مایک پنس، معاون سابق رئیس جمهور، نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده خواهد شد | اخبار انتخابات

[ad_1]

خبرگزاری های ایالات متحده گزارش می دهند که پنس کارزار انتخاباتی خود را در 7 ژوئن اعلام خواهد کرد و با رئیس سابق دونالد ترامپ مبارزه خواهد کرد.

انتظار می‌رود که مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده در اوایل ژوئن رسماً کارزار انتخاباتی خود را اعلام کند و او را در مقابل رئیس قدیمی خود، رئیس‌جمهور سابق، دونالد ترامپ قرار دهد.

روز چهارشنبه، خبرگزاری‌های آمریکایی از جمله آسوشیتدپرس و رویترز گزارش دادند که پنس به نقل از منابع آگاه از برنامه‌های او، پیشنهاد خود را برای کاخ سفید در 7 ژوئن در ایالت آیووا آغاز خواهد کرد.

در حالی که پنس کار خود را در دولت ترامپ تبلیغ می کرد، رابطه ای سخت با خود ترامپ داشت. پنس در کتاب خود به نام «خدایا به من کمک کن» می نویسد: «ما به مدت چهار سال رابطه کاری نزدیکی داشتیم. پایان خوبی نداشت.»

پنس در 6 ژانویه 2021، زمانی که گروهی از حامیان ترامپ در تلاش برای لغو انتخابات ریاست جمهوری 2020 به ساختمان کنگره یورش بردند، از ترامپ به خاطر لفاظی هایش انتقاد کرد.

یک هیئت کنگره که در مورد این شورش تحقیق می‌کند، گفت که وقتی اعضای جمعیت خواستار اعدام پنس به دلیل امتناع از موافقت با طرحی برای حذف آرای کالج الکترال شده بودند، اظهار نظر مثبتی شنیده است.

پنس از آن زمان لفاظی های ترامپ را «بی پروا» محکوم کرده و گفته است که «تاریخ درباره رئیس جمهور سابق قضاوت خواهد کرد».

میدان اصلی شلوغ

برنامه های گزارش شده پنس نام دیگری را به فهرست رو به رشد نامزدها اضافه می کند تا ترامپ، نامزد پیشتاز کنونی، برای نامزدی جمهوری خواهان در سال 2024 را به چالش بکشد.

نامزد این حزب در انتخابات سراسری با نامزد دموکرات ها، به احتمال زیاد، رئیس جمهور جو بایدن، روبرو خواهد شد.

در میان کسانی که برای نامزدی جمهوری خواهان رقابت می کنند، ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا است که جدی ترین رقیب ترامپ محسوب می شود. او هفته گذشته در یک رویداد پر زرق و برق توییتر کمپین خود را اعلام کرد.

به گفته منابع خبری آمریکایی، کریس کریستی، فرماندار سابق نیوجرسی نیز قرار است هفته آینده تبلیغات انتخاباتی خود را اعلام کند. کریستی نیز مانند پنس، پیش از این که به یکی از منتقدان رئیس جمهور سابق تبدیل شود، روابط نزدیکی با ترامپ داشت – که به عنوان مشاور در کمپین انتخاباتی او در سال 2016 خدمت می کرد.

نامزدهای دیگر عبارتند از تیم اسکات سناتور ایالات متحده، آسا هاچینسون فرماندار سابق آرکانزاس، ویوک راماسوامی کارآفرین و نیکی هیلی فرماندار سابق کارولینای جنوبی که همچنین به عنوان سفیر ترامپ در سازمان ملل خدمت کرده است.

با این حال، نظرسنجی ها نشان می دهد که ترامپ از رقبای جمهوری خواه خود برتری قابل توجهی دارد. RealClearPolitics در یک نظرسنجی از نظرسنجی‌هایی که نامزدهای جمهوری‌خواه را رتبه‌بندی می‌کند، دریافت که پنس تنها حدود چهار درصد از رأی‌دهندگان حزب جمهوری‌خواه حمایت می‌کند، در حالی که این رقم برای ترامپ 53 درصد است.

ارقام کریستی در حدود یک درصد یا کمتر ذکر شده است.

مدارک محافظه کارانه

پنس، مسیحی انجیلی و محافظه‌کار اجتماعی، از سال 2001 تا 2013 در مجلس نمایندگان ایالات متحده و از سال 2013 تا 2017 به عنوان فرماندار ایندیانا خدمت کرد.

او سعی کرده است خود را چهره‌ای سطح‌تر و همیشه محافظه‌کارتر از ترامپ معرفی کند که همچنان درگیر یک سری رسوایی‌ها و مشکلات حقوقی است. پنس حمایت خود را از ممنوعیت ملی سقط جنین ابراز کرد، اما همچنین نسبت به مخالفان راست افراطی در برابر حمایت از اوکراین که پس از تهاجم گسترده روسیه در سال 2022 با روسیه درگیر شده است، هشدار داد.

باید دید که آیا پیام پنس در میان رای دهندگان مقدماتی جمهوری خواهان طنین انداز خواهد شد، چرا که برخی از آنها خشم پنس را به خاطر امتناع از عمل به ادعاهای ترامپ مبنی بر اینکه “انتخابات تقلبی” به قیمت وی ​​در رقابت 2020 تمام شد، در دل دارند یا خیر.

پنس که در ماه آوریل در کنوانسیون انجمن ملی تفنگ (NRA) صحبت می کرد، برای تشویق تماشاگران روی صحنه رفت.

[ad_2]