معایب پژو پارس موتور زانتیا

سلام میبخشید می خواستم بدونم اگه شما جای من بودین می خواستین ماشین بخرین بین پارس سال و راناlx و سمندlx بنزینی کدوم رو انتخاب میکردین ? سلام من میخوام پژو پارس بگیرم،کمکم کنید کدوم مدلش رو بگیرم،یه مدل میخوام هم نمای داخلش عالی باشه هم روی فرمونش دکمه های کم و زیاد ضبط و بلوتوث و از این چیزا داشته باشه،با این مشخثات باید سفارش بدم یا این مدلش هست؟ زه های پهن فایبر گلاسی که روی سپر جلو و عقب وجود داشت، بر روی درها هم نصب شده اند. هرچه سیر تاریخ را معکوس کنیم و به عقب برگردیم بیشتر به این گزاره پی میبریم که موتورهای قدیمیتر با کمک حجم و سیلندر بیشتر به افزایش قدرت نائل میشدند و هرچه جلوتر میآییم این هدف از طریق افزایش راندمان موتور و نصب سیستمهای سوپرشارژر و توربوشارژر روی موتور محقق میشود. تمایز آوانته با زانتیا در این بخش، نوع طراحی پنل ضبط است که امکان نصب نمایشگر را به مالک می دهد.

چراغ های عمودی عقب، گرافیک زیبایی دارند و ظاهری دلچسب به این بخش از آوانته بخشیده اند. چراغ های آوانته از نوع کریستالی ساده هستند و مدرن تر از چراغ های زانتیا به نظر می رسند. در واقع از پژو های هم دوره اش، بسیار مرغوب تر به نظر می آید. البته باید این تسمه را در فاصله ۳۵۰۰۰ کیلومتر تعویض کرد و در طی ۱۰۰۰۰ از نظر سلامت و کشش و شرایط ظاهری بازدید و بررسی کنید. جدا از تعریف علمی اما با کمک اسب بخار میتوان سنجید موتور چه مقدار توانایی کشش به هر خودرو میدهد. برای نمونه موتور خودروی هیوندای آی20 مونتاژ کرمان موتور با داشتن تنها 4/1 لیتر حجم، به لطف بهکارگیری همه این موارد 100 اسب بخار نیرو تولید یم کند در حالی که کمتر از6 لیتر سوخت مصرف کرده و کشش مناسبی هم دارد. هدرز پرشیا موتور زانتیا ELX یک قطعه از اگزوز بهحساب میآید که میتوان آن را جایگزین منیفولد چدنی فابریک موتور کرد که به دلیل طراحی بهتری که برای آن در نظر گرفتهشده، کاهش مصرف سوخت و بهبود قدرت خروجی موتور را در پی خواهد داشت. هیوندای در رده سدان های کامپکت خانوادگی، محصولی دارد که سالهاست با نام ” الانترا ” به بازار جهانی عرضه می شود.

پیمودن این پیچ ها با خودروهای کندتری مثل انواع سمند، خانواده پژو و چینی های ریز و درشت برای این افراد اصلا لذت بخش نبوده و خالی از هیجان است. موتورهایی که در ساخت آن ازسیستم پاشش سوخت مستقیم و چندنقطهای (Mpi)، سیستم زمانبندی متغیر سوپاپها (vvti)، آلیاژهای مدرن نظیر منیزیم و آلومینیوم، و سیستم 4سوپاپه برای هر سیلندر استفاده میکنند عموما دارای تکنولوژی جدیدی بوده و خریدشان به صرفه است. آینه ها و دستگیره درها هم رنگ بدنه هستند و طراحی به روزتری دارند. اما دستگیره درها به صورت غیر هم رنگ در آمده اند. با ورود به داخل کابین غبار زمان بیشتر نمایان می شود، زیرا همه چیز در نهایت سادگی و خالی از هر گونه هیجان و زیبایی طراحی شده است. هر کدام به نحوی مشتری را به سمت خود جذب می کند، زانتیا با شهرت و اعتبارش، آوانته با استهلاک پایین و دوام بالا. سایپا ایران طبق قرارداد منعقد شده شروع به مونتاژ نسخه فیس لیفت 1998 کرد. هیوندای در سال ۲۰۰۳ این فیس لیفت را بر روی ظاهر موتور زانتیا آوانته اعمال کرد.

چرا که وجود زه های فایبر گلاس بر روی بدنه و المان های قدیمی طراحی، همچنان آوانته را اتومبیلی نشان می دهند که متعلق به چند دهه گذشته است. همچون زانتیا، بر روی سپرهای آوانته هم می توان زه های فایبر گلاس را مشاهده کرد. واردات سایر خودروهای ژاپنی و کره ای نیز باعث گسترش حق انتخاب مشتریان شده و ذائقه آنها به سمت گزینه های بروزتر گرایش پیدا کرد. سیتروئن این خودرو را در دو اتاق لیفت بک و استیشن، عرضه می کرد. بررسیهای فنی نشان میدهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۸۸ نیوتن متر در ۳۰۰۰ و ۶۰۰ دور در دقیقه است. اسب بخار در یک تعریف علمی به میزان نیرویی گفته میشود که موتور در هر ثانیه بتواند وزنهای معادل 75 کیلوگرم را به طول یا ارتفاع یک متر بکشد و بلند کند. پیشرفته ترین دزدگیر ها نیز بردی بیشتر از 1500 متر ندارند و از دسترس خارج می شوند. کلیدی ترین بخش طراحی خارجی زانتیا، در نمای جلو و حالت آیرودینامیک پوزه خودرو خلاصه شده است. سرسیلندر یکی از اجزا مهم در موتور خودرو می باشد. چهره زانتیا در سال های ابتدایی تولید، اندکی قدیمی بود.