فضانورد سابق مارک کلی به عنوان جدیدترین سناتور آمریکایی سوگند یاد کرد آمریکا و کانادا

[ad_1]

کلی دموکرات مقر آریزونا را از کنترل جمهوریخواهان منتقل کرد تا بقیه دوره جان مک کین فقید را پر کند.

مارک کلی ، دموکرات آریزونا و فضانورد سابق ، روز چهارشنبه در مجلس سنای ایالات متحده سوگند یاد کرد و کنترل جمهوری خواه را بر اتاق محکم کرد و انتقال ایالت از قرمز به آبی را برجسته کرد.

کلی 56 ساله در انتخابات ماه گذشته سناتور مارتا ماکسالی را شکست داد و باعث شد وی تنها یکی از سه بازنده باخت باشد. با روی کار آمدن وی ، رشد جمهوری خواهان در سالن را به 52-48 کاهش داد.

این تأثیر کمی در کنترل رهبر اکثریت میچ مک کانل در مجلس برای ماه پایانی این نشست کنگره خواهد داشت. اما این آغاز دو انتخابات مهم در 5 ژانویه در گرجستان است.

اگر دموکرات ها در هر دو مرحله دوم پیروز شوند ، 50-50 اتاق را برای کنگره جدید ، که در اوایل ژانویه آغاز می شود ، فرماندهی می کنند ، زیرا رای گیری نابرابر کمال هریس ، معاون رئیس جمهور تازه انتخاب شده.

کلی توسط مایک پنس ، معاون رئیس جمهور سوگند یاد کرد ، و دو مرد هنگام اتمام سوگند ، ماسک بر سر گذاشتند و برای تبریک ، دستهای خود را زدند. در میان بازدید کنندگان از گالری بازدید کنندگان همسر کلی ، گابی گیفوردس ، نماینده سابق حزب دموکرات و اسکات کلی ، برادر دوقلوی وی و همچنین یک فضانورد بازنشسته وجود داشت.

فضانورد سابق مارک کلی در حالی که همسرش گابی گیفوردز گوش می داد ، به عنوان سناتور آمریکایی از حزب دموکرات آریزونا در مراسم تحلیف شرکت می کند. [Nicholas Kamm/Pool via REUTERS]

ورود کلی به مجلس سنا یک نقطه عطف سیاسی برای آریزونا محسوب می شود ، ماه گذشته که از رئیس جمهور منتخب دموکرات جو بایدن بسیار حمایت می کرد و از ژانویه 1953 برای اولین بار دو سناتور دموکرات را در اختیار خواهد داشت. در سال 1964 نامزد ناموفق ریاست حزب خود شد.

سینما کریستن دموکرات سناتور دیگر آریزونا است.

ماکسالی در سال 2019 به جای وی منصوب شد و جانشین سناتور فقید جمهوری خواه جان مک کین شد. انتصاب وی فقط تا زمانی که انتخابات رسمی ماه گذشته رسماً تصویب شود ، ادامه داشت که این هفته اتفاق افتاد. این راه را برای روی کار آمدن کلی و پر کردن بقیه دوره شش ساله مک کین هموار کرد ، این بدان معناست که کلی در سال 2022 انتخاب خواهد شد.

کلی در یک جلسه شکسته با چتر نجات روبرو شد که در آن مجلس نمایندگان و رئیس جمهور دونالد ترامپ در حال حاضر در بن بست درمورد تهیه بسته امداد COVID-19 به ارزش صدها میلیارد دلار درگیر هستند. آنها همچنین تلاش می کنند بودجه پایان سال و لایحه سیاست های دفاعی را بررسی کنند.

در طی مبارزات انتخاباتی خود ، كلی خود را به عنوان یك مركز حل مسئله معرفی كرد. پیروزی ناچیز دو درصدی وی مقابل ماکسالی نشان می دهد که وی بخشی از جناح میانه رو دموکرات ها خواهد بود.

در یکی از گرانترین مسابقات سنا در این کشور ، کلی 89 میلیون دلار درآمد کسب کرد. این تنها بعد از 108 میلیون دلار بود که توسط کاندیدای شکست خورده سنای دموکرات در کارولینای جنوبی ، جیمی هریسون جمع شد ، طبق مرکز غیرحزبی سیاست پاسخگو.

کوری گاردنر جمهوری خواه از کلرادو و داگ جونز دموکرات از آلاباما تنها دیگر نمایندگان مجلس سنا بودند که ماه گذشته شکست خوردند.

كلی پسر دو افسر پلیس ، یك فضانورد بازنشسته است كه چهار مأموریت فضایی از جمله گذراندن وقت در ایستگاه فضایی بین المللی را انجام داده است. وی همچنین یک خلبان نیروی دریایی ارتش بود که در عملیات طوفان صحرا در اوایل دهه 1990 مأموریت های جنگی را انجام می داد.

مارک کلی ، فرمانده شاتل فضایی Endeavour ، راست ، در سال 2011 با ایستگاه فضایی بین المللی. [NASA TV/Reuters]

گیفوردز در یک تیراندازی گسترده در سال 2011 که منجر به کشته شدن شش نفر و زخمی شدن ده نفر دیگر شد ، به شدت مجروح شد. او و کلی در تلاش ناموفق برای تحت فشار قرار دادن کنگره برای کنترل شدید تسلیحات به چهره های اصلی تبدیل شدند.

کلی چهارمین فضانورد منتخب کنگره است. جان گلن سناتور دموکرات از اوهایو و هریسون اشمیت سناتور جمهوری خواه از نیومکزیکو بود. جک سویگرت جمهوری خواه به مجلس کلرادو انتخاب شد ، اما قبل از تصدی مسئولیت در اثر سرطان درگذشت.



[ad_2]