شهرک نشین اسرائیلی یک فلسطینی را پس از حمله با چاقو به قتل رساند | اخبار مربوط به درگیری اسرائیل و فلسطین

[ad_1]

بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، یک مرد فلسطینی توسط یک شهرک نشین اسرائیلی در کرانه باختری اشغالی کشته شد.

این وزارتخانه گفت که علا کایسیا، 28 ساله، روز جمعه توسط اشغالگران در جنوب الخلیل در جنوب کرانه باختری مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

ارتش اسرائیل گفت که فلسطینی سعی کرد با چاقو به یکی از ساکنان شهرک تنه عمریم ضربه بزند که توسط یک غیرنظامی مسلح به شهادت رسید. شهرک سازی اسرائیل در اراضی اشغالی بر اساس قوانین بین المللی غیرقانونی است.

ارتش گفت که مهاجم “خنثی” شده است و هیچ تلفاتی به اسرائیل وارد نشده است.

رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که این حادثه در حالی رخ داد که مردم این شهرک در حال جمع شدن برای دعا برای جشن یهودی شاوووت بودند.

به نظر می رسد فیلم دوربین های امنیتی از این سایت نشان می دهد که یک مرد فلسطینی در حالی که چاقویی در دست دارد، زیر در می خزد و وارد شهرک می شود. این ویدئو تلاش ادعایی برای چاقو زدن یا مردی که به ضرب گلوله کشته شده است را نشان نمی دهد.

نانا، عروس کیسیر، به رویترز گفت که کوچکترین آنها از 9 خواهر و برادر به طور متناوب کار می کردند، تا حد زیادی خود را حفظ می کردند و عضو هیچ گروه مسلحی نبودند.

او گفت برادرش مراد، شوهرش، شش ماه پیش پس از 17 سال حبس در زندان اسرائیل به اتهام تیراندازی به یک شهرک غیرقانونی و زخمی کردن سه نفر آزاد شد.

هیچ گروه مسلحی مدعی عضویت قیسیه نشده است.

خشونت در مناقشه اسرائیل و فلسطین بیش از یک سال است که با حملات مکرر ارتش اسرائیل و خشونت شهرک نشینان در کرانه باختری اشغالی در بحبوحه موج حملات فلسطینیان به اسرائیلی ها افزایش یافته است.

از ژانویه تاکنون بیش از 140 فلسطینی و حداقل 19 اسرائیلی و خارجی کشته شده اند.

اسرائیل کرانه باختری رود اردن را که فلسطینیان به عنوان هسته اصلی یک کشور مستقل می خواهند، در جنگ خاورمیانه در سال 1967 اشغال کرد. مذاکرات مربوط به تشکیل دولت تحت حمایت ایالات متحده از سال 2014 متوقف شده است، در حالی که اسرائیل حاکمیت نظامی خود را بر میلیون ها فلسطینی حفظ کرده و به گسترش آن ادامه می دهد. اسکان غیرقانونی یهودیان

خشونت شهرک نشینان

این حادثه در حالی رخ داد که چندین کشور اروپایی تخریب‌های اسرائیل و خشونت شهرک‌نشینان در کرانه باختری اشغالی را محکوم کردند که پس از آن که کشاورزان فلسطینی گفتند شهرک نشینان یهودی در حین کشت زمین‌های کشاورزی به سوی آنها تیراندازی کردند، دوباره شعله‌ور شد.

بشار الکاریوتی، محقق میدانی گروه حقوق سنت حوا، گفت که شهرک نشینان یهودی روز جمعه با حمایت سربازان اسرائیلی کشاورزان فلسطینی را در سه منطقه مختلف کرانه باختری مورد آزار و اذیت قرار دادند.

در روستای المغیر در نزدیکی شهر رام الله، فلسطینی ها گفتند که شهرک نشینان در حالی که آنها در حال زراعت زمین خود بودند به سوی آنها تیراندازی و سنگ پرتاب کردند، سپس خودروهای آنها را به آتش کشیدند که باعث درگیری شد.

مراد ابوعلیه که گفت حداقل 25 شهرک نشین را که از پست اسکان غیرقانونی آدی اد پیاده شده بودند، گفت: «ما در حال جابجایی علوفه های علوفه بودیم که شهرک نشینان با سربازان وارد شدند و شروع به تیراندازی به سمت ما کردند.

عطاف الناسان به رویترز گفت که شهرک نشینان خودروی وی را با سوخت آغشته کردند و در حالی که سربازان مراقب بودند، آن را آتش زدند و از رسیدن او به آن جلوگیری کردند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در حال مداوای 5 نفری است که از المغیر وارد شده بودند، یک نفر با گلوله شدید به سر و چهار نفر دیگر که مورد اصابت سنگ قرار گرفته بودند و در وضعیت پایداری قرار داشتند.

ارتش گفت که اسرائیلی ها و فلسطینی ها در این منطقه به سمت یکدیگر سنگ پرتاب کردند که منجر به زخمی شدن هر دو طرف شد. در این بیانیه آمده است که اسرائیلی ها نیز به هوا شلیک کردند و چندین خودرو را به آتش کشیدند و نیروها با استفاده از تجهیزات ضد شورش پاسخ دادند.

یک هیئت اتحادیه اروپا به فلسطینی‌ها با صدور بیانیه‌ای خشونت شهرک‌نشینان را در روز جمعه محکوم کرد و از اسرائیل خواست که «تمام مصادره‌ها و تخریب‌ها در کرانه باختری اشغالی را متوقف کند، اقلام بشردوستانه را که توسط کمک‌های مالی اهدا می‌شود، بازگرداند یا غرامت بدهد، و دسترسی بلامانع به کمک‌های بشردوستانه را اعطا کند».

[ad_2]