فرانسه جزئیات لایحه بحث برانگیز جدایی طلبی را فاش کرد فرانسه

[ad_1]

این لایحه با حمایت رئیس جمهور مکرون ، هدف تنظیم مناطق مسلمان نشین مانند مساجد است و اکنون در پارلمان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

لایحه فرانسه با هدف مقابله با آنچه دولت “رادیکالیسم اسلام گرا” می نامد روز چهارشنبه رونمایی شد.

امانوئل مکرون ، رئیس جمهور ، این لایحه را هدف قرار داده است و هدف آن “جدایی طلبان” است که ملت را تضعیف می کند ، اما گروه های حقوق بشری نسبت به این قانون ابراز نگرانی کرده و گفته اند که این قانون تبعیض آمیز است برای مسلمانان فرانسه

از جمله اقدامات قابل توجه ، می توان به مدرسه اجباری سال سوم اشاره کرد که تنها در موارد خاص ممکن است از تحصیل در خانه خودداری کند. هدف این اقدام پایان دادن به مدارس موسوم به “مخفی” است که توسط تندروها اداره می شوند.

مقاله دیگری مساجد را ترغیب می کند تا برای شناسایی بهتر آنها به عنوان عبادتگاه ثبت نام کنند. در حال حاضر ، بسیاری از بیش از 2600 مسجد کشور تحت قوانین انجمن فعالیت می کنند. بودجه خارجی مساجد ، اگرچه منعی ندارد ، اما اگر بیش از 10 هزار یورو (12000 دلار) باشد ، باید اعلام شود.

در این لایحه جرمی مجازات جریمه نقدی و حداکثر یک سال حبس در نظر گرفته شده است تا پزشک بتواند گواهینامه بکارت برای خانم جوان را ارائه کند که البته گاهی قبل از ازدواج نیز لازم است.

پزشکان فرانسوی و فمینیست های مسلمان نیز مخالف چنین گواهینامه هایی هستند ، اما برخی علیه این ممنوعیت صریح صحبت کرده و گفته اند که این می تواند به زنانی آسیب برساند که بدون آنها می توانند با خشونت روبرو شوند.

به منظور لغو ازدواج های اجباری ، در این لایحه لازم است زوجین در صورت وجود تردید در رضایت نامه رایگان ، جداگانه برای مصاحبه با یک مقام رسمی ملاقات کنند. در صورت ادامه سوicion ظن ، کارمند باید موضوع را به دادستانی ببرد ، که می تواند ازدواج را منع کند.

کارتهای اقامت فرانسه برای چند همسران منع خواهد شد.

وقتی ماکرون در اوایل سال جاری برای جلب حمایت از این لایحه صحبت کرد ، وی گفت که اسلام “دینی در بحران” در سرتاسر جهان است – اظهار نظری که باعث ناراحتی مسلمانان در سراسر جهان و اعتراض به فرانسه شد.

اما نخست وزیر ژان کاستکس و دیگران اصرار دارند که متن “مخالف ادیان نیست”.

در متن ، كه شامل حدود 50 مقاله با هدف اجازه نظارت بهتر بر مساجد ، انجمن ها ، خدمات عمومی و مدارس است – و به امید محافظت بیشتر از سكولاریسم فرانسه ، كه قبلاً در قانون مندرج است ، كلمه اسلام و مسلمان در این متن آورده نشده است.

انتظار می رود پارلمان در ماه های آینده بحث و گفتگو درباره این لایحه را آغاز کند.

این معیار اکنون با عنوان ظریف “حمایت از اصول جمهوریخواه” شناخته می شود.

Castex گفت کسانی که پروژه آنها “اشتراک و گسترش نفرت و خشونت” است در قلب “تجزیه طلبی” قرار دارند.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: “جدایی طلبی به ویژه خطرناک است زیرا این مظهر یک پروژه آگاهانه ، تئوریزه شده ، سیاسی-مذهبی با هدف غلبه هنجارهای مذهبی بر قانون است.”

وی در مصاحبه ای با لوموند گفت ماهیت این قانون طولانی مدت است و در مورد هر ایدئولوژی سیاسی كه ارزش های فرانسه را تهدید می كند ، اعمال می شود ، “حتی اگر امروز اسلام گرایی رادیكال باشد ، كه ما سعی می كنیم از هر جهت با آن مبارزه كنیم.”



[ad_2]