طوفان Molawe به ویتنام حمله کرد ، ده ها نفر مفقود شده اند ویتنام

[ad_1]

در اثر برخورد توفان شدید با سواحل مرکزی کشور ، حداقل دو ماهیگیر در دریا کشته و 26 نفر ناپدید شده اند.

حداقل دو نفر کشته و 26 نفر دیگر ناپدید شدند که طوفان Molave ​​به مرکز ویتنام برخورد کرد ، درختان را سرنگون کرد و سقف خانه ها را از بین برد ، در بیشترین آسیب ، سالها مشاهده شده است.

مقامات حدود 375،000 نفر را به محل امن منتقل کردند ، صدها پرواز را لغو کردند و مدارس و سواحل را پیش از طوفان جنوب دا نانگ با وزش باد تا 145 کیلومتر در ساعت (90 متر در ساعت) تعطیل کردند.

رسانه های دولتی گزارش دادند که حداقل دو نفر در استان کوانگ نگای در تلاش برای محافظت از خانه های خود در برابر طوفان کشته شده اند.

نگوین تی ژوان تو ، رئیس انجمن صلیب سرخ ویتنام گفت: “مردم ویتنام مقاومت نشان می دهند ، اما این یکی از بدترین تخریب هایی است که تاکنون در بسیاری از مناطق دیده شده است.”

طوفان ها و سیلاب های بی امان جان انسان های ویرانگر را گرفته و معیشت را بیشتر از بین برده و میلیون ها نفر را به انزوا کشانده است. »

مقامات همچنین در حال جستجوی 26 ماهیگیر مفقود شده بودند ، طوفان – چهارمین مورد برای ویتنام در ماه جاری – باعث شد امواج تا شش متر (20 فوت) با قطع برق در منطقه ایجاد شود.

زنی در مقابل رستوران نزدیک درختان ریشه کن شده در استان کوانگ نگای در مرکز ویتنام آوارها را پاکسازی می کند [Manan Vatsyayana/AFP]

ممنوعیت صید ماهی

ترینین دونگ ، معاون نخست وزیر گفت ، ناوگان دریایی و ناوگان نظارتی پس از ناپدید شدن دو قایق خود پس از تلاش برای پهلوگیری ، برای جستجوی اعضای خدمه مستقر شدند.

ماهیگیری از روز سه شنبه ممنوع است ، در حالی که همه فرودگاه های منطقه تا اطلاع ثانوی بسته شده اند.

بر اساس گزارش فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و جمعیت های هلال احمر (IFRC) ، این توفان هفته ها در اثر طغیان شدید و رانش زمین رخ داد که منجر به کشته شدن حداقل 130 نفر و خسارت یا تخریب بیش از 310،000 خانه شد.

IFRC هشدار داد ، تقریباً یک میلیون و 200 هزار نفر در معرض “خطر شدید” قرار داشتند و نیاز به تسکین داشتند.

سخنگوی صلیب سرخ ، کریستوفر راسی گفت: “این طوفان های بی امان نمونه دیگری از تأثیر مخرب تغییرات آب و هوایی است.”

ویتنام در فصل بارندگی بین ژوئن و نوامبر مستعد ابتلا به بلایای طبیعی است ، استانهای ساحلی مرکزی اغلب تحت تأثیر قرار می گیرند ، اما طوفان ها در سال های اخیر به طور قابل توجهی بدتر شده اند.

مولاوه روزهای شنبه و یکشنبه به فیلیپین برخورد کرد و تعداد کشته ها در روز سه شنبه به 9 نفر افزایش یافت.

آب پس از ورود طوفان Molave ​​به هوی آن ، استان کوانگ نام ، خانه ها را احاطه کرده است [EPA]



[ad_2]