مالزی کشتی چینی مظنون به غارت لاشه هواپیماهای جنگ جهانی دوم را توقیف کرد | اخبار جنایی

[ad_1]

مجریان قانون 100 گلوله توپ منفجر نشده و انبوه فلز زنگ زده را روی لایروبی در دریای چین جنوبی پیدا کردند.

مقامات مالزی یک لایروب ثبت شده در چین مظنون به غارت بقایای کشتی های جنگی بریتانیایی غرق شده در سواحل شرقی شبه جزیره در طول جنگ جهانی دوم را کشف و ضبط کردند.

آژانس اجرای دریانوردی مالزی روز سه شنبه در بیانیه ای در فیس بوک اعلام کرد: چوان هونگ 68 ثبت شده در فوژو در 28 مه در سواحل ایالت جوهور مالزی بازداشت شد.

ماموران در عملیات مشترک با پلیس 100 گلوله توپ منفجر نشده را در هواپیما کشف کردند.

عکس‌های منتشر شده توسط آژانس، انبوهی از فلز زنگ‌زده روی عرشه قایق و همچنین جرثقیل‌ها و تجهیزات برش را نشان می‌دهد.

در این بیانیه آمده است: شرکت دریایی مالزی (آژانس اجرای قانون دریانوردی مالزی) احتمال دست داشتن این کشتی در سرقت لاشه کشتی‌های جنگی قدیمی بریتانیا را رد نکرده است.

HMS Repulse و HMS Prince of Wales پس از حمله جنگنده های ژاپنی در دسامبر 1941 در دریای چین جنوبی غرق شدند. نزدیک به 850 ملوان در یکی از بدترین بلایای تاریخ نیروی دریایی بریتانیا کشته شدند.

بقایای اجساد گورهای جنگی هستند و نباید مزاحم شوند.

دومینیک تودل، مدیر کل موزه ملی نیروی دریایی سلطنتی، پس از گزارش رسانه های مالزی که توسط ماهیگیران محلی گزارش شده است، در بیانیه ای گفت: “ما نگران وندالیسم آشکار برای منافع شخصی هستیم.” .

گلوله های منفجر نشده روی کشتی قرار داده شده است
مقامات مالزی حدود 100 گلوله توپ را کشف کردند که گمان می رود بیش از 80 سال قدمت داشته باشند[آژانساجرایدریاییمالزیازطریقAPPhoto[MalaysianMaritimeEnforcementAgencyviaAPPhoto[МалайзийскатаморскаправоприлагащаагенциячрезAPPhoto[MalaysianMaritimeEnforcementAgencyviaAPPhoto

چوان هونگ در ابتدا به دلیل لنگر انداختن بدون اجازه بازداشت شد.

به گفته مقامات، خدمه 32 نفره آن شامل 21 شهروند چینی، 10 تبعه بنگلادشی و یک مالزیایی مورد بازجویی قرار گرفته اند.

در پکن، سخنگوی وزارت خارجه چین، مائو نینگ به خبرنگاران گفت که دولت از این پرونده آگاه است.

وی گفت: سفارت چین در کوالالامپور با مقامات مالزی تماس گرفته و از آنها خواسته است که “بر اساس قانون به این پرونده رسیدگی کنند” و افزود که “امنیت و حقوق و منافع مشروع” شهروندان چینی نیز باید محافظت شود.

دو کشتی غرق شده انگلیسی هدف تیم های نجات غیرقانونی قرار گرفتند.

[ad_2]