فرانسه برای اعتراضات بیشتر علیه قانون امنیتی در میان خشونت های پلیس آماده می شود فرانسه

[ad_1]

ده ها تجمع بر خلاف قانون جدید با افزایش عصبانیت از ویدئویی که نشان می دهد پلیس ضرب و شتم یک سیاه پوست را نشان می دهد ، اشتراک تصاویر پلیس را محدود می کند.

ده ها تجمع در روز شنبه علیه قانون جدید فرانسه در نظر گرفته شده است که اشتراک تصاویر افسران پلیس را محدود می کند ، تنها چند روز پس از تکان خوردن فیلم در کشور که نشان می دهد پلیس یک مرد سیاه پوست را ضرب و شتم و تجاوز نژادی می کند.

این پرونده فرانسه را شوکه کرد و مشاهیر و سیاستمداران اقدامات افسران را محکوم کردند و بحث در مورد قانون رئیس جمهور امانوئل ماکرون را به نقطه جوش رساند.

روز جمعه ، ماکرون این حادثه را “حمله غیرقابل قبول” خواند و از دولت خواست تا پیشنهادهایی برای “مبارزه با تبعیض” ارائه دهد.

یکی از بحث برانگیزترین عناصر قانون جدید ماده 24 است که انتشار تصاویر افسران پلیس در حال انجام وظیفه را به قصد آسیب رساندن به “سلامت جسمی یا روانی” آنها جرم تلقی می کند.

این هفته گذشته توسط شورای ملی تصویب شد – اگرچه در انتظار تصویب سنا است – اما تجمعات و اعتراضاتی را در سراسر فرانسه برانگیخت.

برگزار کنندگان رالی با استدلال اینکه این مقاله با “آزادی های اساسی اجتماعی جمهوری ما” مغایرت دارد ، خواستار پس گرفتن مقاله هستند.

یکی از برگزارکنندگان اعتراض روز شنبه گفت: “این لایحه به منظور تضعیف آزادی مطبوعات ، آزادی اطلاعات و آزادی بیان است.”

انتظار می رود اتحادیه ها همانند اعضای “جلیقه های زرد” – که تظاهرات گاه خشونت آمیز آنها در سال 2018 و 2019 ، کشور را لرزاند ، به تظاهرات بپیوندند.

در پاریس ، مقامات از برگزارکنندگان خواستند که تجمع را به یک مکان محدود کنند ، اما مقامات جمعه شب راهپیمایی را مجاز دانستند.

و به عنوان نشانه ای از آماده شدن دولت برای کناره گیری ، نخست وزیر ژان کاستکس روز جمعه اعلام کرد که کمیسیونی را برای بازنگری در ماده 24 تعیین خواهد کرد.

طبق این مقاله ، متخلفان به دلیل اشتراک تصاویر با افسران پلیس می توانند به یک سال زندان و 45000 یورو جریمه نقدی (53000 دلار) محکوم شوند.

دولت می گوید هدف از این ماده حفاظت از کارمندان در برابر سو abuseاستفاده و سو online استفاده آنلاین است ، اما منتقدان می گویند این مدرک دیگری است از لغزش دولت ماکرون به سمت راست.

اما اتحادیه های رسانه ای می گویند این می تواند به پلیس چراغ سبز نشان دهد تا از سو journalistsاستفاده روزنامه نگاران – و کاربران شبکه های اجتماعی جلوگیری کند.

آنها به پرونده تولید کننده موسیقی میشل زکلر استناد می کنند ، که سو abuse استفاده نژادی و ضرب و شتم در دست پلیس توسط دوربین مدار بسته ضبط شده و بعداً به صورت آنلاین منتشر شده و انتقادات گسترده ای را نسبت به اقدامات افسران برانگیخته است.

در مورد دیگری ، روزنامه نگاران حاضر در اردوگاه مهاجران فرانسوی شاهد وحشیگری پلیس در روز دوشنبه هنگام آزادسازی منطقه پاریس بودند.

دیدیه لالامن ، رئیس پلیس پاریس در نامه ای که توسط خبرگزاری فرانسه دیده شده ، قبل از تظاهرات روز شنبه به افسران نوشت كه “در روزهای آینده ، در هفته های آینده … شك نیست كه با مشكلات ، تردیدها ، حتی عصبانیت و ترس ”

اما او اصرار داشت که می تواند “بین صداقت ، احساس افتخار و اخلاق” در میان نیروها تکیه کند.

اعتراضات علیه وحشیگری پلیس قبلاً در سایر نقاط کشور صورت گرفته است.

در شهر جنوبی تولوز ، معترضان جمعه شب با تظاهرات پلاکاردهایی با شعارهایی مانند “پلیس در همه جا ، عدالت در هیچ کجا” به خیابان ها آمدند.

در غرب نانت ، پلیس گفت که حدود 3500 نفر جمع شده اند ، در حالی که سازمان دهندگان جمعیت را 6000-7000 نفر تخمین زده اند.



[ad_2]