صخره بزرگ سد در استرالیا به دلیل تغییر آب و هوا “حیاتی” است استرالیا

[ad_1]

گزارش اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت می گوید بیش از یک سوم آثار میراث جهانی “نگران کننده” یا “حیاتی” هستند.

یک گروه بین المللی حفاظت ، با هشدار به این که بیش از یك سوم سایتهای جهان میراث نیز به همین ترتیب تهدید می شوند.

میراث جهانی در سواحل شمال شرقی استرالیا در سه دهه گذشته بیش از نیمی از مرجانهای خود را از دست داده است.

بر اساس گزارشی از اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت ، سفید شدن مرجان ها در سال های 2016 ، 2017 و 2020 بیشتر به سلامتی او آسیب زده و جمعیت حیوانات ، پرندگان و حیوانات دریایی او را تحت تأثیر قرار داده است.

سفید شدن وقتی اتفاق می افتد که آب گرمتر جلبکهایی را که از غذا تغذیه می کنند از بین ببرد و باعث سفید شدن آن شود.

IUCN وضعیت صخره را برای اولین بار به یک لیست تماشای حفاظت “مهم” و رو به زوال منتقل کرده است.

به گفته این سازمان ، برخی از فعالیتهایی که آن را تهدید می کنند ، مانند ماهیگیری و توسعه سواحل ، می توانند توسط دستگاههای حاکم برطرف شوند.

وی تأكید كرد: “سایر فشارها در سطح سایت قابل حل نیستند ، مانند تغییرات آب و هوا ، كه بزرگترین تهدید شناخته شده است.”

جمعیت لاک پشت ها و پرندگان دریایی در حال کاهش است

در این گزارش آمده است که پیشرفت در راستای حفاظت از صخره ها تحت برنامه پایداری بلند مدت تا سال 2050 کند است و متوقف کردن وخیم شدن آن امکان پذیر نیست.

جمعیت لاک پشت ها – از جمله دارکوب ها ، شاهین ها و سبزیجات شمالی – و همچنین کوسه چکش ، تعداد زیادی از پرندگان دریایی و احتمالاً برخی از گونه های دلفین ها در حال کاهش است.

با این حال ، تلاش ها برای محافظت از صخره در حال افزایش است. HSBC و دولت کوئینزلند در ماه اکتبر گفتند که آنها Reef Credits را خریداری می کنند ، یک واحد قابل معامله که کار انجام شده برای بهبود کیفیت آب جاری در صخره را ارزیابی و ارزیابی می کند.

منطقه حفاظت شده Pantanal برزیل نیز “به شدت آسیب دیده” در اثر آتش سوزی بی سابقه جنگل های 2019-2020 که مسئول تغییر اوضاع است [File: Amanda Perobelli/Reuters]

مشابه بازار جبران کربن ، که باعث کاهش دی اکسید کربن از جو می شود ، این طرح برای کیفیت بهتر آب به مالکان زمین پرداخت می کند.

در آفریقای جنوبی ، تغییرات آب و هوایی همچنین عامل اصلی بدتر شدن گسترش گونه های مهاجم در مناطق حفاظت شده منطقه کیپ فلوراست.

منطقه حفاظت شده Pantanal برزیل نیز به دلیل آتش سوزی بی سابقه جنگل های 2019-2020 که مسئول تغییرات آب و هوایی است ، “به شدت آسیب دیده”.

در همین حال ، یخچال كاسكاولس ، واقع در بین كانادا و ایالات متحده ، نیز به سرعت ذوب می شود ، جریان رودخانه را تغییر می دهد و جمعیت ماهی را تخلیه می كند.

به طور کلی ، IUCN اظهار داشت که 30 درصد از مکان های میراث جهانی “نگرانی قابل توجه” در نظر گرفته می شوند ، در حالی که 7 درصد “حیاتی” هستند.

پیتر شادی ، مدیر برنامه میراث جهانی IUCN گفت: “یافته های IUCN میراث جهانی چشم انداز 3 به نیاز فوری به منابع کافی برای مدیریت مناطق طبیعی ضروری ما اشاره دارد.”

در همین حال ، چشم انداز پارک ملی کومو در ساحل عاج همچنان بهبود می یابد و اکنون پس از انتقال از “بحرانی” در سال 2014 به “نگرانی قابل توجه” در سال 2017 “با برخی نگرانی ها” خوب است.

IUCN گفت که به دلیل “ثبات سیاسی” در کشور و مدیریت پارک و همچنین حمایت بین المللی ، جمعیت شامپانزه ها ، فیلها و گاومیش ها “پایدار” هستند و پرندگان نادر شروع به بازگشت می کنند.



[ad_2]