شش شیر توسط گله داران در ضربه به تلاش های حفاظت از کنیا کشته شدند | اخبار حیات وحش

[ad_1]

مقامات حیات وحش می گویند که گله داران در هفته گذشته 10 شیر را پس از حمله به دام ها و حیوانات اهلی کشته اند.

شش شیر توسط گله‌داران در پارک ملی در جنوب کنیا کشته شدند که ضربه‌ای به تلاش‌های حفاظت از محیط زیست و صنعت گردشگری، ستون اصلی اقتصاد این کشور است.

مقامات حیات وحش اواخر شنبه، در آخرین حادثه درگیری انسان و حیات وحش، حیوانات در کشور، اعلام کردند که سرویس حیات وحش کنیا (KWS) گفت که شیرها پس از حمله پراید به 11 بز و یک سگ در شب گذشته توسط گله‌داران کشته شدند.

KWS در بیانیه ای گفت: “متاسفانه این یک حادثه مجزا نیست زیرا چهار شیر دیگر در هفته گذشته کشته شده اند.”

این قتل که در نزدیکی پارک ملی آمبوسلی رخ داد، یک روز پس از آن رخ داد که شیری که تصور می‌شود مسن‌ترین شیر جهان در طبیعت است توسط گله‌داران در حالی که به داخل آغل گاو سرگردان می‌شد، قلع و قمع شد.

«در مجموع 10 شیر [have been] از هفته گذشته، سرویس حیات وحش کنیا (KWS) در بیانیه ای گفت که مقامات با اعضای جامعه برای بحث در مورد این موضوع ملاقات کرده اند.

در بیانیه آمده است: «بحث‌ها بر بررسی راه‌هایی برای به حداقل رساندن خطر درگیری انسان و حیات وحش، از جمله توسعه سیستم‌های هشدار زودهنگام برای هشدار دادن به جوامع در مورد حضور حیات وحش در مجاورتشان متمرکز بود.

ساکنان اطراف ذخایر طبیعی کنیا اغلب شکایت دارند که شیرها و سایر گوشتخواران دام ها و حیوانات اهلی را می کشند، در حالی که انسان ها و حیات وحش برای فضا و منابع با هم رقابت می کنند.

پارک ملی آمبوسلی با وسعت 39206 هکتار (96880 هکتار) خانه برخی از ارزشمندترین حیوانات شکار از جمله فیل، یوزپلنگ، بوفالو و زرافه است.

بیانیه افزود: “مقامات KWS جامعه را در تلاش برای یافتن راه حل های پایداری که ضمن محافظت از زندگی انسان و حیات وحش به درگیری ها رسیدگی کند، درگیر کرده اند.”

روز جمعه، لونکیتو، یک شیر نر 19 ساله نمادین، پس از اینکه پارک را در جستجوی غذا ترک کرد، توسط موران های ماسایی (جنگجویان) تا حد مرگ کشته شد.

KWS در سال 2021 لونکیتو را یک “جنگجو گربه بزرگ افسانه ای” توصیف کرد که بیش از یک دهه از قلمرو خود دفاع کرده بود.

گروه حفاظتی Lion Guardians از لونکیتو به عنوان “نماد انعطاف پذیری و همزیستی” استقبال کرد و گفت که او “پیرترین شیر نر در اکوسیستم ما و احتمالاً در آفریقا” است.

در ژوئیه 2021، یک شیر پس از دور شدن از زیستگاه خود در پارک ملی نایروبی به محله ای شلوغ در ساعات شلوغی صبح، باعث وحشت شد.

این پارک تنها 7 کیلومتر (4 مایل) از قلب پایتخت کنیا فاصله دارد و مواردی از حیواناتی که از دشت‌های پوشیده از چمن فرار می‌کنند و به کلان شهر پر هرج و مرج بیش از چهار میلیون نفر سرگردان می‌شوند، بی سابقه نیست.

در دسامبر 2019، یک شیر مردی را در خارج از پارک به ضرب گلوله کشت، در حالی که در مارس 2016 یک گربه دیگر پس از حمله و مجروح کردن یکی از ساکنان اطراف کشته شد.

فقط یک ماه قبل از آن، در فوریه 2016، دو شیر قبل از بازگشت به پارک، یک روز را در اطراف کیبرا، یک منطقه شهری پرجمعیت، پرسه زدند، و چند روز بعد، شیرهای بیشتری در شهر مشاهده شدند.

طبق اولین سرشماری ملی حیات وحش کشور که در سال 2021 انجام شد، تقریباً 2500 شیر در کنیا وجود دارد.



[ad_2]