فعال سنگاپوری در دادگاه به دلیل تنها یک اعتراض “چهره خندان” سنگاپور

[ad_1]

جولووان وام پس از اینکه در ماه مارس برای پوستر خود عکس گرفت با قانون نظم عمومی متهم شد.

جولووان وام ، مددکار و فعال اجتماعی ، صبح روز دوشنبه به اتهام اجتماع غیرقانونی پس از ایستادن در مقابل یک ایستگاه پلیس در ماه مارس ، در حالی که پوستری را با لبخندی نقاشی شده روی دست ، در دادگاه سنگاپور حاضر شد.

وهام ، که در ایالت کاملاً کنترل شده جلسات زیادی با مقامات داشت ، در راه رفتن به دادگاه یک تی شرت سفید که با لبخند و ماسک تطبیق داده شده بود ، پوشید.

وی در پست توئیتری خود به شوخی گفت: “گناه من برای همه آشكار است.”

این اتهامات ناشی از حادثه ای در ماه مارس بود که وام در مقابل ایستگاه پلیس ایستاد تا حمایت خود را از فعالان جوان تغییرات آب و هوایی که توسط پلیس به دلیل اعتراضات مشابه یک نفر مورد بازجویی قرار گرفت ، نشان دهد. سنگاپور قوانین سختگیری در مورد اجتماعات عمومی دارد – اگرچه آزادی ها در قانون اساسی آن گنجانده شده است – و رسانه ها و آزادی بیان و بیان را به شدت کنترل می کند.

در صورت محکومیت ، وام با حداکثر جریمه 5000 دلار سنگاپور (3725 دلار) روبرو می شود.

طبق قوانین سنگاپور ، فقط یک پارک در این جزیره وجود دارد که ساکنان آن می توانند بدون مجوز در اجتماعات عمومی شرکت کنند و حتی اعتراض به خود نیز بدون اجازه پلیس ممنوع است.

در سال 2018 ، هنرمند پرفورمنس سیلان پالای دو هفته در زندان به سر برد پس از یکی از اجراهایش ، که در آن هنگام با آینه از پارک به سمت ساختمان پارلمان سنگاپور بیرون آمد ، یک راهپیمایی غیرقانونی تلقی شد.

وام پس از اعلام این اتهامات در روز جمعه ، با لبخند همبستگی یک کمپین رسانه های اجتماعی را آغاز کرد و از دیگران خواست تا عکسهای خود را با لبخند برای نشان دادن حمایت خود ارسال کنند.

در ماه آگوست ، اوهام پس از تشکیل یک مجمع خصوصی در سال 2016 که جاشوا وونگ ، حزب دموکرات مترقی هنگ کنگ در اسکایپ صحبت می کرد ، پس از مجرم شناخته شدن در قانون نظم عمومی برای جمع آوری غیرقانونی ، دو هفته در زندان به سر برد. وام به جای پرداخت جریمه 2000 دلار سنگاپور (1490 دلار) به زندان رفت.



[ad_2]