شرکت ها می گویند هکرها اطلاعات مربوط به واکسن Pfizer-BioNTech را در اروپا می دزدند اخبار از اروپا

[ad_1]

Pfizer و BioNTech ادعا می كنند كه اسناد مربوط به ساخت واكسن ضد COVID-19 در حمله سایبری علیه تنظیم كننده داروهای اروپایی “غیرقانونی در دسترس” است.

داروساز آمریکایی Pfizer و شریک آلمانی آن BioNTech روز چهارشنبه گفتند که اسناد مربوط به ساخت واکسن ضد COVID-19 در یک حمله سایبری به تنظیم کننده داروی اروپایی “به طور غیرقانونی در دسترس” است.

آژانس دارویی اروپا (EMA) که مسئول ارزیابی و تأیید داروها و واکسن های اتحادیه اروپا (اتحادیه اروپا) است ، ساعاتی قبل گفت که هدف حمله سایبری قرار گرفته است. وی جزئیات بیشتری بیان نکرد.

Pfizer و BioNTech گفتند که آنها اعتقاد ندارند که اطلاعات شخصی شرکت کنندگان در این روند به خطر افتاده است و EMA “به ما اطمینان داد که حمله سایبری بر جدول زمانی آن تأثیر نمی گذارد.”

بلافاصله مشخص نشد که چه موقع و چگونه حمله انجام شده است ، چه کسی مسئول است یا چه اطلاعات دیگری می تواند به خطر بیفتد.

سخنگوی BioNTech از اظهار نظر بیشتر خودداری کرد. Pfizer بلافاصله به درخواست نظر بیشتر پاسخ نداد.

این دو شرکت گفتند که آنها توسط EMA مطلع شده اند “که آژانس مورد حمله سایبری قرار گرفته است و برخی از اسناد مربوط به ارائه تنظیم کننده نامزد واکسن Pfizer و BioNTech برای COVID-19 … به طور غیرقانونی در دسترس بوده است.”

آنها افزودند: “سیستم های BioNTech یا Pfizer در ارتباط با این حادثه به خطر نیفتادند و ما نمی دانیم که شرکت کنندگان در مطالعه با داده هایی که به آنها دسترسی دارند شناسایی شدند.”

توسعه Pfizer-BioNTech از بهترین مدعیان در رقابت جهانی واکسن COVID-19 است. این در حال حاضر در انگلستان مورد استفاده قرار می گیرد ، که هفته گذشته واکسن اضطراری را تأیید کرد.

تلاش ها برای هک کردن علیه سازمان های بهداشتی و پزشکی در طی بیماری همه گیر COVID-19 شدت گرفت [File: Kacper Pempel/Illustration/Reuters]

اما واکسن Pfizer-BioNTech هنوز توسط اتحادیه اروپا در حال بررسی است. EMA گفت که بررسی خود را تا 29 دسامبر به پایان می رساند ، اگرچه گفت که برنامه آن ممکن است تغییر کند.

EMA در بیانیه قبلی جزئیات کمی در مورد این حمله ارائه داد و فقط گفت که با کمک نیروی انتظامی در حال بررسی این حادثه است.

“EMA نمی تواند جزئیات بیشتری را در مورد تحقیقات ادامه دهد. اطلاعات اضافی به موقع ارائه خواهد شد “.

تلاش برای هک کردن علیه سازمانهای بهداشتی و پزشکی در طی همه گیری COVID-19 شدت گرفت ، زیرا مهاجمانی از جاسوسهای تحت حمایت دولت تا مجرمان سایبری در تلاش بودند تا آخرین اطلاعات را در مورد شیوع دریافت کنند.

پیش از این ، رویترز مستند کرد که چگونه هکرهای مرتبط با کره شمالی ، ایران ، ویتنام ، چین و روسیه در موارد فردی به تلاش برای سرقت اطلاعات مربوط به ویروس و درمان های بالقوه آن متهم می شوند.



[ad_2]