فرجام خواهی بمب افکن لاکربی در دادگاه عالی اسکاتلند آغاز شد لیبی

[ad_1]

عبدالباست المغراحی ، که در سال 2012 درگذشت ، مقصر شناخته شد ، اما خانواده وی شکایت پس از مرگ خود را علیه این حکم صادر کردند.

دادگاه عالی اسکاتلند رسیدگی به دادخواست تجدیدنظر علیه محکومیت یک مرد لیبیایی را که به بمب گذاری در سال 1988 لاکربی ، مرگبارترین حمله در تاریخ انگلیس محکوم شده بود ، آغاز کرد.

پرواز شماره 103 Pan Am در دسامبر 1988 در مسیر لندن به نیویورک بر فراز شهر لاکربی اسکاتلند منفجر شد و منجر به کشته شدن 270 نفر شد ، عمدتاً آمریکایی ها که برای کریسمس به خانه می رفتند.

در سال 2001 ، جاسوس لیبیایی عبدالباسط المغراحی پس از مقصر شناخته شدن در قتل 243 مسافر ، 16 خدمه و 11 نفر از ساکنان لاکربی که در این حمله کشته شدند ، برای همیشه زندانی شد. وی تنها فردی است که به این حمله محکوم شده است.

المگراهی که این مشارکت را انکار کرد ، پس از تشخیص سه سال قبل از آن توسط دولت اسکاتلند پس از تشخیص سرطان ترمینال ، در لیبی در سال 2012 درگذشت. خانواده وی اعتراض پس از مرگ خود را علیه این حکم صادر کردند.

وکیل آنها ، کلر میچل ، با این استدلال که مدارک ارائه شده توسط دادستانی در دادگاه اصلی تا آنجا که پرونده علیه المغراحی ثابت نشده بود ، اشتباه بود.

وی گفت: “هیچ جلسه دادگاه معقول و منطقی ، كه به طور صحیح هدایت شود ، نمی تواند حكم تقصیر را پیدا كند.

وی گفت که پرونده دادستانی بر اساس شواهدی مبنی بر وجود پوشاک در چمدان حامل بمب است که به گفته وی برای المغراحی قابل ردیابی است ، اما عدم توضیح در مورد چگونگی ورود پرونده به پرواز پان آم بود مسئله حیاتی.

در سال 2003 ، معمر قذافی ، رهبر وقت لیبی ، مسئولیت کشورش در مورد بمب گذاری ها را پذیرفت و به خانواده های قربانیان غرامت پرداخت کرد ، اما اعتراف نکرد که وی شخصاً دستور حمله را داده است.

خانواده المگراهی و برخی از نزدیکان قربانیان اسکاتلندی همیشه در گناه او شک داشتند.

در ماه مارس ، یک نهاد مستقل بررسی اسکاتلند حکم داد که خانواده المگراهی می تواند پس از نتیجه گیری در مورد سقط عدالت ، شکایت کند.

“لغو حکم برای خانواده مگراحی و بسیاری از خانواده های قربانیان انگلیس ، که از این شکایت نیز پشتیبانی می کنند ، اعتقاد آنها را تایید می کند که دولت های ایالات متحده و انگلیس به مدت 31 سال به دروغ بزرگ نگاه داشته اند.” خانواده ، عامر انور ، در بیانیه ای قبل از دادرسی گفت.

المگراهی برای اولین بار در سال 2002 درخواست تجدید نظر کرد ، اما دادگاه عالی اسکاتلند این موضوع را رد کرد. در سال 2009 ، فرجام خواهی دوم درست قبل از بازگشت وی به لیبی رد شد.



[ad_2]