فصل مختلط رونالدو “اینفلوئنسر برتر” در عربستان سعودی | اخبار فوتبال

[ad_1]

پنج ماه پس از شوکه کردن دنیای فوتبال با جذب الناصر، اولین فصل حضور کریستیانو رونالدو در عربستان با نتایج متفاوتی به پایان خواهد رسید.

برنده پنج توپ طلا به هفت عنوان قهرمانی لیگ در انگلیس، اسپانیا و ایتالیا اضافه نخواهد کرد زیرا باشگاه مستقر در ریاض در آستانه بازی آخر فصل در روز چهارشنبه پس از قهرمان تازه منتخب الاتحاد دوم خواهد شد. . النصر نیز در مرحله نیمه نهایی از جام حذفی عربستان حذف شد.

اما اعداد رونالدو در زمین همچنان چشمگیر هستند. او تاکنون در 16 بازی لیگ عربستان 14 گل به ثمر رسانده است. النصر ممکن است برای برابری با قوام و قدرت دفاعی الاتحاد مشکل داشته باشد، اما آنها به دوره بعدی لیگ قهرمانان آسیا راه یافتند.

در برخی بازی‌ها او برجسته بود. روئل کومانز، سرمربی باشگاه ابها در لیگ حرفه ای عربستان که در ماه مارس 2-1 مغلوب النصر شد و رونالدو گل تساوی را به ثمر رساند، گفت: در برخی دیگر او این کار را نکرد، اما همه ما می دانیم که او چه کاری می تواند انجام دهد.

النصر بازیکنان بسیار خوبی دارد که می توانند کمک کنند و او نیاز به حمایت دارد، اما شکی نیست که او سطح تیم را بالا می برد.”

در زمان حضور رونالدو در النصر آشفتگی هایی به وجود آمد. در ماه آوریل، رودی گارسیا، سرمربی تیم، باشگاه را در میان گزارش هایی مبنی بر نارضایتی رونالدو از روش ها و تاکتیک های سرمربی فرانسوی ترک کرد. شکی نیست که رونالدو نقش مهمی در هدایت تیم داشت. اگر او فرصتی را از دست بدهد یا توپ را از دست بدهد، عصبانیت او نسبت به خودش برای همه آشکار است – همانطور که خواسته ها و انتظاراتی که از هم تیمی هایش دارد.

توجه کافی به هم تیمی هایش و نحوه تغییر آنها نمی شود [competitive] ذهنیت اتاق رختکن و باشگاه. دوست دارم هم تیمی او باشم و ببینم یک قهرمان جهان چگونه رفتار می کند و چگونه آماده می شود.

در پشت صحنه، مسئولان فوتبال عربستان امیدوارند لیگ نه تنها به شماره یک آسیا، بلکه یکی از بهترین های جهان تبدیل شود. رونالدو بیش از یک بار این را آشکارا گفته است.

او پس از به ثمر رساندن یک پیروزی تماشایی مقابل الشباب در 23 می گفت: “لیگ عربستان در حال بهتر شدن است، سال آینده حتی بهتر خواهد بود.”

گام به گام، فکر می‌کنم این لیگ در پنج لیگ برتر جهان قرار می‌گیرد، اما آنها به زمان نیاز دارند، به بازیکنان نیاز دارند، آنها به زیرساخت نیاز دارند. اما من معتقدم که این کشور پتانسیل باورنکردنی دارد. آنها افراد شگفت انگیزی دارند و من فکر می کنم لیگ عالی خواهد بود.”

کومانز معتقد است که این یک دستور بلند است، اما می بیند که لیگ در مسیر درستی قرار دارد.

«تصورش سخت است [top 5] این اتفاق می افتد، اما این یک جاه طلبی خوب است.” وقتی به آن از نظر آن هدف نگاه می کنید، به آن نوع قرار گرفتن نیاز دارید. ورود بازیکنان خارجی درجه یک تفاوت را رقم خواهد زد. استاندارد قطعاً در حال بهبود است.»

حضور رونالدو همچنین به این معنی است که گزارش‌های مربوط به سفر لیونل مسی به رقیب ریاض الهلال جدی گرفته می‌شود و چه غول‌های آرژانتینی واقعاً به عربستان سعودی می‌روند یا نه، انتظار می‌رود تعدادی از واردات در تابستان امسال از کلاس بالا وارد شود.

کومار گفت: «همه چیز از یک نفر شروع می شود. “یک ستاره با سابقه انتخاب کنید و مرد بعدی شروع به فکر کردن خواهد کرد، “اگر رونالدو بتواند به آنجا برود، او به اندازه کافی برای من خوب است.”

با این حال، کومانز نگران است که علیرغم افزایش استانداردها، پیامدهای منفی احتمالی برای بازیکنان عربستانی وجود داشته باشد زیرا تعداد بازیکنان خارجی که می توانند در فصل آینده وارد زمین شوند از هفت به هشت نفر افزایش می یابد.

او گفت: “اگر می خواهید در جمع پنج تیم برتر باشید، به این نوع ستاره ها نیاز دارید، اما باید به پیشرفت فوتبال عربستان نیز نگاه کنید.” بازیکنان جوان از ستارگان بزرگ یاد خواهند گرفت، اما اگر هر هفته بازی نکنند، نمی توانند آنطور که می خواهند پیشرفت کنند.”

“بچه ها می خواهند مانند رونالدو بازی کنند”

با این حال، رونالدو در خارج از زمین بیشترین تاثیر را داشت. النصر بلافاصله به یکی از باشگاه های مورد بحث در جهان تبدیل شد.

کومار می‌گوید: «اکنون در اسپانیا بچه‌های زیادی را می‌بینم که لباس‌های آل ناصر رونالدو را پوشیده‌اند و این گواهی بر موفقیت تجاری است.

فالوورهای این باشگاه در اینستاگرام از حدود 860000 نفر پس از انتقال او به تقریبا 15 میلیون افزایش یافت.

پت یانسن، مدیر اجرایی الشباب از سال 2017 تا 2018، گفت: “این کار آنها را فراتر از رویاهای وحشیانه آنها افزایش داد.” “حقوق تلویزیونی فقط برای مسابقات او یک موفقیت تجاری است.”

گزارش شده است که مسابقات لیگ به 36 پخش کننده بین المللی فروخته شده است.

حضور رونالدو فقط مربوط به فوتبال نیست. از آنجایی که عربستان سعودی به دنبال جایگاه خود به عنوان یک قطب ورزشی بزرگ و تنوع بخشیدن به اقتصاد متکی به نفت است، به طور فزاینده ای میزبان رویدادهای ورزشی مانند فرمول 1، مسابقات گلف، و مسابقات بوکس و کشتی است.

حضور رونالدو – پر فالوورترین فرد در اینستاگرام با بیش از 560 میلیون فالوور – همه چیز را در برند ورزشی این کشور ایجاد می کند.

کومار می‌گوید: «برای جلب چشم، بزرگ‌ترین ورزشکار جهان را مجبور می‌کنید تا آنجا زندگی کند و آنها دقیقاً می‌دانستند که به دنبال چه کسی بروند. “این یک استراتژی خوب فکر شده و برنامه ریزی شده برای بازاریابی در جهان است. ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که اینفلوئنسرها تفکر ما را شکل می‌دهند و او تأثیرگذار نهایی است.»

بر اساس گزارش برخی رسانه ها، رونالدو از حضور در الناصر ناراضی است و تلاش کرده تا خود را با فرهنگ عربستان و موانع زبانی وفق دهد. نام مسی توسط هواداران عربستانی بر سر او خوانده شد.

حداقل در شبکه‌های اجتماعی، رونالدو این تصور را ایجاد می‌کند که با خانواده‌اش از زندگی در این کشور لذت می‌برد و به‌عنوان یک توریست و با لباس‌های سنتی عربستانی عکس گرفته است.

ایفای نقش مشهود فرزندان او در طول اقامت او در عربستان سعودی ممکن است تصادفی نباشد. با افزایش نرخ چاقی در کشور – مطالعه اخیر نرخ چاقی 35 درصدی را در مقایسه با میانگین جهانی 13 درصد گزارش کرده است – فشارهایی برای تشویق جامعه به فعالیت بیشتر وجود دارد.

او یک مدل ورزشی با بچه هایش است که باید از نظر آراستگی پیروی کند [a] ایمن الخاتمی، یکی از هواداران الهلال، گفت: یک سبک زندگی سالم، تغذیه ای و ورزشی.

مقامات فوتبال عربستان بر این باورند که نسل بعدی پسران و دختران به این ورزش خواهند پرداخت.

یانسن گفت: “شکی نیست که او الهام بخش جوانان خواهد بود.” «رابطه او با جوانان جاه طلبانه است. بچه ها می خواهند مثل رونالدو بازی کنند.”

[ad_2]