عربستان سعودی برای میزبانی G20 نوع روابط عمومی اشتباه را درو می کند اخبار عربستان سعودی

[ad_1]

گردهمایی های G-20 معمولاً فرصتی است تا کشور میزبان بتواند در بهترین حالت ممکن تبلیغ کند. اما اجلاس سران این آخر هفته در معرض خطر همه گیری قرار دارد.

با توجه به اجلاس COVID-19 ، این اجلاس عملاً برگزار خواهد شد و میزبانش ، عربستان سعودی ، از فرصت برای پوشش صفحه نمایش در سراسر جهان با صحنه های تنظیم شده از آینده که در تحول مهیج رهبر واقعی ، محمد بن سلمان ، ولیعهد ، محمد بن سلمان (MBS) محروم است ، محروم می شود. تلاش برای طراحی

مانند بیشتر تلاش ها برای تغییر نام تجاری ، عربستان سعودی عمدتاً ناشی از ضرورت اقتصادی است.

با پیشرفت جهان در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ، سوخت های فسیلی ناخوشایند می شوند – خبرهای بد زمانی که بیش از 80 درصد درآمد دولت شما از فروش نفت خام حاصل می شود.

این پادشاهی باید تنوع اقتصادی خود را ایجاد کند و انجام این کار طولی نمی کشد. این ساعت در نام طرح جاه طلبانه MBS برای تحول اقتصادی منعکس شده است: چشم انداز 2030.

این طرح شامل انحراف عربستان از نفت با سرمایه گذاری مجدد سود خام در صنایع پایدار آینده برای ایجاد شغل برای جوانان است.

برخی اصلاحات با تاخیر در عربستان سعودی ، مانند رها کردن زنان برای رانندگی ، برای تقویت اقتصاد طراحی شده است. [File: Hamad I Mohammed/Reuters]

با توجه به این مسخ ، برخی اصلاحات دیرهنگام ، مانند رها کردن زنان برای رانندگی ، انجام شده است. عربستان سعودی برای یافتن کار و مشارکت در تولید کالاها و خدمات در این کشور به شهروندان خود احتیاج دارد. اگر بتوانید اتومبیل خود را رانندگی کنید راحت تر می توانید به موقع به محل کار خود بروید.

اما تغییر جهت مجدد اقتصاد عربستان یک شاهکار نیست. تلاش برای تغییر شکل بنیادی هر اقتصادی طی یک دهه ، کاری بزرگ است. کسانی که بیشتر درآمد خود را از کالایی دریافت می کنند – مانند نفت – عملکرد ضعیفی دارند زیرا تأثیر بسیار زیاد این منبع طبیعی باعث نمکی شدن زمین می شود ، جایی که سایر صنایع تولیدی – مانند تولید و فناوری بالا – می توانند ریشه دوانند.

مسلماً در عربستان سعودی اینگونه بود. MBS در تلاش برای تغییر آن است و بیشتر برنامه آن متمرکز کردن بر خارجی ها برای سرمایه گذاری در چشم انداز خود است.

قیر غیرقابل حذف

جذب همه سرمایه گذاران خارجی با مشکل همه گیر روبرو است. اما حتی قبل از اینکه COVID-19 تقاضای جهانی نفت خام را از بین ببرد و اقتصادها را کنار بگذارد ، تصور اصلاح طلب عربستان سعودی قبلاً توسط MBS قابل حذف نبود.

مراحل رسوائی مبارزات وارث تاج و تخت برای تحکیم قدرت به عنوان یک لیست رپ خوانده می شود:

  • ائتلاف تحت رهبری عربستان در یمن با هدف غیرنظامیان و جلوگیری از کمک های بشردوستانه – بازرسی.
  • جمع آوری شهروندان ثروتمند ، حبس کردن آنها در یک قفس طلاکاری شده و اخذ پول از آنها در ازای آزادی – بازرسی.
  • بازداشت برخی از بازداشت شدگان در زندان بدون اتهام – چک.
  • زندان و آزار و اذیت برای حقوق زنان و سایر فعالان حقوق بشر – بررسی کنید.
  • گفته می شود که وی دستور قتل یک روزنامه نگار را صادر کرده است – تحقیقات.

البته ، آخرین مورد در این لیست ، ترور وحشیانه و تکه تکه شدن ستون نویس واشنگتن پست ، جمال هاشوگی – که به گفته سرویس اطلاعاتی آمریكا ، به دستور MBS انجام شد – مهمترین ضرر برای وارث تاج و تخت است.

رهبران جهانی که MBS را پذیرفتند و چشم خود را به کودکان گرسنه در یمن بستند به این امید که این کشور پادشاهی را به سمت بهتر تغییر دهد ، ناگهان به احتمال عکسبرداری با “آقای استخوان اره” بی علاقه بودند.

تبلیغات اجلاس G20 قبل از رویداد در ریاض ، عربستان سعودی دیده می شود [File: Nael Shyoukhi/Reuters]

اکنون رهبران 20 اقتصاد بزرگ جهان آماده بزرگ نمایی آن هستند – به سختی تصویر طبقاتی که ریاض احتمالاً هنگام دگرگونی عربستان در ریاست جمهوری G20 در دسامبر گذشته حدس زد.

از آن زمان فعالان از دیگر رهبران G20 خواسته اند تا ریاض را به دلیل تجربه وحشتناک حقوق بشر – مسئولانی که با نزدیک شدن به اجلاس قوت می گیرند ، مسئول بدانند.

دیده بان حقوق بشر یک کمپین رسانه های اجتماعی # G20SaudiArabia را آغاز کرده است.

معاون گفت: G20 به جای نشان دادن نگرانی در مورد سوusesاستفاده های جدی در عربستان سعودی ، از تلاش های مردمی دولت سعودی برای تأمین اعتبار این کشور به عنوان “اصلاح” با وجود افزایش قابل توجه سرکوب از سال 2017 حمایت می کند. مدیر HRW در خاورمیانه در یک پست وبلاگی.

در همین حال ، عفو بین الملل توجه خود را به ریاکاری پادشاهی در مورد حقوق زنان جلب می کند.

در پست وبلاگ عفو عمومی آمده است: “توانمند سازی زنان در دستور کار G20 عربستان سعودی برجسته است ، علیرغم این واقعیت که فعالانی که برای حقوق زنان تلاش می کنند زندانی یا محاکمه می شوند”. .

حقوق بشر و رشد اقتصادی

حمایت از حقوق بشر فقط انجام کاری نیست که از نظر اخلاقی درست باشد. مطالعات نشان می دهد که ارتباط محکمی بین نقض حقوق بشر و کاهش رشد اقتصادی وجود دارد. و اگر چیزی وجود دارد که عربستان سعودی و جهان در حال حاضر توانایی پرداخت آن را ندارند ، این کاهش بیشتر تولید اقتصادی است.

ماه گذشته ، صندوق بین المللی پول پیش بینی خود را برای رشد جهانی به منفی 4.4 درصد اصلاح کرد – با جدیت کمتر از درخواست قبلی خود برای انقباض 5.2 درصدی ، اما همچنان شدیدترین سقوط از زمان رکود بزرگ است.

سعودی ها – مانند سایر کشورهایی که برای جبران خزانه داری دولت به میزان زیادی به درآمد انرژی وابسته هستند – از شکستن مضاعف محدودیت های COVID و ضربه به تقاضای نفت با بحران جدی بودجه روبرو هستند (البته به جنگ قیمت های نفت اشاره ای نیست). نفت راه اندازی شده توسط ریاض ، که باعث سقوط قیمت یک شبه یک شبه امسال شد).

پادشاهی برای تقویت بودجه خود هزینه های پروژه های چشم انداز 2030 را کاهش داده و اقدامات ریاضتی از جمله برخی کاهش یارانه ها و سه برابر شدن مالیات بر ارزش افزوده را در نظر گرفته است.

پادشاهی برای تقویت بودجه خود هزینه های پروژه های چشم انداز 2030 را کاهش داده و اقدامات ریاضتی از جمله برخی کاهش یارانه ها و سه برابر شدن مالیات بر ارزش افزوده را در نظر گرفته است. [File: Ahmed Yosri/Reuters]

همچنین هم اوراق قرضه دولتی و هم شرکت های بزرگ به فروش می رسد. این هفته شرکت غول نفتی آرامکو که تحت کنترل دولت است ، 8 میلیارد دلار اوراق قرضه را برای تأمین سود سهام حدود 75 میلیارد دلاری فروخته است که متعهد شده امسال سهامداران را پرداخت کند – سهم شیر آن به دولت عربستان می رسد.

اجلاس امسال قول می دهد که تحت تأثیر فداکاری های انسانی و اقتصادی متحمل شده توسط COVID-19 و نیاز فوری به اصلاح نابرابری ها در داخل و بین کشورها باشد ، که گسترش ویروس را بدتر کرده و با بهبود اقتصاد رو به وخامت است.

پرداختن به این موضوعات نیاز به گفتگوی معنادار بین رهبران G20 هنگام دیدار آنها دارد ، که ادعاهای رسمی در مورد نقض حقوق بشر را نمی تواند بخوبی بیان کند.

این بدان معنا نیست که عربستان سعودی هزینه رفتار MBS را پرداخت نخواهد کرد. این کشور در تمام اوقات در دنیا تغییر اقتصادی نخواهد داد – به ویژه هنگامی که دنیا اینقدر دقیق آن را تماشا می کند.



[ad_2]