عربستان سعودی به هواپیماهای تجاری اسرائیلی اجازه استفاده از حریم هوایی خود را می دهد ایالات متحده

[ad_1]

ریاض شب قبل از اسرائیر ارزان قیمت که اولین مسیر برنامه ریزی شده خود را با استفاده از حریم هوایی عربستان به امارات انجام می دهد ، تصویب کرد.

رویترز و رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که عربستان سعودی موافقت کرده است که هواپیماهای اسرائیلی پس از گفتگوهای مقامات سعودی و جارد کوشنر ، مشاور ارشد کاخ سفید ، از فضای هوایی خود در امارات متحده عربی عبور کنند.

فرستاده های كوشنر و خاورمیانه ، آوی بركویتز و برایان هوك ، بلافاصله پس از ورود به عربستان برای گفتگو ، موضوع را مطرح كردند. روز دوشنبه یکی از مقامات دولت دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده به رویترز گفت: “ما توانستیم این مسئله را با هم آشتی دهیم.”

این توافق تنها ساعاتی قبل از برنامه ریزی اولین پرواز تجاری اسرائیل به امارات متحده عربی برای صبح روز سه شنبه منعقد شد. پرواز Israir در خطر لغو بدون توافق نامه پرواز بود.

پروازهای مستقیم اوج معاملات عادی سازی است که اسرائیل امسال با امارات ، بحرین و سودان انجام داده است.

امارات متحده عربی قبلاً از عادی سازی بهره مند شده است ، از جمله کاخ سفید که همچنان به فروش سلاح از جمله هواپیماهای جنگی پیشرفته به کشور خلیج فارس ادامه می دهد.

سخنگوی کاخ سفید به رویترز گفت: “این باید تمام مشکلاتی را که باید با شرکت های حمل و نقل اسرائیلی که مردم را از اسرائیل به امارات متحده عربی می برند و به بحرین برمی گردند ، حل کند ،”.

قرار بود اواخر این هفته ، کوشنر و تیمش با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی ، امیر قطر ، محمد بن سلمان ، ولیعهد سعودی و امیر کویت دیدار کنند.

یکی از اهداف این سفر تلاش برای ترغیب کشورهای شورای همکاری خلیج فارس (GCC) برای پایان دادن به محاصره سه ساله قطر است.

از ژوئن 2017 ، قطر تحت محاصره هوایی ، زمینی و دریایی قرار گرفته است که توسط اعضای شورای همکاری خلیج فارس عربستان سعودی ، امارات و بحرین و همچنین مصر که عضو شورای همکاری خلیج فارس نیست ، اعمال شده است.

آنها پس از گفتن اینکه دوحه از “تروریسم” حمایت می کند ، روابط خود را قطع کردند.

قطر این ادعاها را كاملا رد كرد و گفت: “هیچ بهانه قانونی” برای قطع روابط وجود ندارد.



[ad_2]