شش کشته در آتش سوزی خوابگاه نیوزلند، احتمال افزایش تعداد کشته ها | اخبار

[ad_1]

علت آتش سوزی مشخص نیست اما نیروهای اورژانس این حادثه را مشکوک ارزیابی می کنند.

در پی آتش‌سوزی یک خوابگاه در ولینگتون، پایتخت نیوزیلند، دست‌کم شش نفر کشته شدند و مقامات نگران هستند که تعداد قربانیان افزایش یابد زیرا امدادگران می‌توانند با خیال راحت ساختمان تخریب شده را جستجو کنند.

خدمه آتش نشانی از آتش سوزی در خوابگاه 92 اتاقه Loafers Lodge در مرکز ولینگتون در حدود ساعت 12:30 صبح روز سه شنبه (12:30 به وقت گرینویچ دوشنبه) مطلع شدند. بروس استابز، فرمانده خدمات اورژانس و آتش نشانی گفت که تاکنون 6 جسد پیدا شده است، اما به دلیل گستردگی خسارت آتش، جستجوی کامل محل امکان پذیر نیست.

استابز در یک کنفرانس خبری گفت: “مقدار قابل توجهی آوار از ریزش سقف وجود دارد، اما در این مرحله ما 6 نفر را شناسایی کرده ایم.”

ما نمی دانیم … چگونه این افراد در این مرحله جان خود را از دست دادند تا زمانی که با پلیس و آتش نشانان خود کار کنیم تا با پزشکی قانونی مشخص شود … من در حال حاضر روی شش نفر کار می کنم و پلیس با تیم های خود کار می کند. به گفته رادیو نیوزیلند (RNZ) رادیو نیوزلند (RNZ) او گفت که برای تعیین افراد دیگر.

پیش از این، پلیس اعلام کرد که 11 نفر همچنان مفقود هستند، در حالی که 52 نفر از ساختمان فرار کردند و حداقل پنج نفر توسط تیم های آتش نشانی از پشت بام نجات یافتند. پنج نفر به بیمارستان منتقل شدند که حال دو نفر وخیم است.

دیون بنت، سرپرست فرماندهی پلیس ولینگتون، گفت: “ما هنوز به طور کامل لیست تمام افرادی را که دیشب اینجا بودند، مطابقت نداده‌ایم، نمی‌خواهیم حدس بزنیم که چند نفر اینجا بودند و کجا رفتند.”

آتش سوزی در طبقه بالای خوابگاه واقع در منطقه نیوتاون ولینگتون رخ داد که در آن افرادی از جمله کارگران ساختمانی، کارکنان بیمارستان و افرادی که در جامعه به دلیل جرایم جزئی در حال گذراندن مجازات هستند، در آن زندگی می کردند. علت آتش سوزی مشخص نیست اما نیروهای اورژانس این حادثه را مشکوک ارزیابی می کنند.

Tala Seeley، ساکن Loafers Lodge، گفت که او دود را از زیر درب خود دید و آن را باز کرد و دید که راهرو پر از دود است. او تصمیم گرفت از پنجره سقف دو طبقه پایین بپرد.

او به شبکه دولتی RNZ گفت: “این فقط ترسناک بود، واقعا ترسناک بود، اما می دانستم که باید از پنجره بیرون بپرم یا فقط داخل ساختمان بسوزم.”

یکی از ساکنان دوم گفت که زنگ های هشدار آتش به طور منظم در خوابگاه به صدا در می آیند، اما هیچ کدام برای هشدار به ساکنان در مورد آتش سوزی خاموش نمی شوند.

یکی از ساکنان کریس فینچام گفت که او فقط در مورد آتش سوزی هشدار داده بود زیرا مردم هشدار می دادند.

“من صدایی را شنیدم که از سالن پایین می آمد و می گفت “تخلیه، تخلیه، مکان در آتش است” – و من زیاد به آن فکر نکردم زیرا هشدارهای آتش سوزی دو یا سه بار در هفته خاموش می شد و ما فقط به آن توجه نکردیم. او به RNZ گفت.

اما وقتی شنیدم که این یا آن شخص فریاد می‌زند «آتش است، تخلیه کن»، حدود پنج دقیقه آنجا نشستم و سپس کفش‌هایم را پوشیدم و کیف پولم را کنار هم گذاشتم و فکر کردم شاید باید بروم.» “

کریس هیپکینز، نخست وزیر نیوزیلند از محل بازدید کرد و با ارائه دهندگان خدمات اضطراری صحبت کرد.

هیپکینز پس از بازدید به خبرنگاران گفت: «این یک تراژدی مطلق و یک وضعیت وحشتناک است.



[ad_2]