سریلانکا علی رغم مخالفت ، قربانیان مسلمان COVID-19 را می سوزاند سری لانکا

[ad_1]

خانواده ها در اعتراض به سیاست سوزاندن سوزاندن دولت که از نظر شرعی ممنوع است ، از درخواست اجساد خودداری می کنند.

سریلانکا گفته است که اجساد 19 قربانی ویروس کرونا مسلمان را سوزانده و این اعتراضات خانواده ها را نسبت به سیاست اجباری برطرف خواهد کرد.

این کشور جزیره از ماه اکتبر شاهد افزایش موارد COVID-19 بوده است ، از آن زمان تعداد عفونت ها بیش از هشت برابر شده است و به بیش از 29300 و 142 نفر رسیده است.

اجساد قربانیان ویروس کرونا توسط خانواده ها ادعا می شود و سپس با نظارت دقیق مقامات بهداشتی سوزانده می شوند – این یک عمل منع شرع است.

رهاب مهامور ، محقق در سازمان عفو ​​بین الملل ، به الجزیره گفت که سوزاندن سوزاندن مسلمانان در برابر اعتقادات مذهبی آنها “ناعادلانه” است.

ماهامور افزود: “دستورالعمل های بین المللی روشن می کنند که مقامات ایالتی قربانیان COVID-19 ممکن است دفن یا سوزانده شوند و سریلانکا از این بیماری همه گیر برای حاشیه سازی بیشتر جامعه مسلمانان استفاده خواهد کرد.”

اما خانواده های 19 مسلمان کشته شده توسط ویروس از بردن اجساد از سردخانه کلمبو ، پایتخت خودداری کرده اند ، و این موجب صدور حکمی برای ادامه سوزاندن بدن توسط دادستان کل داپولا د لیورا شده است.

سخنگوی دی لیورا روز چهارشنبه با بیان اینکه اجساد در این هفته سوزانده می شوند ، گفت: “اجساد قربانیان COVID-19 که خانواده ها نمی خواهند تحت مقررات قرنطینه سوزانده می شوند.”

پلیس گفت پنج نفر روز چهارشنبه سوزانده شدند.

این سیاست با 12 دادخواست توسط اقلیت ها و گروه های جامعه مدنی در دیوان عالی کشور مورد اعتراض مسلمانان قرار گرفته است.

اما دیوان عالی کشور هفته گذشته ، بدون ارائه دلایلی برای تصمیم گیری ، دادخواست ها را رد کرد.

شورای مسلمانان سریلانکا گفت که بیشتر قربانیان ویروس کرونا در این کشور مسلمان هستند.

سخنگوی شورا افزود كه اعضای جامعه در صورت مثبت بودن آزمایش COVID-19 می ترسند كه از پزشك کمک بگیرند زیرا نمی خواهند سوزانده شوند.

ماه گذشته ، سازمان همکاری اسلامی از سریلانکا خواست که به مسلمانان اجازه دهد اعضای خانواده های خود را “مطابق با اعتقادات و تعهدات مذهبی خود” به خاک بسپارند.

تنش های مذهبی کنونی

سریلانکا سوزاندن COVID-19 را در ماه آوریل در میان ترس گسترش یافته توسط راهبان با نفوذ بودایی – که از رئیس جمهور Gotabaya Rajapaksa حمایت می کنند – اجساد دفن می تواند آب های زیرزمینی را آلوده و بیماری را اجباری کند اجباری کرد.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که مراسم تشییع جنازه و مراسم تشییع جنازه مجاز است.

روش دفع بدن به یکی از موضوعات اصلی گفتگو در کشور تبدیل شده است ، برخی رسانه ها به “هیستری ضد مسلمان” متهم شده و به دلیل شیوع ویروس به سوی مسلمانان انگشت می گذارند.

در پی حملات مرگبار آوریل 2019 که منجر به کشته شدن بیش از 250 نفر در کلیساها و هتل ها در سریلانکا شد ، مسلمانان با خصومت شدید اکثریت سینهالی روبرو هستند.

یک سازمان مسلمان که کمتر شناخته شده است ، عامل اصلی بدترین حمله این کشور جزیره از زمان جنگ داخلی بین نیروهای دولتی و مبارزان جدایی طلب تامیل است.

سریلانکا حدود 21 میلیون نفر جمعیت دارد که حدود 10 درصد آنها مسلمان هستند.



[ad_2]