مهاجران ایالات متحده با وضعیت موقت 9 ماه تمدید می کنند آمریکا و کانادا

[ad_1]

دولت ترامپ می گوید مهاجران از شش کشور مجاز به اقامت قانونی خود در ایالات متحده هستند.

دولت ترامپ روز چهارشنبه گفت که به مهاجران از شش کشور اجازه می دهد اقامت قانونی خود را در ایالات متحده با وضعیت موقت به مدت نه ماه تمدید کنند در حالی که دادگاه ها تلاش های او برای پایان برنامه را در نظر می گیرند.

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا مدتهاست که به دنبال خاتمه برنامه ای است که به مهاجران از کشورهای ویران شده توسط جنگ یا بلایای طبیعی اجازه می دهد به طور قانونی در ایالات متحده زندگی کنند.

جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ، قول “بررسی فوری” وی را پس از روی کار آمدن داد و گفت که قوانین مربوط به اقامت طولانی مدت در ایالات متحده و اخذ تابعیت را دنبال خواهد کرد.

وزارت امنیت داخلی در اطلاعیه ای در ثبت فدرال این تمدید را اعلام کرد. این برنامه افزودنی برای بیش از 300000 نفر از کشورها ، از جمله السالوادور و هاییتی ، واقع در ایالات متحده اعمال می شود ، که به طور رسمی به عنوان وضعیت حفاظت موقت شناخته می شود.

این برنامه که از دهه 1990 اجرا شده است ، در برخی کشورها چندین برابر گسترش یافته است.

DHS گفت این برنامه تا زمانی که دادگاه حکمی را نهایی کند که به دولت اجازه می دهد برنامه را برای چهار ایالت که بخشی از یک اختلاف قانونی هستند خاتمه دهد ، تمدید می شود. این تمدید همچنین برای هندوراس ، نیکاراگوئه ، نپال و سودان اعمال می شود.

در سپتامبر ، دادگاه تجدیدنظر 9 ایالات متحده دستور مقدماتی را برای جلوگیری از پایان دادن به TPS برای افراد از السالوادور ، نیکاراگوئه ، هائیتی و سودان لغو کرد.

با این حال ، DHS اظهار داشت که دادگاه تجدیدنظر بخشنامه ای را به دادگاه منطقه صادر نکرده است تا این تصمیم را به طور مثر تأمین کند تا این حکم به قوت خود باقی بماند.

وضعیت مهاجران از تاریخ انقضا current فعلی 4 ژانویه 2021 تا 4 اکتبر 2021 تمدید می شود.

براساس سرویس تحقیقات کنگره ، بیش از 400000 نفر از 10 کشور از وضعیت حفاظت شده برخوردار هستند ، از جمله حدود 250،000 از السالوادور. السالوادور برای اولین بار در سال 2001 پس از آوارگی بیشتر مردم ، TPS دریافت کرد. بسیاری از دارندگان TPS قبلاً همسر و فرزندی دارند که تابعیت ایالات متحده دارند.

هندوراس حدود 80،000 ذینفع TPS دارد ، پس از آن هائیتی با 55،000 ، نپال با تقریباً 15،000 ، نیکاراگوئه با حدود 4500 و سودان با کمتر از 1000.



[ad_2]