سیاستمداران چه کسانی با پرنده آبی / مشاهیر و جنجال های سیاسی در توییتر پرواز می کنند؟

[ad_1]

حضور سیاستمداران در توییتر یکی از تناقضات دنیای سیاست است و در تمام سال هایی که از فیلتر توییتر می گذرد ، پاسخی برای این رفتار متناقض یافت نشده است.

شبکه اجتماعی توییتر به قدری قدرتمند شده است که بسیاری از مقامات و سیاستمداران به جای استفاده از قدرت رسانه های رسمی برای بیان نظرات خود ، با تکیه بر پیروان خود در توییتر بسیاری از اظهارات و ناگفته های خود را در قالب توییت بیان می کنند. حضور توییتر در میان مقامات از چنان اهمیتی برخوردار است که در سال 1997 ، محمدجواد ظریف ، وزیر امور خارجه کشورمان ، با توجه به اهمیت اصل ارتباطات در روابط بین الملل ، به کلیه سفرا و سفارتخانه های ایران دستور حضور در توییتر را داد.

سیاستمداران توییتر

حضور سیاستمداران در توییتر را نباید از طریق یک لنز مشاهده کرد ، برخی از این افراد فقط به دلیل موقعیتی که در دولت ، پارلمان و غیره گرفتند صفحه ای با نام خود دریافت کردند و بسیاری از صفحات آنها نیز توسط شخص دیگری به روز می شود و برخی از آنها آنها صرف نظر از تمام تحولات موجود در جامعه ، از این صفحات فقط به عنوان بستری برای گزارش نتایج و راه خود استفاده می کنند ، اما در این میان کسی که آن را دنبال می کند برنده است. خواسته های مردم و توجه به وقایع روز جامعه آنها را سیاست خود قرار می دهند.
نباید تعداد پیروان سیاستمداران را نشانه تأثیر این شخص بر افکار عمومی دانست ، زیرا برخی از صفحات سیاستمداران در توییتر علی رغم اینکه مشترکان کمی دارند ، به دلیل حاشیه سازی ، همیشه مورد توجه توییتر و البته رسانه های رسمی قرار می گیرند. چالش ها و مسائل. اگر بخواهیم لیستی از مشاهیر سیاسی را در یک نگاه منتشر کنیم ، مطمئناً این لیست می تواند نام های زیادی را در بر داشته باشد ، اما در این فرصت سعی شده است اسامی افرادی که طی سال های اخیر در توییتر بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند را پیدا کنیم. بیایید در نظر بگیریم. لازم به ذکر است که صفحات فارسی رهبر معظم انقلاب با 296 هزار نفر و رئیس جمهور حسن روحانی با 826 هزار دنبال کننده به طور فعال در توییتر و همچنین مقامات دولتی ، نمایندگان مجلس و … فعالیت می کنند. در توییتر.

زمینه ها توییتر

سیاستمداران در توییتر خواسته یا ناخواسته حاشیه های زیادی ایجاد کردند و حتی گاهی اوقات این ابعاد منجر به عذرخواهی در یک پاکت نامه شد.

محسن رضایی

محسن رضایی یکی از چهره هایی است که گهگاه توییت های او حاشیه های زیادی ایجاد می کند ، مانند توییتی که درباره عملیات کربلای 4 منتشر کرد و نوشت: “عملیات کربلای 4 برای فریب دشمن انجام شد.” ، با درک این ، وای به حال کار او. ”
این توئیت خشم خانواده های شهدا را برانگیخت و موجی از انتقادات را به فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس منتقل کرد.
البته این توئیت تنها امتیاز محسن رضایی نبود و توئیت وی درباره ارتباط بین مشکلات ساکنان غزنی و تفکر آمریکایی ها در اداره اقتصاد کشور ، بسیاری را به انتقاد از مشکلات این کشور با ایالات متحده سوق داده است.

مویتابا ذوالنور

Moitaba Zulnor یکی دیگر از چهره های سیاسی حاشیه ساز در توییتر است. اگرچه تعداد مشترکین صفحه توییتر Zulnoor به 7000 نفر نمی رسد ، اما توییت های این عضو معمولاً سر و صدای زیادی در رسانه ها ایجاد می کنند.
یکی از بحث برانگیزترین توییت های زولنور در مورد حسن روحانی است. رئیس جمهور در سخنرانی خود در 23 اکتبر ، با اشاره به وقایع آغاز اسلام ، گفت که امام حسن (AU) با معاویه صلح کرد زیرا “اکثریت قریب به اتفاق جامعه و مردم” خواهان صلح بودند. “آقای روحانی! اگر او دلیل صلح امام حسن (ع) با معاویه را برای توجیه مذاکره با دشمن می پرسید ، بیشتر مردم به یاد امام می افتند. امروز اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران کمتر از عزل و مجازات شما راضی نیستند.” با منطق ، رهبر معظم انقلاب باید هزار بار دستور شما را اعدام کنند تا قلب مردم عزیز راضی شود. “

ممکن است نام افرادی مانند محمود صادقی ، علی مطهری و … در لیست جنجالی توئیتر وجود داشته باشد که دلیل آن افشای یا بیان دیدگاه های سیاسی خاص است و البته برخی چهره ها مانند محمود احمدی نژاد و جواد کریمی کوودی نیز در این لیست قرار دارند. در این گروه به دلیل اظهارات خاص

نظرات سیاستمداران در توییتر
محمدعلی ابطحی؛ رئیس دفتر اصلاحات دولت

ما در عصری زندگی می کنیم که حضور سیاستمداران و غیر سیاستمداران در فضای مجازی یک امر ضروری است. توییتر بیش از هر شبکه اجتماعی-سیاسی دیگری است و به لطف مختصر نوشتن ، درک آن را با کمترین حاشیه امکان پذیر می کند.

در این بین ، فراموش نکنید که توییتر یک پارادوکس عجیب دارد و اگر مقامات ارشد ایرانی عضو این شبکه اجتماعی باشند ، فیلتر کردن آن فایده ای ندارد و این یکی از اشتباهات بزرگ است. به عنوان فردی که از سال 1987 به عضویت توییتر در آمده ام ، باید بگویم که توییتر ایرانی دارای یک مجموعه فعال غیرفرهنگی است ، اما با وجود این ، توییتر مزایای بیشتری برای سیاستمداران دارد تا معایب. توییتر آینه ای از رفتار سیاستمداران در دنیای واقعی است و این همان چیزی است که باعث می شود رشد تنش یا افزایش همدلی را در این شبکه اجتماعی مشاهده کنیم.

طیبه شیوی ؛ نماینده سابق مجلس

مسلماً توییتر مزایای بیشتری نسبت به معایب آن دارد. این شبکه اجتماعی و همچنین از بین بردن موجودی امن سیاستمداران ، زمینه را برای حل بیشتر مسائل فراهم می کند. رهبران سیاسی نباید مانند افراد عادی در توییتر رفتار کنند و از پلتفرم توییتر برای برآوردن خواسته های خود استفاده کنند ، اما بسته به حوزه مسئولیت آنها باید برای افزایش آگاهی اقدام کنند. توییتر برای یک سیاستمدار ، به ویژه یک زن سیاسی ، مانند عبور از لبه تیغ است زیرا ما نمی توانیم از حملات و اتهاماتی که برای ما نوشته شده است جلوگیری کنیم ، اما از منظر دیگری ما باید این شبکه اجتماعی را به عنوان یک فرصت ببینیم. به نظر من، فضای سیاسی توییتر در سال های اخیر شدت یافته است، و آن را تا به دور از فضای فکری نقل مکان کرد. این دلایل مختلفی دارد که بعضی از آنها به حسابهای سازمان یافته می روند.

[ad_2]