طوفان درخت پنبه ای نمادین 400 ساله را در سیرالئون فرو ریخت | اخبار تاریخی

[ad_1]

این درخت نماد آزادی بوده و برای قرن ها یک نشانه ملی بوده است.

رئیس جمهور جولیوس ماادا بیو می گوید که باران های شدید در پایتخت سیرالئون درخت پنبه ای چند صد ساله را سرنگون کرده است، یک گنجینه ملی که از دست دادن آن “خلایی” در قلب مردم ایجاد کرده است.

بیوت روز پنجشنبه به خبرنگاران آسوشیتدپرس گفت: «هیچ نماد قوی‌تر از درخت کوتون‌وود در تاریخ ملی ما وجود ندارد، تجسمی فیزیکی از جایی که ما به عنوان یک کشور از آنجا آمده‌ایم». هیچ چیز در طبیعت برای همیشه ماندگار نیست، بنابراین چالش ما احیاء، پرورش و توسعه این روح قدرتمند آفریقایی است که برای مدت طولانی نماینده آن بوده است.

این درخت تقریباً 400 ساله که 70 متر ارتفاع و 15 متر (50 فوت) عرض داشت، برای چندین دهه نماد ملی سیرالئون بوده است.

درخت پنبه یک نقطه عطف مهم در کشور غرب آفریقا بود که توسط آفریقایی‌هایی که قبلاً برده بودند و از ایالات متحده بازمی‌گشتند، تأسیس شد. محلی ها می گویند که وقتی در اواخر قرن هجدهم با قایق برگشتند، در زیر شاخه های آن جمع شدند تا در خانه جدیدشان که فری تاون نامگذاری کردند، نماز بخوانند.

این درخت بر روی اسکناس های کشور ظاهر می شود و در قافیه های مهد کودک جشن گرفته می شود. همچنین ملکه الیزابت دوم به مناسبت استقلال سیرالئون از حکومت استعماری بریتانیا در سال 1961 از آن بازدید کرد.

رئیس جمهور آمریکا در توئیتر خود نوشت: «از نظر مهاجران اولیه نماد آزادی و آزادی بود.

بیوت به رویترز گفت: «ما باید ببینیم که قرار است چه کاری انجام دهیم تا مطمئن شویم که تاریخچه این درخت را در اینجا نگه داریم.» من می‌خواهم تکه‌ای از آن تاریخ را در هر کجا که هستم – در ساختمان دولتی، موزه یا تالار شهر داشته باشم.»

اگرچه درخت در طول سال‌ها در برابر آسیب‌هایی از جمله صاعقه که آن را سوزانده است، مقاومت کرده است، طوفان چهارشنبه چیزی جز یک کنده از درخت باقی نگذاشت.

سیرالئون یکی از کشورهایی است که بیشترین تأثیر را از تغییرات آب و هوایی دارد. در سال 2017، بیش از 1000 نفر بر اثر رانش زمین به دلیل باران های شدید جان خود را از دست دادند.

[ad_2]