شکایت هند از BAE Systems، Rolls-Royce | اخبار تجارت و اقتصاد

[ad_1]

پرونده “توطئه جنایتکارانه” مربوط به تامین و تولید مجوزدار 123 فروند هواپیمای آموزشی پیشرفته جت.

بر اساس سند پلیس فدرال، هند یک پرونده فساد مالی علیه شرکت بریتانیایی BAE Systems plc و رولز رویس هولدینگ به دلیل “توطئه جنایتکارانه” در خرید و تولید مجوز 123 هواپیمای آموزشی جت پیشرفته تشکیل داده است.

سند 23 می گفت که این پرونده بر اساس یافته های تحقیقاتی است که توسط اداره مرکزی تحقیقات هند (CBI) در سال 2016 راه اندازی شد.

رولز رویس روز دوشنبه گفت که به کمک مقامات هندی در تحقیقات خود ادامه می دهد و اتهامات تحت تحقیق در سال 2017 و زمانی که به مقامات بریتانیا جریمه پرداخت کرد، فاش شد.

«رولزرویس امروزه یک تجارت اساسی متفاوت است. سخنگوی شرکت بلو چیپ از طریق ایمیل به رویترز گفت: ما رفتار تجاری نادرست از هر نوع را تحمل نخواهیم کرد و متعهد به حفظ استانداردهای اخلاقی بالا هستیم.

وزارت دفاع هند به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد. BAE گفت که اظهار نظر در مورد تحقیقات در حال انجام نامناسب است.

این سند که توسط رویترز مشاهده شد، می گوید که سازندگان مربیان برخلاف قوانین قرارداد نظامی هند، به واسطه ها رشوه پرداخت می کردند. واسطه ها با استفاده از “نفوذ ناروا” بر مقامات دولتی به آنها کمک کردند تا قراردادها را به دست آورند.

همچنین گفته می شود که رولزرویس هند و کارمندانش بین سال های 2003 تا 2012 با مقامات ناشناس وزارت دفاع و دو واسطه وارد یک توطئه جنایتکارانه برای قراردادهای مربوط به این هواپیمای آموزشی شده اند.

در سال 2005، هند قراردادی را برای خرید 24 هواپیمای آموزشی پیشرفته Hawk 115 به مبلغ 734.21 میلیون پوند (926.65 میلیون دلار) و مجوز تولید 42 هواپیما به مبلغ 308.25 میلیون پوند (380.94 میلیون دلار) همراه با تامین مواد و انتقال فناوری امضا کرد.

CBI در سند خود گفته است که این کار «به جای رشوه‌ها، کمیسیون‌ها و رشوه‌های هنگفتی که سازنده مذکور و کارکنان آن به واسطه‌ها پرداخت می‌کنند» انجام شده است.

بین سال‌های 2008 و 2010، دولت هند مجوز تولید 57 هواپیمای اضافی را به مبلغ 95 میلیارد روپیه (1.16 میلیارد دلار) تحت یک قرارداد جداگانه با شرکت BAE Systems (Operations) با مسئولیت محدود تأیید کرد.

در سال 2012، اداره کلاهبرداری جدی بریتانیا (SFO) تحقیقاتی را در مورد رولزرویس در مورد پرداخت های مربوط به تراکنش با کشورهایی از جمله چین، هند، اندونزی، مالزی و تایلند آغاز کرد.

رولزرویس در سال 2017 برای حل و فصل این پرونده با SFO جریمه 497 میلیون پوندی (614.19 میلیون دلار) پرداخت کرد.

[ad_2]