره آورده شدند و ماهها در دریا گیر افتادند.

آنها گفتند که برخلاف میل آنها نگه داشته شده اند و از نقض حقوق بشر شکایت کرده اند ، به گفته گروه های حقوق بشری برخی اعتصاب غذا می کنند.

چند روهینگیا که نخواستند نامشان فاش شود ، در ماه اکتبر به الجزیره گفت که مردان ، زنان و حتی کودکان پس از چهار روز اعتصاب غذا توسط افسران نیروی دریایی بنگلادش “با چوب مورد ضرب و شتم” قرار گرفتند.

در ماه سپتامبر ، پنج گروه حقوق بشری با ارسال نامه ای به مسعود بن مومن ، وزیر امور خارجه بنگلادش ، خواستار دسترسی به جزیره مستعد سیل شدند.

“روهینگیا در اردوگاه های بازار کاکس با مشکلات و مشکلات زیادی روبرو است و اردوگاه ها بسیار شلوغ و ناقص است ، اما انتقال مردم به یک جزیره جدا شده که هیچ گونه حفاظت یا پشتیبانی از سوی آژانس های بشردوستانه بین المللی یا آزادی جابجایی ندارند ، جواب نمی دهد. گفت ولف از حقوق تقویت.

“در حال حاضر یک مرکز بازداشت جزیره است.”



[ad_2]