“مافیای چوب” آینده جنگل های باستانی رومانی را تهدید می کند اخبار رومانی

[ad_1]

جنگل های قدیمی رومانی جنگل های باستانی وسیعی است که در سراسر کارپات ها در اروپای شرقی کشیده شده است. آنها از پایان عصر یخبندان بدون تغییر زنده مانده اند. اما اکنون این جنگل های خارق العاده با سرعت نگران کننده ای از بین می روند و پس از منقرض شدن ، هرگز نمی توانند به طور کامل احیا شوند.

خشم در مورد جرایم زیست محیطی مرتکب شده توسط موسوم به “مافیای چوبی” در حال افزایش است – بسیاری از مجرمان معتقدند که دست در دست مقامات رومانی کار می کنند.

اوریتا هولئا ، مدیر دولت WWF در رومانی ، در توضیح چرایی اهمیت این جنگل ها برای اروپا گفت: “آنها (جنگل ها) شکننده هستند و باید آنها را حفظ کرد.”

“آنها نمونه های بارزی از چگونگی شکل گیری فرآیندهای طبیعی به یک اکوسیستم است که توسط انسان دست نخورده است.

“جنگل های قدیمی دارای ترکیب چشمگیری هستند. این ترکیب از درختان کهنسال و درختان جوان ، ایجاد موزاییکی از زیستگاه ها ، پناهگاهی برای تنوع زیستی بسیار غنی است. بیش از نیمی از جمعیت خرس ها در رومانی زندگی می کنند. حدود 30 درصد از جمعیت گرگ ها. ما سیاه گوش داریم ، گربه های وحشی داریم. وی گفت: “این جنگل ها دارای ارزش بی نهایت هستند: ارزش زیبایی شناختی ، ارزش الهام بخش ، ارزش معنوی این جنگل ها.”

پارک ملی Domogled-Valea Cernei ، منطقه ای حفاظت شده واقع در رومانی [Al Jazeera]

هیچ کس در اهمیت جنگل ها تردید ندارد. با شرکت های ورود به سیستم که آنها را به تخته و نئوپان تبدیل می کنند صحبت کنید و آنها به شما خواهند گفت که می توانند منشا هر چوبی را که پردازش می کنند ردیابی کنند تا مطمئن شوند منبع پایداری دارد از دولت س askال کنید و آنها به شما خواهند گفت که اقدامات سختگیرانه ای را برای محافظت بی سابقه از این جنگل های باستان انجام داده اند. و با ایکیا ، بزرگترین مصرف کننده چوب در جهان ، که شرکت خواهر آن Ingka Investment بزرگترین مالک جنگل خصوصی در کشور است ، صحبت کنید و به شما گفته می شود که پروتکل های زیست محیطی سختگیرانه ای که در جنگل ها و جنگل های آنها اعمال می شود زنجیره تأمین آنها فراتر از هرگونه الزامات قانونی است.

تهدیدها ، حملات و رسوائی ها

پس چرا جنگل ها از بین می روند؟ و چرا کسانی که تلاش می کنند جلوی این تخریب را بگیرند تهدید ، ضرب و شتم و گاهی کشته می شوند؟

گابریل پائون بنیانگذار سازمان غیردولتی رومانیایی ، عامل سبز است که در زمینه های زیست محیطی فعالیت می کند و مشهورترین فعال جنگل در کشور است. برخوردهای وی با قطع چوب غیرقانونی بیش از یک بار برای او هزینه در بر داشته است. “اگر کسی بخواهد منافع مافیای جنگل را اشتباه بگیرد ، با مشکل روبرو خواهید شد و حتی ممکن است بمیرید. هر اتفاقی می تواند بیفتد … “، او وقتی که در شهر کوچک رشیتا ، در اعماق ترانسیلوانیا دیدار کردیم ، به من گفت.”

“اگر شما یک جنگلبان شایسته در سیستم باشید و جوان و مشتاق باشید و بخواهید کار درستی انجام دهید ، سیستم به شما اجازه نمی دهد. آنها یا به شما یاد می دهند چگونه دهان خود را ببندید و نگاه خود را به دور نگاه کنید ، یا اینکه چگونه سرقت کنید. اما اگر می خواهید با سیستم بجنگید – آنها شما را از بین می برند “، وی ادامه داد.

گابریل پائون در پارک ملی Domogled قطع درخت غیرقانونی را پیدا می کند [Al Jazeera]

وی افزود ، در چند سال گذشته ، حداقل شش جنگلبان کشته شده اند ، دیگران در شرایط مشکوک کشته شده اند و بیش از 650 حمله با چاقو ، تبر و تپانچه صورت گرفته است.

بیش از نیمی از چوب ثبت شده در رومانی غیرقانونی است ، به این معنی که این چوب از مناطقی گرفته می شود که باید به میزان زیادی محافظت یا برداشت شوند که سهمیه ها تغییر می کنند و کل جنگل ها از بین می روند.

بزرگترین بازیگر در جنگلداری در رومانی Romsilva است که دولتی است و 48٪ جنگلداری رومانی را در اختیار دارد. همچنین قرار است حفاظت از طبیعت را انجام دهد.

اما رامسیلوا در سال های اخیر گرفتار رسوائی هایی شده است. در طول فیلمبرداری برای ما مردم و قدرت تحقیقات ، ما با چندین کارمند گذشته و حال صحبت کردیم ، گاهی اوقات به شرط ناشناس ماندن ، که ادعا می کنند این شرکت گاهی توسط مجرمان نفوذ کرده است.

یک کارمند سابق ، یک زیست شناس که از ورود به سیستم در پارک های ملی ابراز نگرانی کرد ، به ما گفت که او را به یک جنگل دور افتاده کشانده و فقط از کشته شدن در آنجا جلوگیری کرده است. یکی دیگر از کارمندان سابق ، جنگلبان ، به ما گفت که پس از آنکه از اجازه ورود غیرقانونی به چوب غیرقانونی در منطقه خود امتناع کرد ، ابتدا توسط مافوق خود تهدید شد ، سپس مورد ضرب و شتم قرار گرفت و در جنگل کشته شد. وقتی این ادعاها را با مدیر رومسیلووا مطرح کردم ، او خندید و آنها را به عنوان “کاملاً نادرست” رد کرد. وی گفت ، برای هرگونه غیرقانونی بودن “تحمل صفر” وجود دارد. اما ما چنین داستانهای زیادی را از افرادی که ملاقات کردیم شنیدیم.

فساد و الوار غیرقانونی

مانند بسیاری از اروپای شرقی ، رومانی از زمان فروپاشی کمونیسم گرفتار فساد فراگیر شده است. طاووس معتقد است این همان چیزی است كه باعث جذب شركتهای خارجی می شود ، كه در بازار آنجا تسلط دارند.

“چرا شما به کشوری با این همه فساد می آیید … حدس می زنم راحت باشد. با اصل دهان بزرگی که توسط دستهای کثیف تغذیه می شود مطابقت دارد. اگر من یک شرکت بودم و می دانستم که این همه فساد در رومانی وجود دارد ، دریغ می کردم. اما نه ، آنها می آیند … همه این شرکت های بزرگ به رومانی می آیند “، او گفت.

بدون شک بزرگترین اپراتور کشور HS Timber است که در گذشته با نام Holzindustrie Schweighofer شناخته می شد. او کارخانه های پردازش چوب در سراسر رومانی دارد و درختان جنگل های خود را با سرعت باورنکردنی مصرف می کند. این شرکت هرگونه دخالت در تجارت غیرقانونی الوار را به طور جدی رد می کند ، اگرچه فیلم های سری از اعتراف کارکنان آن به خرید چوب غیرقانونی وجود دارد.

این ضبط ها زنگ های هشدار را به صدا در می آورند و این فقط با محیط بانان نیست. به گفته میخائیل تاراسوف ، مدیر جنگل جهانی ایکیا: “ما در حدود سال 2017 ، هنگامی که اطلاعات مربوط به تخلفات عمومی شد ، پذیرش چوب از Holzindustrie Schweighofer را متوقف کردیم.”

با این حال ، همانطور که تاراسوف در مصاحبه ای با ما اعتراف کرد ، ایکیا قبلاً از این شرکت چوب می خرید و حتی امروز ، “غیرممکن است که بگوییم حتی یک متر مکعب وجود ندارد که برای وسایلی که نمی توانند منشا اشتباهی داشته باشند. “

بزرگترین مالک جنگل های خصوصی در رومانی ، Ingka Investment است که به گروه شرکت های Ikea Brand تعلق دارد و Tarasov می خواهد اعتبار او را تأیید کند. وی گفت: “جنگل های اینكا در رومانی واقعاً بسیار سخت تلاش می كنند تا آنچه را كه به نظر ما برای اطمینان از الزامات قانونی و غیر قانونی لازم است ، به مرحله اجرا درآورند.”

ورود غیرمجاز در پارک ملی Domogled در رومانی [Al Jazeera]

با این حال ، منتقدان در این صنعت می گویند حتی اگر چوب به طور قانونی تولید شود ، این همیشه به معنای ساختن آن به روشی پایدار نیست. Natura 2000 شبکه ای از مناطق حفاظت شده است که با ارزش ترین و در معرض انقراض گونه ها و زیستگاه های اروپا را پوشش می دهد و اینگکا فقط یکی از بسیاری از شرکت هایی است که از این اکوسیستم های ارزشمند بهره برداری می کند. سایت Natura 2000 که اینکاها ثبت کردند Penteleu نام دارد. این پر از یک جنگل گیاهی قدیمی و چشمگیر است – زیستگاه کلیدی که بسیاری از گیاهان و جانوران را حفظ می کند ، و با این حال ، طبق برنامه اقدام جنگل که ما دیده ایم ، به نظر می رسد این درختان هستند که باید فوراً آزاد شوند.

اوضاع در رومانی بسیار بحرانی شده و کمیسیون اروپا مراحل نقض قانون رومانی را به دلیل عدم جلوگیری از قطع غیرقانونی قطع مواد قانونی آغاز کرده است ، آخرین مرحله قبل از ارجاع پرونده به دیوان عدالت اروپا است.

با این حال ، گلو پویو ، وزیر امور خارجه جنگلداری کشور ، یک مدیر ارشد سابق در رامسیلوا ، هنگام مصاحبه با وی اصیل به نظر می رسید: “ما اقداماتی را برای کاهش جرم و همچنین بهبود حکومت پایدار انجام داده ایم ، بنابراین با اطمینان می توانیم بگوییم که ما اکنون در مسیر درست هستیم. سرانجام ، اما مهمتر از همه ، جنگل یک برنده است. “

راستش را بخواهید ، تطبیق چنین اطمیناناتی با واقعیت دشوار بود. طی دو هفته ای که از طریق کارپات ها سفر کردیم ، تقریباً 5000 کیلومتر (3106 مایل) را طی کردیم و دیدن آنچه در آنجا اتفاق می افتد غیرممکن است: تخریب تدریجی یک اکوسیستم بی نظیر و ارزشمند.

البته هنوز هم چیزهای زیادی وجود دارد که می توان صرفه جویی کرد ، اما زمان در حال اتمام است و اگر قدیمی ترین جنگل های اروپا ، که هزاران سال توسط انسان دست نخورده است ، برای دهه آینده زنده بماند ، قبل از آنها باید اقدامات جدی انجام شود برای همیشه از دست داده

مستند زیر را مشاهده کنید:



[ad_2]