ماکرون اصلاحات بازنشستگی فرانسه را با وجود اعتراضات به قانون امضا کرد | اخبار

[ad_1]

شورای قانون اساسی به نفع مفاد کلیدی اصلاحات از جمله افزایش سن بازنشستگی به 64 سال رای داد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، قانون بحث برانگیزی را امضا کرد که سن بازنشستگی این کشور را دو سال افزایش می دهد.

اعلام این قانون پس از آن صادر شد که شورای قانون اساسی فرانسه در روز جمعه یک معیار کلیدی برای سن بازنشستگی را تصویب کرد و پس از ماه‌ها اعتراض علیه اصلاحات صورت گرفت که دولت بدون رای نهایی آن را از پارلمان عبور داد.

نبرد برای اجرای قانون به بزرگترین چالش داخلی دوره دوم ریاست جمهوری ماکرون تبدیل شده است، زیرا او با مخالفت گسترده عمومی با تغییرات مواجه است، اما همچنین محبوبیت شخصی کاهش می یابد.

شورای 9 نفره قانون اساسی به نفع مفاد کلیدی اصلاحات از جمله افزایش سن بازنشستگی به 64 سال و تمدید سنوات کار مورد نیاز برای مستمری کامل رای داد و گفت این قانون مطابق با قوانین فرانسه است.

ژاندارم های فرانسوی در جریان تظاهراتی در خارج از شهرداری پاریس پس از چراغ سبز اصلاحات بازنشستگی دولت فرانسه توسط شورای قانون اساسی ایستاده اند و اکنون می توانند به قانون تبدیل شوند و به سرعت در پاریس، فرانسه اجرا شوند.
پلیس فرانسه در جریان تظاهرات خارج از ساختمان شهرداری پاریس در موضع ایستاده است [Stephane Mahe/Reuters]

شش پیشنهاد کوچک رد شد، از جمله مجبور کردن شرکت‌های بزرگ به انتشار تعداد افراد بالای 55 سال و ایجاد قرارداد ویژه برای کارگران مسن‌تر.

ظاهر این متن در روزنامه رسمی فرانسه – روزنامه رسمی – به این معنی است که قبلاً به عنوان قانون تصویب شده است.

“این قانون تامین اجتماعی را تغییر می دهد. در بند اول کلمه: «شصت و دو. به جای کلمه “شصت و چهار” در متن مربوط به سن بازنشستگی مشخص می شود.

“ما آن را نمی خواهیم”

پیش از تصمیم این شورا تظاهرات خودجوش در فرانسه صورت گرفت.

مخالفان اصلاحات حقوق بازنشستگی، مبادی ورودی را در برخی شهرها، از جمله روئن در غرب و مارسی در جنوب، مسدود کردند که باعث کاهش یا توقف ترافیک شد.

نخست وزیر الیزابت بورن هنگام بازدید از یک سوپرمارکت در خارج از پاریس توسط گروهی از مردم که شعار می دادند “ما آن را نمی خواهیم”، با اشاره به روشی که او از رای نمایندگان برای پیشبرد اصلاحات بازنشستگی دور زده بود، قطع شد.

تصمیم دولت برای دور زدن رأی مجلس در ماه مارس با استفاده از اختیارات ویژه قانون اساسی، خشم مخالفان این اقدام و همچنین عزم آنها را تقویت کرده است. گروه دیگری در پارکینگ منتظر بورن بودند.

رهبران اتحادیه گفتند که احکام شورای قانون اساسی مورد احترام قرار خواهد گرفت، اما قول دادند که به اعتراضات ادامه دهند تا مکرون را مجبور به عقب نشینی از این اقدام کنند.

سوفی بینه، دبیر کل اتحادیه CGT، خواستار یک “موج جزر و مدی مردمی و تاریخی” از مردم در خیابان ها برای مخالفت با اصلاحات در اول ماه مه شد.

مارین لوپن، نماینده راست افراطی، اصلاحات حقوق بازنشستگی را “بی رحمانه و ناعادلانه” محکوم کرد. او در بیانیه‌ای گفت که به محض اینکه این اصلاحات عملی شود، «شکست نهایی بین مردم فرانسه و امانوئل ماکرون را رقم خواهد زد».

بررسی ها به طور مداوم نشان می دهد که اکثریت شهروندان فرانسوی با کار کردن دو سال دیگر قبل از دریافت مستمری مخالفند.

این قانون همچنین افراد را ملزم می‌کند که برای دریافت مستمری کامل به مدت 43 سال کار کنند، از جمله تغییرات دیگر در سیستم.

[ad_2]