مذاکرات بین اتحادیه اروپا و انگلیس به جایی نمی رسد ، مهلت امضای توافق به آخر هفته موکول شده است | بریتانیای کبیر

[ad_1]

نخست وزیر انگلیس ، بوریس جانسون و مدیر اجرایی اتحادیه اروپا ، پس از ناکامی در غلبه بر مشاجرات مداوم بر سر شام “صریح” و “سرزنده” روزهای آخر هفته خود را امضا کردند تا یک پیمان تجاری جدید را امضا کنند.

پس از Brexit ، انگلیس پس از سه هفته از مدار تجاری اتحادیه اروپا خارج شد. عدم توافق در مورد قوانین جدید برای اداره همه چیز ، از تجارت گرفته تا ارتباطات انرژی ، مرزها را متلاشی می کند ، بازارهای مالی را شوکه می کند و زنجیره های تأمین را در جهانی که از قبل با هزینه های اقتصادی COVID-19 دست و پنجه نرم می کند ، ویران می کند.

اورسولا فون در لاین ، رئیس کمیسیون اروپا پس از آنچه “سرزنده و جالب” توصیف کرد ، گفت: “ما توافق کردیم که تیم های (مذاکره کننده) باید بلافاصله گرد هم آیند و برای حل این مسائل کلیدی تلاش کنند.”

وی با بیان اینکه مواضع اتحادیه اروپا و انگلیس “فاصله زیادی” دارند ، گفت: “ما در پایان آخر هفته تصمیم خواهیم گرفت.”

یک مقام ارشد دولت در انگلیس از ترس یک فینال آشفته و بدون معامله تا زمان 5 سال Brexit ، گفت که بحث رهبران در بروکسل “صریح” بود.

شخصی که خواست نامش فاش نشود گفت: “هنوز فاصله های زیادی بین دو کشور وجود دارد و هنوز مشخص نیست که آیا می توان بر آنها غلبه کرد.”

آنها اضافه کردند که جانسون “نمی خواهد هیچ راهی را برای یک معامله احتمالی بدون کنترل بگذارد” پس از اینکه نخست وزیر در اوایل روز به اتحادیه اروپا هشدار داد که انگلیس از خروج یا آماده شدن برای خسارت آورترین تقسیم در 31 دسامبر خارج شود مسدود کردن.

متحدان مصادره شده با شیلات ، موضوعی حساس از نظر سیاسی برای فرانسه ، مخالف هستند و بر سر راه حل اختلافات تجاری آینده و جلوگیری از دامپینگ قیمت از استانداردهای پایین تر تولید توافق دارند.

در صورت عدم توافق ، حدود 1 تریلیون دلار تجارت سالانه – در حال حاضر بدون تعرفه و سهمیه – در معرض خطر است.

جانسون اوایل روز چهارشنبه گفت بروکسل می خواهد انگلیس در آینده از قوانین جدید اتحادیه اروپا پیروی کند یا به طور خودکار مجازات شود و اتحادیه اروپا از لندن می خواهد که از کنترل حاکمیت بر آبهای ماهیگیری انگلیس چشم پوشی کند.

وی به مجلس بریتانیا برای احوالپرسی با سیاستمداران در حزب محافظه کار خود گفت: “من اعتقاد ندارم که این شرایطی است که هر نخست وزیر این کشور باید بپذیرد.”

وی گفت: “اگر اتحادیه اروپا خواسته های خود را لغو کند ، هنوز می توان معامله خوبی انجام داد ، اما انگلیس با توافق تجاری یا بدون توافق تجاری با بلوک 27 کشور پیشرفت خواهد کرد.”

اما آنگلا مرکل ، صدراعظم آلمان ، مقتدرترین رهبر اتحادیه اروپا ، اوایل روز گذشته به مجلس عوام پارلمان در بوندستاگ گفت که اتحادیه اروپا یکپارچگی بازار واحد 450 میلیون نفری خود را برای انگلیس به خطر نمی اندازد.

وی به اصطلاح گفت یک “بند کلاچ” که از طریق آن اتحادیه اروپا می خواهد انگلیس را متعهد کند تا همزمان استانداردهای کار ، اجتماعی و زیست محیطی و همچنین قوانین کمک های دولتی برای یارانه های شرکت های بزرگ را بهبود بخشد.

مرکل با بیان اینکه معتقد است توافق هنوز ممکن است ، گفت: “این یک مسئله واقعاً بزرگ است.”

متحدان دور

هنگامی که جانسون به مقر صلیب رسید ، فون در لاین به او گفت که فاصله خود را حفظ کند زیرا ماسک صورت خود را برمی دارد تا برای یک عکس گروهی ژست بگیرد.

Allons-y ، سپس von der Layen ، به جانسون اشاره كرد و او را به ملاقات با مذاكره كنندگان ارشد Brexit دعوت كرد.

با توافق هنوز پس از ماه ها مذاکره تحریف شده و بسیاری از مهلت های واگذار نشده ، اتحادیه اروپا شکایت دارد که جانسون انگلیس را از اتحادیه خارج کرده است ، اما می خواهد مزایای عضویت را در یک اقدام غیر واقعی برای “گرفتن کیک و خوردن آن” حفظ کند. “

انتظار می رود مذاکرات Brexit از روز پنجشنبه از سر گرفته شود ، زیرا 27 رهبر ملی اتحادیه اروپا به طور جداگانه در بروکسل برای توافق بر سر برنامه های بلند پروازانه تر برای مبارزه با تغییر آب و هوا دیدار می کنند.

آنها همچنین امیدوارند که بتوانند از انسداد بودجه هفت ساله اتحادیه اروپا به میزان 1.8 تریلیون یورو و صندوق جدید متصل شده توسط لهستان و مجارستان عبور کنند و به اقتصاد کمک کنند تا از رکود اقتصادی عمیق ناشی از بیماری همه گیر ویروس کرونا رهایی یابد. .

در عین حال ، بلوک اقدامات تدارکاتی پیش بینی نشده برای هرگونه شکست در مذاکرات Brexit را افزایش می دهد.



[ad_2]