مشاور جنجالی COVID-19 استعفا داد آمریکا و کانادا

[ad_1]

دکتر اسکات اطلس در طی چهار ماه ریاست خود بارها با کارشناسان دیگر در گروه ویژه ویروس کرونا مواجه شده است.

دکتر اسکات اطلس پس از چهار ماه بحث برانگیز که وی بارها با سایر اعضای گروه ویژه ویروس کرونا درگیر شده و اقدامات طراحی شده برای جلوگیری از شیوع بیماری را زیر سوال برد ، به عنوان مشاور ویژه رئیس جمهور دونالد ترامپ استعفا داد.

اطلس در نامه اول دسامبر به ترامپ گفت: “من برای استعفا به عنوان مشاور ویژه رئیس جمهور ایالات متحده می نویسم.”

اطلس ، متخصص نورورادیولوژی ، بدون تجربه در زمینه بیماری های عفونی یا اپیدمیولوژی ، در ماه آگوست با عقد قراردادی ویژه 130 روزه منصوب شد.

وی مورد انتقاد شدید کارشناسان بهداشت عمومی ، از جمله دکتر آنتونی فاوسی ، متخصص برجسته بیماری های عفونی در ایالات متحده قرار گرفته است ، زیرا وی اطلاعات غلط یا کاذب درباره شیوع ویروس را به ترامپ ارائه داده و اهمیت ماسک های صورت و فاصله اجتماعی را کم اهمیت می داند. .

وی در این ماه گفت که محاصره ها “شکست حماسی” در جلوگیری از گسترش ویروس است. در ماه اکتبر ، توییتر پستی را حذف کرد که در آن اهمیت ماسک ها را نادیده می گرفت.

اطلس در نامه استعفای خود گفت که “همیشه به آخرین دانش و شواهد ، بدون هیچ گونه ملاحظه سیاسی یا نفوذ اعتماد کرده است” و اصرار داشت که “کوچکترین آسیب ها را از هر دو سیاست همه گیر و خود ساختاری” به حداقل برساند. ، به ویژه برای طبقه کارگر و فقیر ».

وی تأکید کرد که نظرات وی در میان بهترین متخصصین اپیدمیولوژی جهان و همچنین هزاران متخصص پزشکی و بهداشتی مشترک است.

طبق داده های دانشگاه جان هاپکینز ، ایالات متحده بیش از 13.5 میلیون مورد COVID-19 و نزدیک به 268000 مورد مرگ را تأیید کرده است. فاوسی به این کشور هشدار داده است که انتظار می رود در موارد بعد از روز شکرگذاری هفته گذشته “هنگامی که بسیاری از مردم برای ملاقات با خانواده و دوستان خود سفر می کردند” انتظار “افزایش” وجود داشته باشد.

اطلس برای پیوستن به دولت از موسسه هوور در دانشگاه استنفورد مرخصی گرفت. در هوور ، او در مورد تأثیر دولت و بخش خصوصی بر دسترسی ، کیفیت و قیمت گذاری در مراقبت های بهداشتی و همچنین در مورد مسائل اقتصادی مربوط به پیشرفت های پزشکی فناوری کار می کند.

نظرات وی در زمینه مقابله با بیماری همه گیر توسط استادان دانشگاه استنفورد در قطعنامه ای که در 19 نوامبر تصویب شد ، مورد انتقاد قرار گرفت.

اطلس این ماه به دلیل مصاحبه با تلویزیون RT مورد حمایت کرملین در توییتر خود عذرخواهی کرد و گفت که او نمی داند این نماینده خارجی ثبت شده در ایالات متحده است.



[ad_2]