مثبت اندیشی درباره قانون جذب ، توهم یا واقعیت؟

سال 2006 را می توان مهمترین سال در طول قرنهای متمادی بشر دانست. زیرا امسال فیلمی آمد که تمام جهان و جهان را به لرزه درآورد و بزرگترین راز جهان را فاش کرد: “فیلم مخفی”. اما قبل از اینکه وارد این فیلم شوم و به قانون جذب جهان نگاه کنم ، باید چیزی را روشن کنم:

اصل تفکر مثبت در روانشناسی با تفکر مثبت در قانون جذب تفاوت دارد
من در آغاز به شما می گویم هرکسی که در مورد فکر یا انرژی مثبت صحبت کند ، به فیلم یا کتاب راز یا قانون جذب مراجعه نمی کند. به هر حال ، حرکتی از روانشناسی به نام روانشناسی پوزیتیویستی وجود دارد ، آنچه آن را به عنوان فکر و انرژی مثبت توصیف می کند ، کاملاً متفاوت از قانون جذب است.

هدف جنبش روانشناسی مثبت اندیش رضایت بخشیدن به زندگی روزمره مردم است. این دیدگاه روانشناختی از مردم می پرسد توانایی های شما چیست و بیشترین تأکید بر توانمند سازی است. این دقیقاً عکس تفکر مثبت در رمز و راز است ، روانشناسی اثبات گرایانه با احتیاط برخورد می کند. آگاهی داوطلبانه ، با تمرکز بر لحظه فعلی (خواهید دید که قانون جذب فقط برای آینده اعمال می شود و هیچ بحثی درباره آگاهی وجود ندارد).

این نوع تفکر مثبت کاملاً مطلوب است و شما را در مسیر کمال و شکوفایی هدایت می کند. اما آنچه در این مقاله به آن خواهم پرداخت فیلم و کتاب راز و قانون جذب است. در واقع ، هر کجا که من در مقاله از مثبت اندیشی انتقاد می کنم ، نقد من تفکر مثبت بر اساس قانون جذب است ، نه هر نوع مثبت اندیشی.

خلاصه فیلم مخفی
فیلم راز به کارگردانی درو هریوت ، براساس فیلم راز ساخته راندا بیرن ساخته شده است. کل فیلم در مورد مفهومی به نام قانون جذب و جادوی تفکر مثبت است. فکر نمی کنم در کل تاریخ سینما بتوانید کارگردان دیگری پیدا کنید که یک مهارت شبه مذهبی را ماهرانه تغییر دهد (که البته ریشه در قرن های گذشته دارد و در آن مفاهیم صحیحی یافت می شود) ، سپس آن را تبدیل کند به مفاهیم کیهانی-فیزیکی و کوانتومی. انرژی مثبت و جهان را با هم ترکیب کنید و در آخر اسرار و افکار مثبت را به عنوان راهی برای خوشبخت بودن و ثروتمند کردن معرفی کنید.

دشوار است باور کنیم که میلیون ها نفر در قرن بیست و یکم در سراسر جهان شیفته هشتاد دقیقه دروغ ، تصاویر سطحی و استدلال های پوچ باشند و چنین ایده ای در سطح جهانی گسترش یابد. اما راز این جذابیت جهانی چیست؟

کاملا ساده! دموکراسی در بالاترین سطح حرفه ای ممکن! فیلمی که اهداف تجاری بسیاری در پشت خود دارد. کافی است تصور کنید که مردم با تبلیغ این ایده چه درآمد نجومی کسب کرده اند. اما بگذارید ابتدا مختصراً به فیلم مرموز و ساختار آن نگاهی بیندازم ، و سپس با جزئیات به قانون جذب و جادوی تفکر مثبت نگاه کنم.

راز فیلم

دلیل باور کردن به فیلم راز بیاورید
فیلم با آه و ناله های یک زن فقیر و طرد شده آغاز می شود. این به راحتی و بدون اتلاف حتی یک دقیقه اضافی ، سطحی ترین احساسات شما را با تصاویر ناخوشایند و تکان دهنده تولید می کند! سپس وارد مرحله دوم دموکراتیزه شدن می شود و افلاطون ، شکسپیر ، نیوتن ، انیشتین و بسیاری دیگر از بزرگان تاریخ را در بر می گیرد. با ادعای اینکه همه راز را فهمیده اند. تنها سندی که این بزرگان را به ما نشان می دهد فقط تصاویر چهره آنهاست. چیزی شبیه این استدلال که “این بزرگترین رمز و راز بشر است ، شما باور ندارید ، بنابراین از شکسپیر بپرسید” و جالب است که همه بزرگانی که این رمز و راز بزرگ را درک کرده اند از قبل مرده اند و هیچ موجود زنده ای باقی نمانده است و ما فقط داریم لمس دامن اجازه دهید از آنها عکس بگیریم.

جالبتر اینکه ، آقای شکسپیر ، “بزرگترین نمایشنامه نویس قرن هفدهم” ، این راز بزرگ را در هیچ یک از نوشته های خود ذکر نکرده است. این راز در سینه او نگهداری می شد و اکنون Randa Byrne آنرا کشف کرده است

اما این فیلم عالی فقط برای آنها کافی نیست و آرام آرام فیزیک ، متافیزیک ، جهان و مفاهیمی را لمس می کند که مخاطبان را به یک باره متزلزل می کند. و البته متاسفانه! متأسفانه و دوباره ، متأسفانه ، باید بگویم که می لرزد. به طور خلاصه ، کل فیلم پر از استدلال و استدلال های بی اساس و متناقض است و وظیفه این مقاله نیست که به این موضوع بپردازد.

اما یکی از آنها بسیار سرگرم کننده است که نمی خواهم آن را از دست بدهم. در یک قسمت از فیلم مردی را می بینید که در ویلا با همه امکانات زندگی می کند. پسر پسر پس از آن به جعبه ای می رود که مرد معتقد است تمام تخیل و تصاویر ذهنی افکار مثبت او در آن جعبه است. این مرد سالهاست که با این ایده ها زندگی می کند. سپس جعبه را باز می کند و ناگهان متعجب می شود. او تصویری از خانه ای را که اکنون در آن زندگی می کند می بیند و متوجه می شود که این خانه ای است که تصور کرده است.