قاضی ترامپ را از مداخله در صدای آمریکا منع می کند آمریکا و کانادا

[ad_1]

رئیس آژانس رسانه ای آمریکا متهم به تلاش برای تبدیل سازمان خبری با بودجه دولتی به یک سایت تبلیغاتی برای دونالد ترامپ است.

یک قاضی فدرال در ایالات متحده در واقع رئیس آژانس اداره کننده صدای آمریکا (VOA) را از مداخله در کارهای تحریریه یا تصمیم گیری پرسنل منع کرده است.

این حکم علیه مایکل پک ، مدیر اجرایی آژانس رسانه ای جهانی (USAGM) پس از آن متهم شد که وی به تلاش برای تبدیل صدای آمریکا به یک سایت تبلیغاتی در حمایت از دونالد ترامپ و دستور کار رئیس جمهور آمریکا متهم شد.

VOA در طول جنگ جهانی دوم تأسیس شد و در چندین کشور از طریق دیجیتال ، پخش و رادیو با بودجه آمریکا تأمین می شود. برخی از این رسانه ها شعبه های صدای آمریکا هستند ، در حالی که برخی دیگر به عنوان واحدهای جداگانه فعالیت می کنند.

طبق اساسنامه کنگره ، این سازمان قصد دارد اخبار و اطلاعات مستقل را به مخاطبان بین المللی ارائه دهد.

دادخواستي كه پنج رهبر اخراجی یا اخراج شده در ماه اكتبر در دادگاه منطقه ای آمریكا برای منطقه كلمبیا مطرح كردند ، پك و مشاوران ارشد وی را به نقض “فایروال قانونی” طراحی شده برای محافظت از سازمان های خبری از دخالت های سیاسی متهم كرد.

در اواخر روز جمعه ، قاضی بریل هاول با صدور احكام مقدماتی مانع تصمیم گیری پرسنل در مورد روزنامه نگاران استخدام شده در آژانس ، ارتباط مستقیم با آنها و انجام تحقیقات درباره محتوای سرمقاله یا روزنامه نگاران شد.

باز هم ، دستیاران او “تخلف کرده و ادامه می دهند [journalists’] هاول در نظر خود نوشت: “حقوق اصلاحیه اول ، زیرا ، در میان سایر اثرات ضد قانون اساسی ، منجر به خودسانسوری و انجماد بیان اصلاحیه اول می شود.”

“این خسارات فعلی و پیش بینی نشده برای اثبات خسارت جبران ناپذیر کافی است.”

تصفیه و تحقیر

مجدداً ، یک مدیر محافظه کار و دستیار سابق مشاور سابق ترامپ استیو بانون ، وی در ژوئن تأیید شد.

وی از آن زمان به دخالت در پوشش صدای آمریكا متهم شد ، از جمله خواستار تحقیق در مورد گزارش تصویری ژوئیه درباره رئیس جمهور منتخب جو بایدن ، كه وی آن را “طرفدار بایدن” خواند.

گفته می شود پک تلاش کرده است تا در چندین عملیات خواهرانه صدای آمریكا ، از جمله رادیو اروپای آزاد / رادیو آزادی ، رادیو آسیای آزاد ، شبكه های پخش خاورمیانه و صندوق فناوری باز ، كه هدف فراهم آوردن دسترسی ایمن به اینترنت به صدای آمریكا است ، رهبری را از بین ببرد. مردم در سراسر جهان

تحت پک ، روزنامه نگاران خارجی که برای صدای آمریکا و سازمان های دیگر کار می کنند نیز ویزا به ایالات متحده را رد کردند ، که به گفته وی به نفع امنیت ملی است.

در مصاحبه ماه اوت با وب سایت خبری فدرالیست ، پاک گفت که سازمان های خبری USAGM “پوششی عالی برای یک جاسوس” هستند و “از ابتدا … به آنها نفوذ کرده اند.”

اندکی پس از آن ، 14 روزنامه نگار ارشد صدای آمریکا با اعتراض به پک نامه ای به مدیریت اعتراض کردند و گفتند که سخنان و عملکرد وی “امنیت شخصی خبرنگاران صدای آمریکا را در داخل و خارج از کشور به خطر می اندازد و همچنین تهدید به آسیب رساندن به اهداف امنیت ملی است.” ایالات متحده “.



[ad_2]