مأموران اسرائیلی القاعده شماره 2 را در ماه آگوست در ایران کشتند: خاورمیانه

[ad_1]

دومین فرمانده القاعده متهم به کمک به سازماندهی بمب گذاری در سال 1998 در دو سفارت ایالات متحده در آفریقا در اوت در ایران توسط عوامل اسرائیلی به دستور آمریکا با استناد به جاسوسان در ایران کشته شد

روزنامه آمریکایی گزارش داد ، عبدالله احمد عبدالله ، که از کنار نامزد دبیرم ابو محمد المصری عبور کرده بود ، بیش از سه ماه پیش توسط دو موتور سوار در تهران توسط دو نفر کشته شد.

چهار جاسوس به تایمز گفتند ، ترور المصری ، که گمان می رود جانشین احتمالی ایمن الظواهری ، رهبر القاعده فعلی باشد ، توسط ماموران اسرائیلی انجام شد.

این روزنامه اضافه کرد که در صورت وجود نقش ایالات متحده در قتل مبارز مصری الاثر مشخص نبود. در این بیانیه آمده است كه مقامات آمریكایی سالهاست كه المسری و سایر اعضای القاعده را در ایران ردیابی می كنند.

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود ، از تأیید جزئیات تاریخ تایمز یا گفتن اینکه آیا درگیری از سوی ایالات متحده وجود دارد ، خودداری کرد. شورای امنیت ملی کاخ سفید بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

به گزارش تایمز ، المصری به همراه دخترش ، بیوه پسر اسامه بن لادن ، حمزه بن لادن ، کشته شد.

اسامه بن لادن ، رئیس القاعده ، که حملات به ایالات متحده را در 11 سپتامبر 2001 سازماندهی کرد ، در حمله آمریکا به پاکستان در سال 2011 کشته شد.

المصری در فهرست “تروریست های تحت تعقیب” FBI قرار گرفت و در ایالات متحده به جرایم مربوط به بمب گذاری در سفارتخانه های آمریکا در کنیا و تانزانیا متهم شد که منجر به کشته شدن 224 نفر و زخمی شدن صدها نفر شد.



[ad_2]