صائب Erekat ، مذاکره کننده ارشد فلسطینی ، با آرامش خاطر فلسطین

[ad_1]

صدها نفر در مراسم یادبود و مراسم تشییع جنازه دبیرکل PLO ، که در اثر عوارض COVID-19 درگذشت ، شرکت کردند.

صدها نفر در مراسم تشییع جنازه رئیس پیشکسوت فلسطین صائب ارکات شرکت کردند که روز سه شنبه در سن 65 سالگی بر اثر عوارض ویروس کرونا درگذشت.

Erekat ، دبیرکل سازمان آزادیبخش فلسطین (PLO) ، گیرنده پیوند ریه است که از فیبروز ریوی رنج می برد. ماه گذشته پس از آلوده شدن به ویروس کرونا ویروس جدید ، با توجه به سابقه بیماری تنفسی ، احتمال بهبودی او ضعیف بود.

محمود عباس ، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ، که از Erekat به عنوان “مبارز بزرگ” برای مردمش تعریف می کند ، روز چهارشنبه مراسم رسمی یادبود را در مجتمع ریاست جمهوری خود در رام الله در کرانه باختری اشغال شده توسط اسرائیل برگزار کرد. ریاض مالکی ، وزیر امور خارجه فلسطین ، Erekat را “شمایل آرمان فلسطین” توصیف کرد.

پس از یک مراسم نظامی ناخوشایند با حضور مقامات ارشد PA ، جسد Erekat به جریکو منتقل شد و در آنجا صدها نفر از عزاداران در مسجدی در اریحا – که اکثر آنها ماسک COVID-19 داشتند – با او روبرو شدند و قبل از رفتن به یک گورستان در همان حوالی. به خانه تشییع جنازه

تایسیر خالد ، عضو اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین در این قبر پوشیده از درخت گفت که مردم فلسطین “یک شخصیت بزرگ ملی را از دست داده اند”.

Erekat تقریباً بخشی از مذاکرات مهم صلح با اسرائیل و یکی از نزدیکان رهبر فقید فلسطین ، یاسر عرفات بود که با توافقات تاریخی اسلو با نخست وزیر سابق اسرائیل ، ییتزاک رابین موافقت کرد.

نه بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر راست گرای اسرائیل و نه رئیس جمهور رووین ریولین ، در پی مرگ اركات ، ابراز همدردی نکردند.

نه بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر راست گرای اسرائیل و نه رئیس جمهور رووین ریولین ، در پی مرگ اركات ، ابراز همدردی نکردند. [Alaa Badarneh/EPA]

Erekat تقریباً در همه دورهای مذاکرات صلح بین اسرائیل و فلسطینی ها شرکت کرد و به کنفرانس چشمگیر مادرید در سال 1991 بازگشت ، که مشهورا در آن شرکت کرد و کفیر شطرنجی سیاه و سفید ، نمادی از ملی گرایی فلسطین را پوشید.

برای چندین دهه آینده ، Erekat حضور مداوم در رسانه های غربی داشت و خستگی ناپذیر برای حل مناقشه دو کشور برای دهه ها دفاع می کرد ، از رهبری فلسطین دفاع می کرد و اسرائیل را به دلیل عدم دستیابی به توافق سرزنش می کرد.

Erekat ناامیدانه نگاه می کرد که راه حل دو کشور که مدتها از آن حمایت می کرد با موانع فزاینده ای روبرو است.

از جمله سقوط شرکای صلح اسرائیلی در سمت چپ در حالی که این کشور به نتانیاهو به راست متمایل شده بود و گسترش مداوم شهرک های یهودی در کرانه باختری اشغال شده بود.

رابرت مالی ، رئیس اندیشکده گروه بین المللی بحران ، گفت: “مرگ Erekat پایان یک دوره است.” “دورانی که اسرائیلی ها و فلسطینیان در تلاش بوده اند برای حل مسالمت آمیز درگیری های خود مذاکره کنند. او آن سن را با تمام امید و همه ناامیدی هایش مجسم کرد. “

آنتونیو گوترش ، دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد مرگ Erekat گفت: “اکنون زمان ادامه کار حیاتی اوست” ، مذاکرات درباره “راه حل عادلانه و پایدار دو کشور” را از سر می گیریم.

از همسر ، دو پسر ، دو دختر دوقلو و هشت نوه جان سالم به در برد.

صائب Erekat تقریباً در تمام مذاکرات مهم صلح با اسرائیل و یکی از نزدیکان رهبر فقید فلسطین یاسر عرفات بود [File: Nasser Nasser/AP]



[ad_2]