صلح سبز می گوید که تولیدکنندگان خودرو 74 میلیون تن CO2 منتشر می کنند صنعت خودرو

[ad_1]

تایپه، تایوان – بر اساس گزارش جدید صلح سبز، تولیدکنندگان خودروهای پیشرو در جهان هر سال حدود 74 میلیون تن دی اکسید کربن تولید می کنند که دلیل آن شکست این صنعت در کربن زدایی زنجیره تامین فولاد است.

در گزارش گروه محیط زیست آمده است که صنعت خودرو به شدت به فولاد به عنوان ماده اصلی تولید وابسته است و 16 خودروساز بزرگ در سال 2022 حدود 39 تا 65 میلیون تن فولاد استفاده کردند.

بر اساس این گزارش که روز پنجشنبه منتشر شد، تویوتا، خودروساز پیشرو جهان، تنها در سال 2022، 6.3 میلیون تن فولاد مصرف کرده است و پس از آن فولکس واگن با 5.2 میلیون تن و هیوندای کیا با 5.2 میلیون تن قرار دارند.

به گفته صلح سبز، این وابستگی برای سیاره هزینه دارد، زیرا میزان زیادی از انتشار کربن در این فرآیند، دمای جهانی را هر چه بیشتر به آستانه 1.5 درجه سانتیگراد (2.7 درجه فارنهایت) نزدیک می کند که دانشمندان آب و هوا می گویند که به ارمغان خواهد آورد. فاجعه.

ونژی لیو، تحلیلگر ارشد صلح سبز در آسیای شرقی، گفت: خودروسازان با شکست در کربن زدایی زنجیره تامین فولاد خود، ما را به سمت فاجعه آب و هوایی هدایت می کنند.

«فولاد خودرو ردپای کربن عظیمی دارد، اما خودروسازان بزرگی مانند هیوندای، فولکس واگن و تویوتا میزان آلایندگی فولاد خود را فاش نکرده‌اند. ما به خودروسازان نیاز داریم که هم فولاد کمتری مصرف کنند و هم انتقال به تولید فولاد با کربن صفر را پیش ببرند.

لیو گفت که تولید فولاد در سال گذشته 573 میلیون تن CO2 تولید کرد که تقریباً برابر با تولید سالانه استرالیا است و ردپای کربن زیاد آن بدون مشارکت بیشتر صنعت خودروسازی که سال گذشته 16 درصد فولاد جهان را مصرف کرد، تغییر نخواهد کرد.

علاوه بر تویوتا، فولکس واگن و هیوندای کیا، لیست شرکت‌های ارزیابی‌شده توسط صلح سبز شامل جنرال موتورز، استلانتیس، فورد، هوندا، نیسان، سوزوکی، جیلی، بی‌ام‌و، رنو، مرسدس بنز، SAIC موتور، گریت وال موتور و مزدا.

هیچ یک از شرکت ها انتشار کربن ناشی از استفاده از فولاد را فاش نمی کنند، و تنها تعداد انگشت شماری مصرف سالانه فولاد خود را افشا می کنند، به این معنی که ارقام انتشار تخمین های تقریبی هستند.

سازمان دیده بان محیط زیست اذعان کرد که برخی از شرکت ها، به ویژه خودروسازان اروپایی، تلاش هایی را برای کربن زدایی زنجیره های تامین فولاد خود انجام داده اند، اما گفت که اهداف آنها کم است.

صلح سبز گفت که در شرق آسیا که محل تولید 60 درصد فولاد جهان و چندین طرح به رهبری خودروسازان است نیز به تلاش های بیشتری نیاز است.

اگر آنها در مورد کربن زدایی جدی هستند، تا سال 2030 خودروسازان باید میزان انتشار فولاد خود را به نصف کاهش دهند. اولین گام این است که انتشار گازهای گلخانه ای مربوط به فولاد را افشا کنیم، اما متأسفانه ما هنوز این اتفاق را ندیده ایم.”

تولیدکنندگان خودرو همچنین باید متعهد به تامین فولاد سبز باشند که به فولادسازان سیگنال می‌دهد تا در فناوری‌های جدید سرمایه‌گذاری کنند.» در بلندمدت، خودروسازان باید به آلایندگی صفر خالص در زنجیره تامین خود دست یابند، هم از طریق کاهش مصرف فولاد و هم از طریق انتقال کامل به فولاد بدون کربن.

تویوتا، فولکس واگن، هیوندای-کیا و دیگر خودروسازان نام برده شده در این گزارش به درخواست الجزیره برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

[ad_2]