“طرح فلوریدا”: لوایح کلیدی جناح راست با امضای ران دیسانتیس | اخبار انتخابات

[ad_1]

واشنگتن – ران دیسانتیس، فرماندار جمهوریخواه متعهد شده است که “پروژه فلوریدا” خود را در زمینه سیاستگذاری محافظه کارانه به دولت فدرال ببرد، زیرا او به دنبال نامزدی حزبش در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 است.

این “طرح” از زمان روی کار آمدن دیسانتیس در فلوریدا در اوایل سال 2019، با استفاده از قدرت خود و اکثریت جمهوری خواه در مجلس قانونگذاری برای تبدیل برنامه جناح راست خود به قانون، در دست اجرا بوده است.

دیسانتیس که به عنوان جدی‌ترین رقیب دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان ظاهر شده است، روز چهارشنبه در پیامی توییتری که با اشکالات و مشکلات فنی مواجه شده بود، رسماً نامزدی ریاست‌جمهوری خود را آغاز کرد.

اما کمپین او مطمئناً امیدوار است که تمرکز را به دستاوردهای درک شده او در ایالت Sunshine برگرداند.

در اینجا، الجزیره به پنج سیاست کلیدی جناح راست نگاه می کند که به دیسانتیس کمک کرد جایگاه خود را در سیاست محافظه کار ایالات متحده تثبیت کند.

لایحه نگو گی.

سال گذشته، دیسانتیس لایحه‌ای را امضا کرد که بحث جنسیت و هویت جنسیتی را در مدارس فلوریدا محدود می‌کند.

این قانون که منتقدان آن را لایحه «نگو همجنس‌گرا» نامیده‌اند، خشم حامیان لیبرال را برانگیخت که استدلال می‌کردند این محدودیت‌ها می‌تواند دانشجویان جوانی را که LGBTQ+ معرفی می‌کنند به حاشیه رانده و به آنها آسیب برساند.

در این قانون آمده است: “آموزش کلاس درس توسط پرسنل مدرسه یا اشخاص ثالث در مورد گرایش جنسی یا هویت جنسی ممکن است در مهدکودک تا کلاس 3 یا به شیوه ای نامناسب برای سن یا رشد دانش آموزان مطابق با استانداردهای دولتی انجام شود.”

این لایحه به والدین اجازه می دهد در صورتی که معتقدند قانون نقض شده است، علیه مناطق مدرسه شکایت کنند.

همچنین از مسئولان مدرسه می‌خواهد که «در صورت تغییر در خدمات یا نظارت دانش‌آموز مربوط به سلامت روانی، عاطفی یا جسمی دانش‌آموز» به والدین اطلاع دهند.

در ماه آوریل، هیئت آموزش و پرورش فلوریدا این قانون را گسترش داد تا برای همه مقاطع تحصیلی اعمال شود، نه فقط بچه های دبستانی.

محافظه کاران می گویند که این بخشی از یک فشار گسترده تر است که به والدین اجازه می دهد تا در آموزش فرزندانشان نظر بیشتری داشته باشند، به ویژه وقتی صحبت از مسائل جنسی و هویت جنسی باشد.

این قانون که نام رسمی آن حقوق والدین در آموزش است، انتقاد مدیران شرکت والت دیزنی را برانگیخت و DeSantis را بر آن داشت تا برای سلب وضعیت مالیاتی ویژه شرکت اقدام کند.

اقدام علیه دیزنی به یک نبرد حقوقی و سیاسی بسیار تبلیغاتی و طولانی تبدیل شد که تحسین بیشتر محافظه کاران را برانگیخت که بسیاری از شرکت ها را به طور فزاینده ای از مسائل اجتماعی لیبرال استقبال می کنند.

ممنوعیت سقط جنین

ماه گذشته، DeSantis یکی از شدیدترین ممنوعیت های سقط جنین در کشور را تصویب کرد – ممنوعیت فلوریدا برای انجام این عمل پس از شش هفته بارداری. این به دنبال یک ممنوعیت 15 هفته ای بود که او یک سال قبل به قانون تبدیل کرد.

محدودیت‌های سقط جنین یکی دیگر از مسائل مهم برای محافظه‌کاران است که این فشار را فراخوانی برای محافظت از زندگی “متولد نشده” می‌دانستند. لیبرال ها، با این حال، گفتند که ممنوعیت سقط جنین، استقلال بدنی زنان و حقوق حفظ حریم خصوصی و مراقبت های بهداشتی را نقض می کند.

این قانون توسط گروه های حقوق بشر مورد انتقاد قرار گرفت و آنها خاطرنشان کردند که بسیاری از زنان حتی نمی دانند هفته ششم باردار هستند.

«امضای این لایحه یک دخالت جدی دولت در زندگی خصوصی مردم است. پس از امضای این لایحه، شعبه فلوریدا اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا (ACLU) در بیانیه‌ای گفت: فلوریدی‌ها، نه سیاستمداران، باید این آزادی را داشته باشند که تصمیم بگیرند چه چیزی برای خود، خانواده و آینده ما بهترین است.

اما دیسانتیس گفت که به حفظ زندگی و خانواده اش در فلوریدا افتخار می کند.

حتی ترامپ که اغلب به انتصاب سه قاضی محافظه کار در دادگاه عالی ایالات متحده افتخار می کند – که منجر به لغو حق سقط جنین در قانون اساسی شد – پیشنهاد کرد که ممنوعیت شش هفته ای ممکن است “بیش از حد سخت” باشد.

لایحه ضد مهاجرت

دیسانتیس در اوایل ماه مه لایحه‌ای را امضا کرد که دفترش آن را «قوی‌ترین قانون ضد مهاجرت غیرقانونی در کشور» نامید و شرکت‌های دارای بیش از 25 کارمند را ملزم می‌کند تا سیستمی را برای اطمینان از عدم مدارک کارگران خود پیاده‌سازی کنند.

این قانون همچنین شهرداری های فلوریدا را از صدور کارت شناسایی برای افرادی که وضعیت عادی ندارند، منع می کند.

این قانون همچنین «بیمارستان‌ها را ملزم می‌کند که داده‌های مربوط به هزینه ارائه خدمات بهداشتی را به مهاجران غیرقانونی جمع‌آوری و ارسال کنند».

این لایحه که دو هفته قبل از اعلام نامزدی دیسانتیس برای ریاست جمهوری به تصویب رسید، بر خشم جمهوری خواهان از افزایش ورود مهاجران و پناهجویان به مرزهای جنوبی ایالات متحده سرمایه گذاری می کند.

سال گذشته، دیسانتیس به دیگر رهبران ایالت جمهوری خواه در تامین بودجه انتقال پناهجویان به مناطق عمدتا لیبرال کشور پیوست. او دو پرواز چارتر کرد تا ده ها مهاجر و پناهجو را از تگزاس به مارتا واینیارد، یک جامعه مرفه در شمال شرقی ماساچوست منتقل کند.

این اقدام خشم و سؤالاتی را در مورد قانونی بودن این انتقال برانگیخت. کاخ سفید جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات، در آن زمان این حادثه را «تئاتر سیاسی» ظالمانه محکوم کرد.

ران دیسانتیس، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا سخنرانی می کند
ران دیسانتیس، نامزد ریاست جمهوری آمریکا گفت که رهبری او در فلوریدا نشان می دهد که او چه کاری می تواند برای ایالات متحده انجام دهد [File: Scott Audette/Reuters]

ارجاع به برنامه های تنوع

در اوایل این ماه، DeSantis لایحه‌ای را امضا کرد تا از بودجه فدرال و ایالتی برای برنامه‌هایی که هدفشان تضمین تنوع، برابری و شمول (DEI) در دانشگاه‌های دولتی است، جلوگیری کند و فشار محافظه‌کاران را علیه چنین طرح‌هایی تشدید کند.

او برنامه های DEI را به عنوان بخشی از یک فشار “نسبتا اخیر” برای تحمیل “برنامه ایدئولوژیک” بر موسسات آموزشی محکوم کرد.

DEI بهتر است به عنوان نمادی از تبعیض، طرد و تلقین دیده شود. و این در نهادهای عمومی ما جایی ندارد.

این قانون دستورالعمل‌هایی را ممنوع می‌کند که «سیاست‌های هویت» یا «نظریه‌هایی مبنی بر اینکه نژادپرستی، تبعیض جنسی، ستم و امتیازات سیستماتیک در نهادهای ایالات متحده وجود دارند و برای حفظ نابرابری‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی طراحی شده‌اند» را ممنوع می‌کند.

در طی چندین سال گذشته، بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا برنامه‌ها و آموزش‌های DEI را برای ارتقای تنوع در رتبه‌های خود و پاسخگویی بهتر به نیازهای دانشجویان و اساتید اقلیت اتخاذ کرده‌اند.

آنا اسکامانی، قانونگذار ایالتی دموکرات، این قانون را “ویرانگر” خواند و گفت که “آزادی آکادمیک را سرکوب می کند و ارتدوکس سیاسی محافظه کارانه را وارد کلاس درس می کند.”

قوانین اسلحه آرام

علی‌رغم تیراندازی‌های جمعی اخیر و افزایش خشونت‌های اسلحه در سراسر کشور، دیسانتیس در ماه آوریل قانونی را برای کاهش بیشتر مقررات اسلحه گرم فلوریدا امضا کرد.

این قانون به مردم اجازه می دهد بدون مجوز دولتی اسلحه حمل کنند. دیسانتیس در آن زمان در بیانیه ای کوتاه گفت: «کری قانون اساسی در حال بررسی است.

محدودیت های اسلحه سرچشمه شکاف ایدئولوژیک بین جمهوری خواهان و دموکرات ها است.

دموکرات ها خواستار مقررات سختگیرانه تر برای توقف خشونت با اسلحه هستند، در حالی که بسیاری از جمهوری خواهان مالکیت اسلحه را یک حق غیرقابل مذاکره می دانند که توسط متمم دوم قانون اساسی ایالات متحده تضمین شده است.

کاخ سفید از قانون فلوریدا انتقاد کرد و آن را “شرم آور” خواند.

این برخلاف ایمنی تفنگ عقل سلیم است. کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای در آن زمان گفت: مردم فلوریدا – که بهای زیادی برای بی‌عملی ایالت و کنگره در مورد اسلحه از پارکلند تا کلوپ شبانه پالس تا پاین هیلز پرداخته‌اند – سزاوار بهتری هستند. تیراندازی دسته جمعی در فلوریدا

[ad_2]