فیس بوک ممنوعیت تبلیغات سیاسی را در میان اطلاعات غلط تمدید کرد! آمریکا و کانادا

[ad_1]

فیس بوک روز چهارشنبه گفت که ممنوعیت تبلیغات سیاسی پس از انتخابات احتمالاً یک ماه دیگر ادامه خواهد داشت ، نگرانی در مورد کمپین ها و گروه هایی که می خواهند به رای دهندگان برای مسابقات اصلی در گرجستان در ژانویه برسند ، که تصمیم می گیرد کنترل سنا را تعیین کند.

این ممنوعیت ، یکی از اقدامات فیس بوک برای مقابله با اطلاعات غلط و سایر سو other استفاده ها از وب سایت خود ، قرار بود حدود یک هفته به طول انجامد ، اما قابل تمدید است. به نظر می رسد گوگل همچنین از تحریم تبلیغات سیاسی پس از انتخابات پیروی می کند.

فیس بوک در یک پست وبلاگ این تمدید را تأیید کرد: “مکث موقت تبلیغات برای موضوعات سیاسی و اجتماعی در ایالات متحده همچنان ادامه دارد که به عنوان بخشی از تلاش های ما برای محافظت از انتخابات ادامه دارد. تبلیغ کنندگان می توانند انتظار داشته باشند که این کار تا یک ماه دیگر ادامه یابد ، اگرچه ممکن است زودتر این تبلیغات را از سر بگیرید. “

این ادعاهای بی اساس در مورد انتخابات این هفته در شبکه های اجتماعی بازتاب یافت ، زمانی که رئیس جمهور دونالد ترامپ اعتبار نتیجه را به چالش کشید ، اگرچه مقامات دولتی گزارش تخلفات قابل توجهی نکردند و کارشناسان حقوقی هشدار دادند که او شانس کمی برای لغو پیروزی جو بایدن دموکرات دارد.

در یک گروه فیس بوکی که روز یکشنبه تأسیس شد و تا چهارشنبه به سرعت به 400000 عضو افزایش یافت ، اعضای خواستار سرشماری ملی هر چند ثانیه یکبار ادعاهای بی اساس مبنی بر تقلب در انتخابات و شمارش آرا را در این ایالت مبادله کردند.

یکی از هواداران دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، در اعتراض به توقف سرقت پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 ایالات متحده توسط جو بایدن ، نامزد دموکرات ، مقابل پایتخت ایالت آریزونا در ققنوس ، توسط رسانه ها فراخوانی شد [Jim Urquhart/Reuters]

گوگل از پاسخ دادن به سوالات رویترز در مورد طولانی بودن وقفه تبلیغاتی خودداری کرد ، اگرچه یکی از تبلیغ کنندگان گفت این شرکت گزینه تمدید آن را تا دسامبر یا بعد از آن ترک کرده است.

پیش از این ، سخنگوی گوگل گفته بود كه این شركت براساس عواملی مانند زمان شمارش آرا و وجود ناآرامی های داخلی ، ممنوعیت را لغو خواهد كرد.

این افزودنی ها به این معنی است که دو غول تبلیغات دیجیتال اول ، که بیش از نیمی از بازار را کنترل می کنند ، تبلیغات تبلیغاتی را قبل از دو مسابقه دور دوم مجلس سنای آمریکا در گرجستان ، از جمله تبلیغات با هدف افزایش میزان رای دهندگان ، قبول نمی کنند.

کمیته مبارزات سناتورهای دموکراتیک ، همراه با مبارزات مجلس سنا ، جان اوسوف و رافائل وارنوک ، از دموکرات های جورجیا ، خواستار آزادی رقابت در جورجیا شدند تا آنها بتوانند رأی دهندگان را از مهلت تعیین شده آینده مطلع کنند.

مارک جابلونوفسکی ، شریک مدیر DSPolitical ، یک شرکت دیجیتال که برای اهداف دموکراتیک کار می کند ، به رویترز گفت: “این ما را به جنگ وادار می کند.”

اریک ویلسون ، استراتژیست دیجیتال جمهوری خواه ، به رویترز گفت که اظهار نگرانی شرکت ها در مورد تبلیغات انتخاباتی نیازی به ممنوعیت کامل ندارد. وی گفت: “این چیزی است که شایسته چاقوی جراحی است و آنها از یک تبر زنگ زده استفاده می کنند.”

راب کورن ، مدیر مدیریت محصولات فیس بوک ، گفت که بزرگترین شبکه اجتماعی جهان “توانایی فنی اجازه تبلیغات سیاسی توسط یک کشور یا یک تبلیغ کننده را در کوتاه مدت ندارد”.

این شرکت ها از گفتن زمان انتخاب دیگر “شیشه های شکسته” برای پست های غیرپرداخت مانند پایین آوردن درجه محتوای فیس بوک ، که به گفته سیستم های آنها اطلاعات نادرستی است ، خودداری کردند.

سخنگوی فیس بوک ، اندی استون گفت که وضعیت اضطراری دائمی نخواهد بود ، اما این بازگشت “قریب الوقوع” است.

یوتیوب گوگل ، که همه ویدیوهای مربوط به انتخابات را با اطلاعات نتیجه لیست می کند ، گفت “تا زمانی که لازم باشد” به این روش پایبند است.

این شرکت اشتراک ویدیو ادعاهای “آشکارا نادرست” راجع به روند انتخابات را ممنوع می کند ، اما با کمال استفاده از این ابزار می گوید اظهارات هذلولی درباره یک حزب سیاسی که “انتخابات را” سرقت کرده است ، خلاف سیاست نیست.

با این حال ، توییتر با استفاده از محدودترین برچسب های هشدار دهنده مربوط به انتخابات ، مخفی کردن و محدود کردن مشارکت در توییت کردن ، متوقف شده است. در عوض ، این شرکت اکنون از برچسب های لمس سبک تری استفاده می کند که “زمینه اضافی را فراهم می کند” ، سخنگوی کتی روزبورو گفت.

توییتر “این ادعای تقلب در انتخابات مورد اختلاف است” را در دو توییت ترامپ صبح روز سه شنبه برچسب گذاری کرد ، اما تا امشب هرکدام بیش از 80 هزار بار روتوش شدند.



[ad_2]