سنای آرژانتین برای تسکین COVID-19 “مالیات میلیونر” تصویب می کند آمریکای لاتین

[ad_1]

هزینه یکبار مصرف برای حدود 12000 نفر از ثروتمندترین شهروندان کشور اعمال می شود و بودجه تجهیزات پزشکی و کمک های تجاری را تأمین می کند.

سنای آرژانتین مالیات بر دارایی را تصویب کرده است تا به دولت کمک کند اقدامات COVID-19 ، از جمله خرید لوازم بهداشتی و ارائه کمک اقتصادی به مشاغل مشکل دار را انجام دهد.

مالیات یک باره که اواخر جمعه با 42 رأی موافق و 26 رأی مخالف تصویب شد ، برای حدود 12000 ثروتمندترین شهروندان کشور اعمال می شود.

رئیس جمهور آلبرتو فرناندز اظهار امیدواری کرد که این اقدام – که به آن “مالیات میلیونر” نیز می گویند – بتواند به آرژانتین کمک کند تا در میان یک رکود اقتصادی طولانی مدت که با بیماری همه گیر COVID-19 تشدید شده است ، حدود 3.7 میلیارد دلار جمع کند.

بلومبرگ روز شنبه گزارش داد ، سناتور کارلوس کازریو ، عضو کمیته مسئول این لایحه ، گفت: “این یک بار کمک منحصر به فرد است.”

کازریو گفت: “ما با ظهور کشورها از جنگ های جهانی ، با هزاران اقتصاد مرده و ویران ، از این همه گیری خارج می شویم.”

براساس تخمین های دانشگاه جان هاپکینز و همچنین بیش از 39500 مرگ و میر مربوط به ویروس ، آرژانتین بیش از 1.45 میلیون مورد COVID-19 را از ابتدای شیوع همه گیری گزارش کرده است.

رویترز گزارش داد که این قانون مالیات حداقل 2 درصد را برای افرادی که دارایی های آنها بیش از 2.45 میلیون دلار است اعمال می کند.

بودجه برای خرید تجهیزات پزشکی و مواد مصرفی ، حمایت از مشاغل کوچک و متوسط ​​، حمایت از دانشجویان و برنامه های اجتماعی و تأمین اعتبار پروژه های گاز طبیعی اختصاص خواهد یافت.

سناتور حزب حاکم آنابل فرناندز ساگاستي در توئيتر خود نوشت: “#AporteSolidario استثنايي است ، زيرا شرايط فوق العاده است.”

“ما باید ارتباطی بین کسانی که بیشترین سهم را دارند و نیازمندان پیدا کنیم.”

این مصوبه که پیش از این در مجلس عوام قانون این کشور تصویب شده بود ، انتقاد نمایندگان محافظه کار مخالف آرژانتین را برانگیخت.

دانیل پلگرینا ، رئیس جامعه روستایی آرژانتین ، هشدار داد که طرفداران این قانون می خواهند “این قانون را به عنوان کمک به ثروتمندترین ها ارائه دهند ، اما ما می دانیم که برای همه این مالیات های منحصر به فرد چه اتفاقی می افتد – آنها برای همیشه می مانند”



[ad_2]